Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 20:29

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 111 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 12:19 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 18 Oct 2009, 14:49
Posts: 185
Location: Lemland
:lame: :lame: :lame:

_________________
Crazy bitch damn crazy girl.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 13:39 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kamphund wrote:
hur går det med banan i hammarland och Lemland?
blir det nå?
vem ska bygga banorna?

Hammarland vet säkert nån här i tråden en hel del om, hoppas jag (verkligen).

Om du menar den i Vessingsboda när du säger Lemland, så är det motocross-sektionen
i Ålands Motorklubb (ÅMK) som bygger den.

Vet ej om någon med djupare vetskap om den hänger i forumet (vilket är lite slött i så fall),
men slå en pling tilll nån på motorcross och berätta för alla andra här med samma intresse som dig? :D:
Här är nummer och allt: http://www.motorportalen.net/index.php? ... s&club=amk


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 16:46 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Ang. banan i Hammarland så står det totalt still pga. pappers-lim hos kommunen så inte så mycket att göra åt det tyvärr ;/

Banan i Lemland har dom tagit bort stubbar och s***, grävt lite diken och planat marken vad jag hörde senast. Det händer ju lite där iaf men det går väldigt sakta pga. vissa orsaker.
Men jag har svårt att tro att det blir någon bana till nästa år. Därför är det bara träningar och tävlingar i Sverige som gäller för oss.. Sen vet jag inte hur dom "andra" gör som inte vill tävla och träna seriöst. Lite taskig sits för dom tyvärr om dom inte vill fara till Sverige ;/

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 18:04 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 18 Oct 2009, 14:49
Posts: 185
Location: Lemland
Har ni börjat fara till sverige och tränat tävlat? kul!
sku också vilja tväla nångång men man sku vilja träna lite mer före det.

Att allt ska ta sån tid,, men när man kör lite varsom så är det ett j*vla liv. borde köra mer på byn så det kanske blir ännu mer klagomål och därmed kanske sätter lite fart på banan eller nå :wink: :D

_________________
Crazy bitch damn crazy girl.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 18:44 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Kamphund wrote:
Har ni börjat fara till sverige och tränat tävlat? kul!
sku också vilja tväla nångång men man sku vilja träna lite mer före det.

Att allt ska ta sån tid,, men när man kör lite varsom så är det ett j*vla liv. borde köra mer på byn så det kanske blir ännu mer klagomål och därmed kanske sätter lite fart på banan eller nå :wink: :D

Jo, tävlingarna börjar i april.

Jao, det är väl många som tycker som dig (även jag en gång i tiden) men det lönar sig inte :p Däremot så kan jag tipsa om widmans grusgrop i Boda och man får nog köra vid Varggropen också i Hammarland bara man säger åt dem före.. finns några enduro slingor runt om där :)
Sen var det en kille som körde Germundö backrace med oss (från gottby) som tydligen ska ha någon slinga i Gottby som verkar vara rätt så skön! Vet inte om jag vill nämna något namn här men skicka ett PM åt mig så kan jag berätta. Han finns på Facebook så är bara att kasta iväg ett PM åt han där.

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 18:58 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 18 Oct 2009, 14:49
Posts: 185
Location: Lemland
Jag vet det lönar sig inte men brukar köra runt lite ändå, för spelar juh ingen roll så länge inte snuten får tag på en samt att man int kör slut på någons gräsmatta,, fast mye roligare o köra på slinga samt bana, längesen man körde på bana så man saknar juh det.

_________________
Crazy bitch damn crazy girl.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Wed 24 Nov 2010, 23:56 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
En sak till jag glömde nämna... ta tex motocrossbanan i Vessingsboda... det kostar PENGAR att få till en sådan bana. =) Frivilliga eldsjälar som bidrar med hjälp gratis existerar knappt när det skall göras så omfattande skogsverke, stubbupptagning, jord/sandflytt, lastbilskörningar, grävmaskinsarbeten, osv osv. Det kostar pengar och det är inte något en ideell förening har mängder av direkt. Skulle nån som gillar cross som vill ha en bana även ha tex en grävmaskin och kunde göra jobbet så skulle det sparas många tusenlappar osv. Detsamma med allt annat som görs. Finns det inte folk med grejer som kan dra sitt strå till stacken, så måste tjänsterna köpas. =) ... så att folk får fara dit o köra, helst gratis, för det är ju bara en oredig stig i skogen. ;-) Antingen kostar det massa pengar eller så är det massor med arbete, eller nåt emellan.
Nu har ju inte jag någon koll på motocross-gänget eller banorna, men om dessa personer skulle slå sig ihop lite och hjälpas åt med banfix, var det nu är, så skulle det rätt så snabbt bli duktigt sköna fina banor och det skulle bli fler som börjar köra. =)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Thu 25 Nov 2010, 00:06 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 18 Oct 2009, 14:49
Posts: 185
Location: Lemland
tycker komunen borde ställa upp lite..

wiklöf sku kunna sponsra eller nån annan rik jäkel.

_________________
Crazy bitch damn crazy girl.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Thu 25 Nov 2010, 17:57 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
MickeM: Det är lite det som är problemet. Folk har sagt åt de som sitter "högre upp" att de har fordon att hjälpa till med (har själv 3 traktorer hemma hos föräldrarna) men det verkar stanna där någonstans. Just nu vet jag iaf att grovjobbet är gjort för att få en "plan" yta att börja på. De har även vart där och måttat lite och sånt, men antagligen är det först till våren som det blir att alla som är intresserade hugger i. Och de har samlat in namn och telefonnummer av de som är intresserade att hjälpa till. Sen tror jag nog inte det är något problem att få folk dit att arbeta eftersom folk vill verkligen ha färdigt den där banan :) Så det är hos de högre makterna som det sitter loctite tyvärr.
Ibland funderar jag på om jag själv sku anmäla mig som en som tar tag i lite saker men man ska ha tid också, och tyvärr är det väl så med alla kanske? :S

Kamphund: PAF har sponsrat en hel del om jag förstod det rätt. Jag TROR inte det är pengarna som är problemet.

Men jag kan ta reda på hur det ligger till i dagens läge och sedan skriva här :)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Thu 25 Nov 2010, 21:47 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
BuuMi wrote:
Ibland funderar jag på om jag själv sku anmäla mig som en som tar tag i lite saker men man ska ha tid också, och tyvärr är det väl så med alla kanske? :S

Så är det nog med dom som sitter "högre upp" också. De har för mycket och tar på sig mer för att ingen annan gör det, och inte hinner dom med allt heller. De som får mest gjort, det är eldsjälar. De som pratar mest, vet mest osv, de får inget gjort. =) Och så finns det dom som helt enkelt inte hinner. Dom tre vanligaste grupperna. Måste ju va nån som drar i allt, samordnar, ringer runt, samlar gänget, ...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Allmäna motocrosstråden!
PostPosted: Thu 25 Nov 2010, 21:55 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 18 Oct 2009, 14:49
Posts: 185
Location: Lemland
Är inga lätt inga!? nåja vi får hoppas att det blir bättre med allt.

själv har jag mailat komunen och ÅMK inga svar ännu?!

Och så kommer jag att köpa en traktor grävare åt mig nästa vecka förhoppningsvis, ska bli kul, kan man göra lite egna hopp hemma i vår =) samt kanske hjälpa till på lemlands cross bana om den duger till det.

_________________
Crazy bitch damn crazy girl.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 111 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group