motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

pv raxoz pv projekt
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=29&t=5624
Page 1 of 3

Author:  pv raxoz [ Sat 09 May 2009, 19:15 ]
Post subject:  pv raxoz pv projekt

det regna i lördags så jag gick ut i garaget och fixa lite på pvn :D förlängde svingen med 20cm och fixa insugs slang till 65ccn :twisted: Image
Image
Image
Image
Image
Image


va ut och körde så skar den så nu blir det att köpa ny cyle och kolv

slänger dit nya lameller och lamell fjädrar när jag är på gång

har fundera på att köpa 80ccImage
Image
Image
Image

nya röret , rör som går lika bra på rm 80 som ett rm 80 rör med original burk och dubdla pipor

Image

Author:  WOOGIE [ Sat 09 May 2009, 22:01 ]
Post subject: 

Funkar det bra att ha luftfiltret sådär?

Author:  Dawson [ Sun 10 May 2009, 08:28 ]
Post subject: 

De blir böter om polisen får fast dig sen så du vet.. Konstruktions ändring kallas det :lol:

Author:  Cambudgie [ Sun 10 May 2009, 12:29 ]
Post subject: 

Intressant bygge :)

Men det där måste ju ha ändrat moppens köregenskaper helt eller?

Hur vart den i gången, mjukare eller skumpigare?
Borde även ha blivit lägre enligt mina beräkningar då det har blivit lite
av hävstångstekniken mot fjädringen.

Author:  pv raxoz [ Sun 10 May 2009, 15:47 ]
Post subject: 

WOOGIE wrote:
Funkar det bra att ha luftfiltret sådär?




japp det funkar bättre en att ha det dirr på föggen

Author:  pv raxoz [ Sun 10 May 2009, 15:48 ]
Post subject: 

Dawson wrote:
De blir böter om polisen får fast dig sen så du vet.. Konstruktions ändring kallas det :lol:



a vet men d sku bli böter endå :twisted: men kör int nå mycke på väg endå för jag litar int på växlarna är orginal låda från -89 :lol:

Author:  pv raxoz [ Sun 10 May 2009, 15:52 ]
Post subject: 

Cambudgie wrote:
Intressant bygge :)

Men det där måste ju ha ändrat moppens köregenskaper helt eller?

Hur vart den i gången, mjukare eller skumpigare?
Borde även ha blivit lägre enligt mina beräkningar då det har blivit lite
av hävstångstekniken mot fjädringen.



jo men den blev facktist skönare att köra int lika vobblig när d går hårt imo :) ,
gången ändra inget, jo den blev lite lägre men det är nica att köra alla fall 8)

Author:  Fordracern [ Mon 11 May 2009, 17:16 ]
Post subject: 

vrf har du förlängt svingen?

Author:  pv raxoz [ Mon 25 May 2009, 11:00 ]
Post subject: 

Fordracern wrote:
vrf har du förlängt svingen?




för att jag hade tråkigt och hade en extra sving :wink:

Author:  Fordracern [ Mon 25 May 2009, 16:49 ]
Post subject: 

okej :? så det fyller ingen direkt funktion

Author:  Kristoffer [ Tue 26 May 2009, 17:42 ]
Post subject: 

den kommer inte att gå lika lätt på bakhjulet..

Author:  pv raxoz [ Thu 28 May 2009, 15:36 ]
Post subject: 

Fordracern wrote:
okej :? så det fyller ingen direkt funktion


na tänkte int på att det sku va nå syfte men det blev skönare att köra och vinner i starten

Author:  pv raxoz [ Thu 28 May 2009, 15:37 ]
Post subject: 

Kristoffer wrote:
den kommer inte att gå lika lätt på bakhjulet..


a men snabbare i starten

Author:  Fordracern [ Sun 07 Jun 2009, 00:04 ]
Post subject: 

så mycke skillnad kan det knappast vara???

