Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 14 Jun 2025, 21:45

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Sep 2005, 07:20 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Ett mess i messa Nyan i morse:

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"Den åländska motorportalen är ju dötråkig"</span>

Ironiskt gensvar: Kan det månne vara en av alla tusentals åländska
motorintresserade människor som ringer ner och mailar Christian och
mig med idéer, förslag, tips, material, osv och framför allt tid... :)

Ja vad säger man? :rolleyes:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 06 Sep 2005, 08:15 
Inventarie

<!--QuoteBegin-MickeM+6 Sep 2005, 07:20 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 6 Sep 2005, 07:20 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Ett mess i messa Nyan i morse:

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"Den åländska motorportalen är ju dötråkig"</span>

Ironiskt gensvar: Kan det månne vara en av alla tusentals åländska
motorintresserade människor som ringer ner och mailar Christian och
mig med idéer, förslag, tips, material, osv och framför allt tid... :)

Ja vad säger man?  :rolleyes:[/quote]
Skriver man mess i Nyan och inte här på portalen ja då har man inte mycket att komma med. För att portalen ska bli intressant måste man ju skriva här och inte i messa Nyan. Tycker man att portalen är s*** och man har bättre att komma med så skriv här på portalen vad du tycker.
Portalen är till för alla. På portalen kan man få hjälp om det har strulat till sig.

Portalen blir vad du gör den till

Vi kan vända på saken och se det som att nu får vi lite reklam gratis :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 07:18 
Inventarie

Än en gång i messa Nyan en insändare av en tydligen väldigt aktiv motor-
intresserad person om att Motorportalen är dötråkig. :)

Motorportalen blir vad folk gör den till... finns det dåligt motorintresse och
allmänt dåligt intresse av något sådant... då orkar ingen göra något åt det
och inget händer. Har försökts.

Galleriet är igång nu iaf och länkas in bara savv3 fixar dit länken. Är bara jag
och någon enstaka som bidrar med bilder. Svaaaagt.

Filmerna är lite omflyttade från acc till mp och har inte ens kollat om de fungerar
där e ligger nu, men men. Tid tid... Och inte en enda har hört av sig att de har en film!? Svaaaaagt.

Finns en länksida som jag har några nya länkar till. Men det har kommit in ca 5
länkar över hela sommaren... vet att det finns fler. Svaaaaaagt.

Forumet blir vad folk gör det till. Många som läser, ingen som skriver, inget att läsa. Svaaaagt.

Slutsats: Motorintresse och datorintresse existerar i sååå liten skala. Och det är
rätt uppenbart att alla tar för givet att alla andra gör något. Och ingen gör något
gratis...

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Var är alla motorintresserade?</span>

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 11:02 
Veteran

<!--QuoteBegin-MickeM+7 Sep 2005, 07:18 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 7 Sep 2005, 07:18 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Var är alla motorintresserade?</span> [/quote]
Och var var du i måndags när vi andra motorintresserade gjorde något åt saken? *host*

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 11:27 
mp.net beroende

Kör: Bil
<!--QuoteBegin-BlaaBMW+7 Sep 2005, 12:02 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 7 Sep 2005, 12:02 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MickeM+7 Sep 2005, 07:18 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 7 Sep 2005, 07:18 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Var är alla motorintresserade?</span> [/quote]
Och var var du i måndags när vi andra motorintresserade gjorde något åt saken? *host*[/quote]
1 - 0 till BlaaBMW ;)

Åk före du så väntar jag på dig där.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 11:31 
Rutinerad medlem

å var var Cambugie?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 11:37 
mp.net beroende

<!--QuoteBegin-savv3+7 Sep 2005, 12:31 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 7 Sep 2005, 12:31 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> å var var Cambugie? [/quote]
på jobb

