jahapp!
Då var det slutkört för ett tag frammåt.
Hade en riktigt bra helg i Orsa med en riktigt bra repa, 1.34 i 60fot, 5.93 194tror jag, 9.26 241km/h
Resten av reporna hade jag lite strul med att få till starterna, och att det ville spinna en del.
Hade även lite problem med övervarvningar, särskillt när däcken slog lös. I en repa har jag 10128rpm loggat, från 6500->dit på en sec :hihi: Vild motor!
Mitt urtrampningslager började rassla ordentligt på lördagen, men lyckades få tag på ett nytt hos persåker, och hade ner lådan en sväng för att byta det på lördagskvällen. det var efter repan som finns på filmen ett par inlägg ovanför som var sista repan då före lagerbytet.
Körde väl 9.51 237km/h eller nåt då med dålig 60fot då, så allt de övriga funkade som det skulle.
Hann inte provstarta på lördagskvällen pga. depåtystnad, utan drog igång den på söndagen för varmkörning. Hörde inget speciellt tyckte jag.
Backar ut direkt in i elemeneringen utan att ha testat nåt mera, Drar av en rejäl burnout för att stressa jänkarn jag körde emot, å när jag sopar i trean i vattnet å går ut märker jag att de går tyngre än vanligt, tänker, Fan va de va grepp idag då å fäller ner pedalen fullt för att få upp laddet ordentligt, å motorn ylar ur precis som den ska med massor av rök från däcken!!
Plötsligt vibrationer som fan, sen ett pang. Slår av tändning å blir tillbakaknuffad, tänker där brast veven, eller så skottade jag koppling/svänghjul, fick säkert ihop nåt fel på kvällen före.
Dessekrerade lite ikväll, räckte med att skruva ner oljebaljan under så hittade jag alu-bitar som såg ut som motorblock, för att inse vad som hänt.
Kan bjuda på lite bilder från dom två race som varit, kjula å Orsa då.
Kjula:
Lite dumpventils-mek på kjula då
Väldigt många som va intresserade av bilen!
Orsa:
Farsan va med upp, Kul!
Två bilder till från Kjula! Brorsan stog snett bakom å såg luft under båda framhjulen, fränt!!
Nu tror jag vitmotorn ska få en sista chans beroende på hur mycket som e slut, börjar lessna lite på dom motorerna nu.