Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 15:57

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Tycker du MP blir allt slöare ?
Ja 43%  43%  [ 23 ]
Nja bara lite 33%  33%  [ 18 ]
Nej 24%  24%  [ 13 ]
Total votes : 54
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 00:55 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
MickeM wrote:
Roobin wrote:
Grummel grummel hittar inget svar *skratt*

Finally! :roll:

Roobin wrote:
ja förstår precis vad du menar , pröva o lägg upp en röstning på vad folket tycker om vad som är ett projekt o vad som är ett mindre omfattande projekt o se vad folket röstar på :wink:

Du blir så sur om nån röstar bort ditt projekt till "underhåll". Haha! :D

Roobin wrote:
Men om vi går tillbaka på trådar osv finns dom där klubbarna kvar ennu ? Om dom inte finns det varför ej dela ihop japs o euro ? Jag menar så svårt kan de ej vara o hitta endå om man plockar ihop dom ? Eller har jag fel ?

ACC finns kvar. Men AASC slogs ihop med ACC. Och varken JapEuro
eller Amerikanare har nåt med klubbar att göra mer, utan skiljer bara
japs och euro-bilar från amerikanarna. Vet ej hur vi tänkt om det dyker
upp en rysse dock. Att slå ihop dem är lite halvt om halvt. Vad skall
den forumdelen heta? Och vad skall skilja den från Fritt snack?!


Hahaha Kvällens garv fixade du tack :lol: tror nog inte mitt projekt röstas bort som underhåll i första taget :roll: Men blir mitt projekt utröstat ska jag bjuda dej på en glass i sommar :D

varför ej döpa den foprums delen till

Teknik
Här kan vi diskutera samt ställa frågor om tekniska saker som har med bilar/motorer att göra. T.ex hur man turbokonverterar sin bil.


Eller


Teknik
Endast teknikrelaterade inlägg. Allt från hur stort turboaggregat till oljebyte. Här finns en oerhörd kompetens när det gäller bilrelaterade teknikfrågor


Något i den stilen kanske lite saxat från olika forum men du förstår principen ?

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 01:34 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Sen finns det mycket sådant här ´som man då kan klistra i Teknik tråden

Konsten att Turbo konvertera en motor :
Detta är en översikt och ingen fullständig guide. För den som vill läsa mer om turbokonvertering finns en artikel i Bilsport nr 4 2002 som också är en översikt. Är man inte nöjd med det, finns det flera böcker om ämnet, till exempel "Turbochargers and their applications" av Hugh McInnes, och "Maximum Boost" av Corky Bell. Båda böckerna börjar bli gamla men innehåller en hel del bra grundfakta.

Sitter här och läser alla dessa inlägg om turbokonvertering, och för all del sjuka effktökningslösningar. Varje dag dyker samma fråga upp, i olika former. Får man, får man inte vad kostar det, kan man besiktiga normalt osv, osv.

Svaren är ungefär samma i alla trådar och i bland förekommer det ganska otrevliga inlägg, vilket nästan är lite till grunden för denna tråd. En del av denna tråd rör även vanlig trimning av redan överladdade motorer..

Oftast handlar det om herre-jösses-mycket effekt på ingen tid alls till kaffe pengar. Och det ska hålla också.

Växla ner ett steg och tänk över lite saker;
Börja från början. Det är ytterst sällsynt att en Rookie kan rätt upp och ner bygga 400 Hk ++ i en motor och få ett fungerande koncept eller få pengar kvar ens till nudlar.

Det finns ett antal personer på detta forum, som har byggt eller bygger eller har rätt häftiga motorer med mer eller mindre komplicerade koncept.

Alla har dock börjat från början. Det syns dock inte så tydligt och ofta leder det till att nybörjare (inte menat som nåt negativt !!) tro att det bara är att sätta igång.

Det är det inte.

Alla som har byggt ihop häftiga koncept och fått det att fungera har en bakgrund. Ofta är det en lång vandring för att komma fram. I många fall handlar det dessutom om personer som har kunskaper/möjligheter som kanske inte alla har.

Steg 1 är att fundera över sitt tilltänkta projekt en, två gärna fyra gånger innan man börjar. Var självkritisk! Har du tid? Har du ekonomi? Har du någon stans att vara?
Har man inte kontaker, kunskaper, pengar så är det tyvärr en j***a resa man har framför sig om man ändå kommer fram till att man vill bygga ett monster.

