måst väl ta och lägga upp en tråd, här också nu när man börjar få de mesta klart..
bilen har blivit ombyggd i 3 omgångar, först från 316-325 och sen 325-325turbo och nu då 325turbo-328turbo..
så börjar väl veta var skruvarna sitter på den om man säger så..
de som gjorts un der vintern är följande..
*M50B25
-block borrat 0,5mm
-oringar
-328 vevaxel
-ross smidda kolvar
-eagel smidda stakar
-arp bultar
*TOPP
-lite portad
-race kam kedja
-org kammar
-org fjädrar
-CrMo retrainers
-m3 oljefilterhus
*BRÄNSLE
-0rg pump till catchtank
-044 pump efter catch
-nuke bränslefilter
-nuke tryckreg
-nuke feulrail
-990cc lågohm spridare
-an8 matning
-an6 retur
-an kopplingar
*TURBO
-hotset hx55 med 22 avgashus och 68mm in..
-eget pulssplitgrenrör i 42x3 rör och krök
-rostfria tryckrör
-accufab 80mm spjällhus
-eget aluplenum
-ppf 50mm dump
-tail 44mm wastegate
- 114mm rostfri downpipe
-3" avgassystem med magnaflow burk i ändan..
*KYLNING
-535 vatten kylare
-600x300x76 laddluftkylare
-erls oljekylare
*SPRUT/TÄNDNING
-autronic sm4
-vag spolar
-optima redtopp batteri
*TRANSMISSION
- zf växellåda
-tilton 3skivig koppling
-328 mellanaxel
-"hulta" kardan
-m535 bakaxel
-chassi
-z3m bakvagn med m535 klump och avo coilovers
-breddad totalt 16cm bak
-z3m bärarmar + nav
-kw coilovers fram
-e36 servokuggstång
-Fälgar
-10x17 å 8,5x17
-215/45 fram och 255/40 bak
-Interör
-sparco sprintV stolar
-luisi mocca ratt
-flokad instrumentbräda
-flokad mitkonsol
-flokade dörrsidor
-alu plåtar
-helbur från finess
ja de är väl ungefär de..
här kommer lite bilder på hur den ser ut i dagsläget då..