Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 11:34

All times are UTC + 2 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: TÄVLING - Ny design för Motorportalen
PostPosted: Mon 12 May 2008, 15:18 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Designtävling!

"Tävling säger du... Vad och varför?
Det börjar närma sig en omdesign och ombyggnad av Motorportalens sidor. Vi vet att det finns många duktiga designers där ute i stugorna och nu vill vi har DIN hjälp med designen av den nya websidan!

Intressant! Och vad ska jag göra, sade du?
Uppgiften går ut på att designa en ny layout för Motorportalens framsida (se http://www.motorportalen.net). Designen och layouten är upp till dig men vi vill att åtminstone följande saker finns med:

-Motorportalens logo (den orangea; färg, typsnitt och form bör vara oförändrad. Fritt att komma med förslag dock!)
-Allt innehåll (nyheter, sponsorer, på kommande, info, etc)

Om du känner att det är för mycket att designa en hel sida går det bra att bara göra någon mindre detalj. Alla förslag är bra och kan ge viktig inspiration! Även små bidrag kan vinna!

"Vad vinner jag då?"
Svaret är enkelt, äran! Du får en gratis exponeringsplats någonstans på framsidan (du kan ju enkelt välja var själv...). Till exempel kan du få texten "Design by XXX" eller "Layout och design gjord av XXX, Ditt Företag AB" inklusive en länk till din egen websida.

"Och när ska detta vara klart?"
Så snart som möjligt är ju bäst, men söndag 25 maj börjar vi titta på de eventuella bidragen. Det är Motorportalens moderatorer och admins som bedömmer bidragen och beslutar vem (om någon) vinner. Det är inte säkert att max ett bidrag kan vinna. Vem vet, vi kanske klipper ihop idéer från flera bidrag? I så fall får de vinnande bidragen dela på äran. Juryns beslut går ej att överklaga och motorportalen får copyright på alla bidrag som lämnas in.

"Ok. Hur lämnar jag in mitt bidrag?"
Det är enkelt! Du skriver bara ett inlägg i den här tråden och postar med en bild av ditt designförslag med hjälp av Img knappen högst upp! Voíla, du är med i tävlingen!

"Det här låter ju som en kul grej! Vänta lite bara så ska jag fixa mitt bidrag!"
Just det! Alla kan vara med! Så sätt dig ner nu och designa en ny design åt Motorportalen!

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group