Steg 2 är att fatta att man måste bygga i etapper, såvida man inte tänker köpa en turn-key-ready bil inklusive ett helt team som fixar underhåll.
Detta suger fett för alla 20-åringar som är skitkåt på att spöa grannens BMW M5:a (eller fyll i med vad nu grannen har för super-sport-bil). Börja instället med att lära dig grunderna med en "lätt trimmad" bil som inte kostar flera årslöner att få på hjulen.

Steg 3 är att lära sig, och förstå, så mycket som möjligt om motorers geometri. Det finns inget som säger i klartext att de där nya fräna kolvarna man har beställt, automatiskt får kolvbulten i rätt offset. Det finns tusen olika små detaljer som inte står i klartext hur det ska vara, som man bara måste veta för att inte försätta sig i en obehagligt pinsam situation, som oftast också kostar onödigt med pengar.

Steg 4 är att skaffa sig ett modernt eftermarknadssprut som man har lätt för att lära sig och stämmer överens med ens motors krav och förutsättningar. Eftermarknadssystem är inte svåra att lära sig, och är betyligt mycket lättare än att pilla med hopkok av gamla volvo k-jet och saab system, som sällan vill fungera tillsammans. Eller tex sjuka lösningar med backventiler för MAP-sensorer som inte förstår sig på övertryck etc.
Alltså, ytterst få orginalsystem är ens, tänkbara kandidater att mappa för överladding. Eftermarknadssystem löser många problem. Till nyare bilar, bortsett från de med Motornic ME7, tex, kan ett SMT6-system (eller annat piggy-back system) lösa många problem - och är dessutom mycket billigt.

Kommentar till Steg 4 av therealpinto: Eftermarknadssprut är klart bra men ett snikbygge (eller ett bygge där man inte tar ut så mycket effekt - kanske 50-80 hk över originaleffekt) kan funka alldeles utmärkt med olika former av tillskottssprut. I sin enklaste form bara extraspridare (startspridare från K-jetronic eller vanliga spridare) som styrs av en tryckvakt - de öppnar helt enkelt fullt vid ett visst laddtryck. Det ger ingen progressiv motor som man kan golva från 1500 varv utan ryck men det funkar för buskörning.

Det finns också tillskottssprut som är justerbara, typ Mapfueler 2, som fungerar riktigt bra. Men, självklart bara om man tar ut begräsnad effekt...

Steg 5 är att man måste lägga ner mycket energi på väghållning, bromsar och innre säkerhet. Siktar man på 400hk ur en 4-cyl motor och den enda tidigar ereferensramen är pappas chippade Audi 1.8T eller en gammal 244DL så är det en världsomspännande skillnad med 400hk. Det gäller även om referensramen omfattar någon gammal chippad Volvoturbo, tex. Snåla inte på bromsar och andra säkerhetsdetaljer!! Orginalbilens bromsar, avsedda för 116hk eller 170hk är inte alls i närheten dimensionerade för 400hk ++

En liten tumregel för kostnaderna kring ett sådan bygge är ~300kr per överladdad hk. Är det någon som hävdar att det är billigare så har de antagligen fått prylarna gratis eller inte kan räkna ordentligt.

Kommentar av therealpinto: Givetvis gäller siffran ovan för seriösa byggen som ska hålla en driftsäkerhet närapå i klass med en fabriksturbomotor. Det går att bygga långt mycket billigare om man vågar ta risken för ett ras. Som ett exempel är det fullt möjligt att bygga en turbokonverterad Sierramotor med 200 hk för 15000:- utan att dumsnåla för mycket. Den kanske inte håller i 20000 mil men den rasar inte efter 5 minuter heller om man är lite sansad.


Vad händer med motorn när den överladdas?
Viktigt är också att tänka på att motorn utsätts för mycket mer slitage när man överladdar den.
För att slippa obehagliga efterräkninagar; renovera blocket ordentligt; kärlek belönas med kärlek! I äldre block med många 10'000 mil bakom sig har vändkanter, stora lagerspel och är allmänt, normalt sliten. Kosta på borrning, linehorning (kontroll av ramlagerlägen), ev slipning av vevaxel (mät lagerspel!), nya kolvar och om det behövs nya vevstakar. Har man ingen oljekylare så är det ett gott råd att skaffa en. Vid överladdning ökar oljans normaltemperatur ett antal grader i jämförelse med sugmotorn.