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 12:28 
Inventarie

<!--QuoteBegin-BlaaBMW+7 Sep 2005, 11:02 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 7 Sep 2005, 11:02 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MickeM+7 Sep 2005, 07:18 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 7 Sep 2005, 07:18 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Var är alla motorintresserade?</span> [/quote]
Och var var du i måndags när vi andra motorintresserade gjorde något åt saken? *host*[/quote]
Jag ooooooorkade inte!!! Tappade lusten när man skulle fara ända till Helsingfors
och resa totalt över 20h för lite bana... näh... sååå stor entusiast är jag inte. :)

Istället jobbade jag på måndagen och sen fixade jag på galleriet och lade in
bilder från helgens händelser (Corvette-träffen och utställningen). Tyckte jag
var flitig som drog ett strå till stacken ändå. :)

Jag kommer med nästa gång när det är inplanerat på en dag då färjorna inte är
på dock och att jag inte jobbar (vardagar). För det skulle vara kul prova på
bana... :)

Bra att det finns sådana som är eldsjälar iaf, men ni är inte många som kommer
vingla på Åland Ring. Varför var det inte fler än 10? Trodde det skulle vara en
hel binge nu när det var så nära och Johan fixat allt.

När får vi se bilder? Filmer på snurrningar?

Och BlaaBMW, jag undrade var alla motorintresserade var, vad gäller Motorportalen.
10 st på en bana i Finland är inte såå jättemånga om det finns 2.000 namn på en
lista som vill ha motorbana på Åland... :)

Som vanligt är det ingen ordning på vilka diskussioner som skall vara var här på MP. :D

F-n va jag svamlar... och har bortförklaringar... och är lat :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 13:43 
mp.net beroende

Vi körde iaf RC, så vi gjorde ngt motorrelaterat.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 14:23 
Veteran

Finns inga filmer (eller bilder) på snurrningar för vi är alla rutinerade chaufförer som inte gör sådant... *host*

Det var inte särskillt jobbigt att köra via Hfors, troligtvis var det lite lättare än att åka via Åbo faktiskt. skulle vi tagit via Åbo måste vi vänta där och sedan köra mitt i natten. Vi är uppe i tre gånger till Alastaro som du inte varit med nu Micke... Jag tror dessutom inte att det kommer att ordnas något tillfälle (med bara ålänningar) på bana på en helgdag, det är säkert (?) mycket dyrare att hyra banan då? Redan nu var det ju dyrt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 15:38 
Inventarie

<!--QuoteBegin-BlaaBMW+7 Sep 2005, 14:23 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 7 Sep 2005, 14:23 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Finns inga filmer (eller bilder) på snurrningar för vi är alla rutinerade chaufförer som inte gör sådant... *host*

Det var inte särskillt jobbigt att köra via Hfors, troligtvis var det lite lättare än att åka via Åbo faktiskt. skulle vi tagit via Åbo måste vi vänta där och sedan köra mitt i natten. Vi är uppe i tre gånger till Alastaro som du inte varit med nu Micke... Jag tror dessutom inte att det kommer att ordnas något tillfälle (med bara ålänningar) på bana på en helgdag, det är säkert (?) mycket dyrare att hyra banan då? Redan nu var det ju dyrt... [/quote]
Inga filmer alls? Är ju lite morot att få se ju...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 18:59 
Veteran

Fillmer finns, jag filmade typ 10 min. Ett varv med Savv3 samt lite motorcyklar och annat. Nån start och så filmade Linda två varv med min bil. Vad jag såg blev den filmen riktigt bra dessutom.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2005, 19:14 
Motorportalare

<!--QuoteBegin-MickeM+7 Sep 2005, 15:38 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 7 Sep 2005, 15:38 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Inga filmer alls? Är ju lite morot att få se ju... [/quote]
Du skulle sett mitt fånleende, mina däck och mina rykande bromsok, det skulle varit morot det!! :D

Heller min GF som lade kommentaren "men jag har ju kört din bil så lite, jag bet inte hur man kör på en bana!" innan hon satte sig i bilen, sedan fick vi nästan preja henne av banan för att få något slut på hennes körande! :P

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 2 hours