Author:  Roobin [ Wed 22 Jul 2009, 02:15 ]
Post subject: 

pv raxoz wrote:
Dawson wrote:
De blir böter om polisen får fast dig sen så du vet.. Konstruktions ändring kallas det :lol:



a vet men d sku bli böter endå :twisted: men kör int nå mycke på väg endå för jag litar int på växlarna är orginal låda från -89 :lol:


Varför skulle du inte kunna lita på vxl lådan, jag hade en motor från 87 o den höll enda till 2008 då jag sålde motorn o vet ej hur den är i dags läget,

Har pysslat med suzukis motorer i evigheter och har aldrig hört talats om att en låda i en pv motor just skulle kunna gå sönder :wink: har ej lyckats heller med det o då har mina mopeder gått rätt så bra hårt i terängen o crossväxling hela tiden,

Så kör på du o sej till då den är trasig =) För kugghjulen inne i motorn är i princip det sissta som far du har nog veven krökt eller av före du har slut på lådan =)

Var bara en tanke här i nattens mörker =)

Author:  pv raxoz [ Wed 22 Jul 2009, 17:23 ]
Post subject: 

Roobin wrote:
pv raxoz wrote:
Dawson wrote:
De blir böter om polisen får fast dig sen så du vet.. Konstruktions ändring kallas det :lol:



a vet men d sku bli böter endå :twisted: men kör int nå mycke på väg endå för jag litar int på växlarna är orginal låda från -89 :lol:


Varför skulle du inte kunna lita på vxl lådan, jag hade en motor från 87 o den höll enda till 2008 då jag sålde motorn o vet ej hur den är i dags läget,

Har pysslat med suzukis motorer i evigheter och har aldrig hört talats om att en låda i en pv motor just skulle kunna gå sönder :wink: har ej lyckats heller med det o då har mina mopeder gått rätt så bra hårt i terängen o crossväxling hela tiden,

Så kör på du o sej till då den är trasig =) För kugghjulen inne i motorn är i princip det sissta som far du har nog veven krökt eller av före du har slut på lådan =)

Var bara en tanke här i nattens mörker =)


den e slut hehe :lol:

Author:  petterekman [ Wed 22 Jul 2009, 21:50 ]
Post subject: 

Fordracern wrote:
okej :? så det fyller ingen direkt funktion


Den blir stabilare när man wheelar.

Vilket i detta fall dock känns väldigt irrelevant...

Author:  StewOo [ Mon 27 Jul 2009, 21:21 ]
Post subject: 

Växllådan i PV är väll i stort sätt samma låda som gamla luftkylda RM 80? Minus en växel då förstås.

Sedan den bilden du har på en "crossdämp"
Vet inte hur dagens mopedförare definierar en crossdämp, men den du visar ser onekligen ut som ett vanligt originalavgassystem som någon grövvlat på...

Author:  Roobin [ Mon 27 Jul 2009, 22:06 ]
Post subject: 

StewOo wrote:
Växllådan i PV är väll i stort sätt samma låda som gamla luftkylda RM 80? Minus en växel då förstås.

Sedan den bilden du har på en "crossdämp"
Vet inte hur dagens mopedförare definierar en crossdämp, men den du visar ser onekligen ut som ett vanligt originalavgassystem som någon grövvlat på...


DU har helt rätt Pv50 har exakt samma låda som luftkylda Rm80har samt Ds80 osv fast 5 växeln är borttagen ,Så du har nog något annat fel då för jag kan säga till 99,9 procent att du inte har något fel i lådan däremot kan det vajsa med växel förare osv , sånt har hänt många.

Dämpen är nog bara två rör som har fått 2 rör påsatta sedan svetsat så crossdämp vet jag inte om man skulle kalla det , tömd orginal-dämp med förstorat rör :wink:

Author:  pv raxoz [ Thu 30 Jul 2009, 10:34 ]
Post subject: 

Roobin wrote:
StewOo wrote:
Växllådan i PV är väll i stort sätt samma låda som gamla luftkylda RM 80? Minus en växel då förstås.

Sedan den bilden du har på en "crossdämp"
Vet inte hur dagens mopedförare definierar en crossdämp, men den du visar ser onekligen ut som ett vanligt originalavgassystem som någon grövvlat på...


DU har helt rätt Pv50 har exakt samma låda som luftkylda Rm80har samt Ds80 osv fast 5 växeln är borttagen ,Så du har nog något annat fel då för jag kan säga till 99,9 procent att du inte har något fel i lådan däremot kan det vajsa med växel förare osv , sånt har hänt många.

Dämpen är nog bara två rör som har fått 2 rör påsatta sedan svetsat så crossdämp vet jag inte om man skulle kalla det , tömd orginal-dämp med förstorat rör :wink:


har byggt röret själv kröken är från en rm8o och burken från orginal rör med med 2 grövre rör -.-

Page 1 of 3 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/