I grunden är det samma princip för all typ av överladdning.
Den vanliga "ottomotorn", eller sugmotorn som den också kallas utan överladdning har i regel ett mycket högt kompressionsförhållande. Viktigt är nu att sära på begreppen kompressionsförhållande och kompressionstryck. Det är inte samma sak!
Kompressionsförhållande, tex 10:1, talar om att förbränningsrummet är en tiondel av cylinderns totala volym.
Kompressionstrycket, tex 12kg/cm2, är det aktuella trycket som uppnås i cylindern.

Varför kan jag inte bara hinka på en turbo och köra?
En hög grundkompression (tryck) vid överladdning ger en del begränsningar vid högre laddtryck. Tex, ett normalt grundtryck för en sug motor kan vara 10.5-11kg/cm2. Vid överladdning på 1 bar så blir det faktiska kompressionstrycket i cylinder lite mer än det dubbla (ca 22-23kg/cm2), vilket ger en skyhög förbränningstemeratur och det i sin tur ökar sannolikheten för spikning.
Alltså, om man tycker att höga laddtryck är manligt, eller helt enkelt ska ha mycket effekt; sänk kompressionstrycket genom att porta förbränningsrummet i toppen. Dubbla topplockspackningar är en lösning, men är inte att rekommendera för högre effektuttag.

Viktigt är också att dimensionera en intercooler som klarar av att kyla tillräckligt med luft för att få så lite friktion som möjligt. Jag kan personligen ingen formel för att se hur många liter (volym) en intercooler ska vara på, men en tumregel är att se i specen för turbon man tänker använda coh se hur många liter/min den levererar vid ett visst laddtryck man tänker använda och sedan leta efter en intercooler som uppfyller kraven.
Är man osäker, och vil minimera riskerna för spikning, så kan man mäta insugstempen. Den bör inte vid fullast (full gas, fullt laddtryck i 5 min) överstiga 50 grader. Allt mellan 10-30 grader är opimalt.

Slarva inte med bränslekompensering för laddtryck! En progressiv bränsletrycksregulator (dock INTE om du har programmerbart eftermarknadssprut/therealpinto ), spridare som klarar av effekten och pumpar som kan leverera rätt (tillräckligt) med bränsle är ett måste.
För lite bränsle, eller för lågt tryck kan orsaka ett otrevligt motorhaveri.


Så gott folk, nu finns det lite att tänka över under jul- och mellandagarna. Ett tips, som oerfaren, det är rent vansinne att köpa sig en Volvo B23 och en 16v topp samt banka dit en HX50 och sedan förvänta sig att det fungerar... Håll er till verkligheten...


Osv Osv finns mycket så jag föreslår en teknik tråd !!

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 08:17 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 06 Jul 2007, 14:34
Posts: 394
Location: mariehamn
det låter som en mycket bra ide enligt mig. Det är ju lärorikt och mycket intressant.

_________________
BILAR
Alfa Romeo 75 2.0 T-spark -89 SÅLD!
Toyota Celica 2.0 -83 SÅLD!
Ford Galaxie Country Sedan -64
Austin Mini 1000 -72 x2 SÅLDA!
Austin Metro 1.3 -82 SÅLD!
Suzuki Alto 800cc SÅLD!
Pontiac J2000 -82
Triumph Herald cab


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 10:07 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Det är bra att ni kommer med idéer. Vi skall diskutera detta och återkommer senare. Kom gärna med flera idéer och förslag under tiden!

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 10:49 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Lyckas vi få till en bra sida och ni (som hänger här) delar med er och
håller låda så blir det ju ett lyckat koncept. =)

Det jag saknat 2008 är bilder från evenemang. Det är bara att fota
hejvilt och ladda upp bilderna så sköter vi resten, dvs förminska och
lägga upp i galleriet.

Har sett periodvis att snacket blomstrar i forumet, och den röda tråden
varje gång har vart att folk skrivit positiva saker, uppmuntrat, kommit
med bilder och info om det dom gör / vart med om. Dvs hållt det hela
på rolig, skoj och intressant nivå.
Varje gång nån klantat sig med att skriva nåt korkat så har det blivit
livat och stämningen blir dålig. Vilket är mindre bra reklam för kommande,
nya och tidigare anhängare till forumet. Som man bäddar får man ligga.
Är ju era hobbyn och intressen ni själva värnar om som sagt. Hatar ni
det ni håller på med så byt intresse.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 14:07 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Satt o grunna på en sak idag har sett på flera div olika forum att man får ha 240 *240 pixlars avatar bild samt 98kb eller liknande är det något ni kan ordna till oss folket ? Kollade lite o det är lätt att ändra på phpBB forum.

