Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 14 Jun 2025, 22:40

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 May 2005, 11:44 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Det har dykt upp en rätt löjlig reklambild till startsidan på www.alandcarclub.tk.
Antar att denna går att få bort genom att betala den lilla summa de vill ha för
att få behålla adressen www.alandcarclub.tk-adressen så man slipper göra om
de dekaler som finns på bilar (kanske inte så många)... men ändå. Adressen
är inarbetad sen några år tillbaks. Någon som ork ta tag i detta? :rolleyes:

MickeM / ACC

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 14 May 2005, 17:44 
Avancerad medlem

vad kostar det då?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 14 May 2005, 22:48 
Inventarie

9,95USD eller om det var euro... <a href='http://www.slvjlsvjnvpiodfvniosrvlnsringrs.tk' target='_blank'>http://www.slvjlsvjnvpiodfvniosrvlnsringrs.tk</a> :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 16 May 2005, 10:38 
Rutinerad medlem

Ahahahahaha...vilken seriös URL....:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 17 May 2005, 18:36 
Veteran

Det där måste vara den västa url jag nogonsin sett, förväntar dom sig att man skall komma ihåg den där? :o

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 17 May 2005, 22:34 
mp.net beroende

Kör: Bil
...alltså, han gav ju det bara som exempel juhh, för att visa er.

Åk före du så väntar jag på dig där.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 18 May 2005, 07:26 
Inventarie

Exakt... skriver man www.nåntingheltotroligtdumt.tk så finns högst antagligen
inte adressen och man kommer till .tk's registreringssida. Jag vet inte vad
.tk's huvudsida är... men det där fungerar alltid :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 18 May 2005, 07:28 
mp.net beroende

Kör: Bil
<!--QuoteBegin-MickeM+18 May 2005, 08:26 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 18 May 2005, 08:26 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Jag vet inte vad
.tk's huvudsida är... men det där fungerar alltid :)[/quote]
TK's huvudsida är lustigt nog <a href='http://www.tk' target='_blank'>www.tk</a>

Åk före du så väntar jag på dig där.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 20 May 2005, 14:48 
Besökare

Det är jag som har registrerat alandcarclub.tk och det ska inte kosta något att ha den kvar. Så här står det när det är en freedomain.tk: "Note that FREEDOMAIN.TK domains expire after 90 days when less than twenty-five (25) users have been to your website." Eftersom det inte står något "expiration date" när jag loggar in så antar jag att den kommer att vara kvar. Gratis.

Eller menar du popup-rutan?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 20 May 2005, 17:52 
Rutinerad medlem

gratis jo ... men det exakt det vi ville ha bort. Eller då rättare sagt Redirect sidan

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 21 May 2005, 00:08 
Besökare

Så här står det när jag tar "Pay for domain":

----

Pay for domain

Your are about to pay for the following domain name:

ALANDCARCLUB.TK

Yearly registration fees start at USD 6.95 per year. The minimum registration period is two years, but you can register up to nine years to be sure the chosen Dot TK domain name is yours for that period of time!

By paying for your Dot TK domain name you or your company owns the selected Dot TK domain name and it will give you full rights to sell, license or resell this domain name.

To make your domain name work on the Internet, you can choose out of the following three options:

1. You run your own DNS, a Domain Name Server. This is the most common used system for domains on the Internet.

Note that you do not need to register your domain name with your Domain Name Server before registering your Dot TK domain name.

2. If you are unable to run your own Domain Name Servers, you can also have Dot TK run your Domain Name Servers for you. With this service, available for only USD 35.00 per year, you can park your domain name without the need for a webserver or DNS. With this service, Dot TK allows you to update your host information any time. Changes are effective within five minutes.

Learn more about Dot TK DNS services. You can register up to 20 hostnames and IP addresses within your own Dot TK domain name.

3. If you don't want to run a DNS, and you don't want to use any mail- or host-services within your own Dot TK domain name, you might want to use the URL forwarding service. Note that the URL forwarding service only enables WWW.ALANDCARCLUB.TK for web browsing.

In order to register your Dot TK domain name, you need your address information and payment information, such a Credit Card (VISA/MasterCard) or checking account bank information. Registrants from the United States can also pay by money order or by check.

Note: all your personal information, including your credit card information, will be SSL encrypted during the registration process.

If you want to run your own DNS Servers, you need:

* A primary Domain Name Server (with IP address)
* A secondary Domain Name Server (with IP address)

If you want to enable URL forwarding, you need to have an existing website URL.

Please select the term of the registration period:

NOTE: if you choose to pay by bank transfer, you have to pay in EURO

How do you want to use your PAIDDOMAIN.TK?

1. I run my own DNS and have the information about my primary and secondary domain name server available for registration.

2. Please run the DNS service for me. Dot TK will charge you an annual fee of USD 35.00 for this service. Changes made in My Dot TK will be effective within 5 minutes.

3. Please use the free Dot TK URL forwarding service.

----

Det kostar alltså minst 19.90$ (för två år, vilket är minimum) plus eventuella transaktionskostnader. Billigare och bättre är då att regga en riktig domän.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jun 2005, 13:09 
Inventarie

Hur göra? Vad hända? Fattar inte att dom får lägga in sånt där crap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 08:59 
Inventarie

<!--QuoteBegin-Lee+21 May 2005, 00:08 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lee @ 21 May 2005, 00:08 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Det kostar alltså minst 19.90$ (för två år, vilket är minimum) plus eventuella transaktionskostnader. Billigare och bättre är då att regga en riktig domän. [/quote]
Fixar du som vet vad du håller på med så betalar jag? :)
Och vad är en riktig domän? .net .com .org och sådant?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 17:06 
Besökare

<!--QuoteBegin-MickeM+1 Aug 2005, 08:59 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 1 Aug 2005, 08:59 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Lee+21 May 2005, 00:08 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lee @ 21 May 2005, 00:08 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Det kostar alltså minst 19.90$ (för två år, vilket är minimum) plus eventuella transaktionskostnader. Billigare och bättre är då att regga en riktig domän. [/quote]
Och vad är en riktig domän? .net .com .org och sådant? [/quote]
Jag skulle nog råda dig att snacka med savv3, som redan har en egen domän och vet hur det fungerar i praktiken. Jag har själv aldrig registrerat en domän.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 19:30 
Inventarie

<!--QuoteBegin-Lee+1 Aug 2005, 17:06 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lee @ 1 Aug 2005, 17:06 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MickeM+1 Aug 2005, 08:59 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 1 Aug 2005, 08:59 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Lee+21 May 2005, 00:08 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lee @ 21 May 2005, 00:08 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Det kostar alltså minst 19.90$ (för två år, vilket är minimum) plus eventuella transaktionskostnader. Billigare och bättre är då att regga en riktig domän. [/quote]
Och vad är en riktig domän? .net .com .org och sådant? [/quote]
Jag skulle nog råda dig att snacka med savv3, som redan har en egen domän och vet hur det fungerar i praktiken. Jag har själv aldrig registrerat en domän.[/quote]
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Savv3!!!</span>

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours