Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 17:00

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 304 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Feb 2008, 19:14 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 01 Nov 2004, 20:49
Posts: 375
Haha, men ÅÅhh! Jag vill ha galanten nu! :D :wink:
PS. Vem trodde att galantens projekttråd skulle bli mer än 15 sidor lång? :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Feb 2008, 21:12 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
niklas_a wrote:
Haha, men ÅÅhh! Jag vill ha galanten nu! :D :wink:
PS. Vem trodde att galantens projekttråd skulle bli mer än 15 sidor lång? :D

jag förstår dig ;)
hah!

jadu, är ju snart ikapp rexens tråd :P

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008, 12:09 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
BuuMi wrote:
jag snurra ju runt halva natten igår..
och kom just hem från stan :D

Okej, jag tror dig... Nu har jag sett den. =) Den verkade gå bra juh.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008, 12:23 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
MickeM wrote:
BuuMi wrote:
jag snurra ju runt halva natten igår..
och kom just hem från stan :D

Okej, jag tror dig... Nu har jag sett den. =) Den verkade gå bra juh.

jo, du såg riktigt glad ut :D

jo, efter IGÅR så går den bra..
det har vart lite strul sen ja fick igång den. choken har vart cp och den har inte startat så värst bra vilket är irriterande eftersom den inte hlr haft tomgång när den är kall ;)
speciellt jobbigt är det när man kör i stan. hah!

sen så när den är kall så vill det lätt bli gashäng om man varvar mer än 4500 :D då drar den fulla spätt upp till 6500 och jag har många gånger väntat på att få se ventiler och kolvar få sprätta igenom huven men den verkar inte gå att döda den där maskinen alltså! :P

men igår fixade jag tomgången och peta lite på luftskruven och så fixade jag choken. så nu går den som en klocka både kall som varm..
det kan Robin intyga ;)

men till nästa vinter får det nog bli insprut på skiten för den dricker mer än vad den går frammåt :P det är sjukt!
någon som vet om det är nåt insug som passar bolt on på min motor? (4G63 tror jag den heter?)

Joneey ? eller någon kanske vet ?
för de enda felet på bilen är att det är förgasare! :P
alla fel som uppstått har vart förgasarens fel!

axpumpen,choken,gashäng,dålig på att starta osv..
så blir inte en vinter till med förgasare iaf :P

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 17:28 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
inte nog att skiten dricker mängder av sås. den kosta även en hel del att ha försäkrad pga. motorvolymen.

som inte ens är värd att va en 2.0 eftersom den dricker som en V12a.

så 1 april så ställs den av.
och jag vet inte vad jag ska göra med den till nästa vinter

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 17:46 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
BuuMi wrote:
inte nog att skiten dricker mängder av sås. den kosta även en hel del att ha försäkrad pga. motorvolymen.

som inte ens är värd att va en 2.0 eftersom den dricker som en V12a.

så 1 april så ställs den av.
och jag vet inte vad jag ska göra med den till nästa vinter


haha har du inte funderat på att sätta ner en liten insprutare då? passar motorn månne från en nyare galant? :shock:

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 17:57 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 31 Jul 2006, 22:03
Posts: 305
Location: Mariehamn
Gozze wrote:
haha har du inte funderat på att sätta ner en liten insprutare då? passar motorn månne från en nyare galant? :shock:


Njä, nyare galanter är ju framhjulsdrivna... så motorn är ju tvärmonterad. Men kanske de passar ändå, ingen aning, men verkar ju lite flum om de sku göra de rakt av. Men allt passar ju med mer lr mindre modifikationer! :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 20:00 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
Peabe wrote:
Gozze wrote:
haha har du inte funderat på att sätta ner en liten insprutare då? passar motorn månne från en nyare galant? :shock:


Njä, nyare galanter är ju framhjulsdrivna... så motorn är ju tvärmonterad. Men kanske de passar ändå, ingen aning, men verkar ju lite flum om de sku göra de rakt av. Men allt passar ju med mer lr mindre modifikationer! :lol:


haha jo att dom är framhjulsdrivna vet jag (har ensån :P ) men men det skulle väll vara ideal? :P

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 20:49 
Offline
Medlem

Joined: Fri 25 May 2007, 12:52
Posts: 51
Vet nån vad motorn heter så är de bara att kolla här och se om de finns någe bättre: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mitsubishi_engines


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 23:02 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sun 25 Feb 2007, 16:11
Posts: 385
Motorn heter 4G63 och som bakhjulsdriven version fanns den i galant & L200 (låga) båda modellerna är rätt så ovanliga både i swe, o suomi.
Insug (plenum) borde passa rakt av från en nyare generation (tex 8G) med ECI multipoint.
4G63 har vart med sen hedenhös & blocket hade samma beteckning ända tills EVO 8!

Under sommaren kan du ju hålla utkik efter en komplett maskin med sprut / kabelhärva med lite vilja har du multipoint på gamla bettan tills nästa vinter.

Dricker den så där otroligt omänskligt, kanske den där berömda förgasarn uppnått välbehövlig vila (eller en renovering), det där rickelredet till axpump gör säkert inte saken bättre.

good luck! :)


Last edited by Joneey on Mon 03 Mar 2008, 23:09, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008, 23:06 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
exakt! den där föggen mår fan itne bra. är det normalt att en bil lyckas dricka 20€ tur och retur ENDAST till och från skolan. inte ens stadskörning !? :S

det är ju nåt som är fel iaf..
tack för infon joneey.

såhär kan vi inte ha det iaf :D

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Mar 2008, 09:24 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
TILL SALU!

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009, 19:05 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Fick veta att bilderna var borta i början. Så jag fixade in dem på nytt (!?).
Fick nyss skicka lite högupplösta bilder på tändkablarna... skall denna
pärla ut på vägarna igen? ;-) Motorportalen.net's reklampelare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009, 21:46 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 01 Nov 2004, 20:49
Posts: 375
Haha, det borde den ju absolut! Då kunde ni ju ha tillagt bilen som en av mp:s reklampelare i MK:s tidning
( http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=5412 ) :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mitsu Galant -82 isbil -> reggad vägbil! (f.d namn,isbil
PostPosted: Tue 14 Sep 2010, 22:04 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Å så ha man fått åka Motorportalen-Galant. Det var ett tag sen. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mitsu Galant -82 isbil -> reggad vägbil! (f.d namn,isbil
PostPosted: Tue 14 Sep 2010, 22:44 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 07 Mar 2010, 22:00
Posts: 173
Location: jomala
Kör: sierra turbo
MickeM wrote:
Å så ha man fått åka Motorportalen-Galant. Det var ett tag sen. :D

vem har den då? :P

_________________
Nästan allt i fordväg som e bakhjulsdrivet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mitsu Galant -82 isbil -> reggad vägbil! (f.d namn,isbil
PostPosted: Wed 15 Sep 2010, 14:43 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Efter att jag fixade den så sålde jag den till Cambudgie här på MP men tror den mest stått efter det?

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mitsu Galant -82 isbil -> reggad vägbil! (f.d namn,isbil
PostPosted: Wed 15 Sep 2010, 18:28 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 05 Sep 2007, 17:06
Posts: 237
Location: Pålsböle
Ingen som sugen på snobbringar till den? :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mitsu Galant -82 isbil -> reggad vägbil! (f.d namn,isbil
PostPosted: Wed 15 Sep 2010, 20:16 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
BuuMi wrote:
Efter att jag fixade den så sålde jag den till Cambudgie här på MP men tror den mest stått efter det?

"Fixade", va snackar du om? Den va ju ett ruckel när jag köpte den av dig :D
Ombyggd förgasare, inga packningar bara packningslim emellan allt, drar soppa som ett herk, styrlederna glappa som jag vet inte vad + massa annat.
Det e nu jag (med vänners hjälp) håller på rustar upp den.

För den nyfikne så det som gjorts nu är:

- Införskaffat en "ny" förgasare från jägerströms samt rustat upp den. (Tack Mike här på forumet)
- Skrapat bort gammalt packningslim och gammal packning mellan insug och förgasare och köpt nya packningar
- Bytt insug (den gamla hade 2 st anslutningar för slangar trasiga), ny packning här oxå såklart.
- Bytt till nya bränsleslangar, ny fördelare, ny rotor, nytt luftfilter.
+ lite annat smått och gott

Det som är kvar att göra är finjusteringar så motorn går bättre, styrlederna, fixa halvljuset, dekaltrimma mera.

Tanken är att ha den som vinterbil i vinter.

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mitsu Galant -82 isbil -> reggad vägbil! (f.d namn,isbil
PostPosted: Wed 15 Sep 2010, 20:33 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Den gick ju prickfritt igenom besiktningen ;)
Undrar om det går att få ner soppaförbrukningen?
Jag tvivlar!

OBS! Vi ska inte tala om vilket skick den var i när jag köpte den :lol:
Byta motor i en sån där holk gör jag aldrig om ^^,

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 304 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group