Jag antar att ni fortfarande kör med phpBB 2 ?

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 14:28 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jag har också sett flera forum med enorma visningsbilder/avatarer, ännu
galnare signaturer och en massa ploj. Och jag måste säga att det lite tar
bort funktionen med forum. Det är ju texten man vill se, inte en massa
enorma signaturer med bilder och animationer. Värst är det ju när samma
personer är ofta i en diskussion. Så mja, man vill ju se texten. =) Men det
där med större avatar går ju alltid att diskutera.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 14:33 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Enorma avatare går att diskutera länge men har man typ som jag på dom anndra forumen en såhär stor bild --> Image

den bilden är 240*240pix , Tycker jag är helt okej :wink:

Men en massa olika rörliga saker tycker jag är helt onödigt!

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 15:13 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 31 Jul 2006, 22:03
Posts: 305
Location: Mariehamn
MickeM wrote:
Jag har också sett flera forum med enorma visningsbilder/avatarer, ännu
galnare signaturer och en massa ploj. Och jag måste säga att det lite tar
bort funktionen med forum. Det är ju texten man vill se, inte en massa
enorma signaturer med bilder och animationer. Värst är det ju när samma
personer är ofta i en diskussion. Så mja, man vill ju se texten. =) Men det
där med större avatar går ju alltid att diskutera.


Håller helt med! Ska nån in å skriva bara nåt litet inlägg så får man ju leta efter vad personen har skrivit, om han har stor animerad bild och massor skrivet i signaturen! Bara jobbigt. Jag tycker bildstorleken räcker bra som den är nu jag, då man helt bra ser vad det förställer ändå!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 16:49 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 23 Jul 2006, 16:24
Posts: 24
Peabe wrote:
MickeM wrote:
Jag har också sett flera forum med enorma visningsbilder/avatarer, ännu
galnare signaturer och en massa ploj. Och jag måste säga att det lite tar
bort funktionen med forum. Det är ju texten man vill se, inte en massa
enorma signaturer med bilder och animationer. Värst är det ju när samma
personer är ofta i en diskussion. Så mja, man vill ju se texten. =) Men det
där med större avatar går ju alltid att diskutera.


Håller helt med! Ska nån in å skriva bara nåt litet inlägg så får man ju leta efter vad personen har skrivit, om han har stor animerad bild och massor skrivet i signaturen! Bara jobbigt. Jag tycker bildstorleken räcker bra som den är nu jag, då man helt bra ser vad det förställer ändå!


Helt inne på samma linje jag också, avatarer runt 100px är helt lagom. Ser
inte riktigt nyttan med att ha något större. Vill man visa upp sin bil kan man
ju alltid göra det i en projekttråd eller i showroomet, inte i avataren.

_________________
VW Golf VR6 Syncro 1996


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 16:51 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
nislas wrote:
Peabe wrote:
MickeM wrote:
Jag har också sett flera forum med enorma visningsbilder/avatarer, ännu
galnare signaturer och en massa ploj. Och jag måste säga att det lite tar
bort funktionen med forum. Det är ju texten man vill se, inte en massa
enorma signaturer med bilder och animationer. Värst är det ju när samma
personer är ofta i en diskussion. Så mja, man vill ju se texten. =) Men det
där med större avatar går ju alltid att diskutera.


Håller helt med! Ska nån in å skriva bara nåt litet inlägg så får man ju leta efter vad personen har skrivit, om han har stor animerad bild och massor skrivet i signaturen! Bara jobbigt. Jag tycker bildstorleken räcker bra som den är nu jag, då man helt bra ser vad det förställer ändå!


Helt inne på samma linje jag också, avatarer runt 100px är helt lagom. Ser
inte riktigt nyttan med att ha något större. Vill man visa upp sin bil kan man
ju alltid göra det i en projekttråd eller i showroomet, inte i avataren.


Okej vi lägger den idén i soptunnan då somsagt det var juh bara en fundering trots allt.

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 17:05 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 10 Mar 2007, 03:25
Posts: 170
Location: Hammarland
MickeM wrote:
Ja, men var drar man gränsen? (som jag undrade)


jo de blir ju lite knepigt den där detaljen, men om man säger att alla börjar i samma del då och beroende på om projektet kommer igång och ser ut att fullföljas så kanske de länkas eller flyttas till en annan del då?

Sen finns de ju olika typer av projekt å, de som bygger billjud, de som stylar bilen, de som trimmar och förfinar chassit, de som gör allt... Så det blir väl svårt att dra nå konkreta riktlinjer..

Så några konkreta exempel på hur det ska bedömas har jag inte, säkert kommer nån att bli sur och lägga ner om dom inte kommer till den "seriösa" delen.. kanske man kan ha en omröstning i alla projekttrådar var den hör hemma???

Och angående bilder och dyl i signaturerna som man ser i många internationella forum så bör man väl hålla de borta så mycket som möjligt, blir enbart störande att läsa inläggen då..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 18:32 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Som det ser ut nu så hamnar alla bilprojekt i samma forumdel alltså.
Precis som det är nu alltså. Men som sagt, projekt är en sak och
underhåll är nåt helt annat som inte passar in under projekt.

Nästa idé. =)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 22:24 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
MickeM wrote:
Som det ser ut nu så hamnar alla bilprojekt i samma forumdel alltså.
Precis som det är nu alltså. Men som sagt, projekt är en sak och
underhåll är nåt helt annat som inte passar in under projekt.

Nästa idé. =)


Nästa idé är att prata med dom andra ang en teknik avdeling ist för att ha Jap-Euro & Amerikanska
ihop :wink:

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Mar 2009, 23:23 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Roobin wrote:
MickeM wrote:
Som det ser ut nu så hamnar alla bilprojekt i samma forumdel alltså.
Precis som det är nu alltså. Men som sagt, projekt är en sak och
underhåll är nåt helt annat som inte passar in under projekt.

Nästa idé. =)


Nästa idé är att prata med dom andra ang en teknik avdeling ist för att ha Jap-Euro & Amerikanska
ihop :wink:

Kanske slå ihop alla tre till Bil - Fritt snack.
Borde röstas först på det. Finns folk som tänker på saker vi andra inte tänker på.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Mar 2009, 22:51 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
:ot:
Nu lite offtopic, men det är kul att se att folk tycker till och har ideér, ett bra
sätt att få sidan bättre och mer trivsam för alla.



Ontopic då.

Det där med avatar tycker jag vi slopar med p.g.a. tidigare nämnda orsaker.

Det där med att slå ihop JapEuro och Amerikanska har vart på tapeten
länge och jag är nog för en hopslagning, ser ingen nytta idag att ha dem
skilda, som MickeM sa så va det för att det fanns ACC och AASC därav
dessa gamla kategorier.

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009, 00:37 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Bilderna i Showrom funkar ej ennu har prövat lägga upp ny bild flera ggr men det funkar fortfarande ej var prat om det förra året men ej hänt någonting ?

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Mar 2009, 10:08 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Roobin wrote:
Bilderna i Showrom funkar ej ennu har prövat lägga upp ny bild flera ggr men det funkar fortfarande ej var prat om det förra året men ej hänt någonting ?


Det kommer ett nytt showroom så småningom och jag tror inte att det kommer att fixas innan dess.

Det är bra med ideer, kom gärna med flera!

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009, 12:11 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Ska återuppta mitt skrivande nu igen :lol:

I Säljes&Köpes när trådar låses varför ej ta bort dom gammla trådarna ? På så sett får det mera rent o snyggt ? Jag vet att det är lika lätt att ta bort en tråd som att låsa den, så why not ?

Sedan hur gick det med ihopslagning av nämda forums avdelningar som vi prata om tidigare i tråden ?

Tror nog min tidigare omröstning bör va klar nu ! --> Tråd om det hela --> http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=5364

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009, 12:26 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Roobin wrote:
Ska återuppta mitt skrivande nu igen :lol:

I Säljes&Köpes när trådar låses varför ej ta bort dom gammla trådarna ? På så sett får det mera rent o snyggt ? Jag vet att det är lika lätt att ta bort en tråd som att låsa den, så why not ?

Trådarna ligger kvar så att folk kan se att saken är såld.
Efter ca 6 månader upp till ett år ligger dom kvar, efter det tar vi bort dom.
Då tas också gamla trådar bort som ingen längre har uppdaterat.

Är enklare att göra så här tycker vi.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group