nu har det hänt en hel del grejjer med bilen igen, både bra och dåliga...
Vi var ute och mappade i lördags och tyckte att motorn kändes väldigt trög, och vi fick inget ladd. For till garaget igen och konstaterade att turbon var sopslut Riktigt krokig axel, hade skrapat i kompressorhuset och ville inte gå runt.. Och jag har ingen aning om vad som hänt med den! Antagligen var den lite krokig från början och kröktes mer sen när den börja snurra.
Nåväl! Jagade rätt på en annan turbo som nästan passade bolt on, en Hx50 med 16#hus på.
Så igår var vi ute och mappade igen! Laddade på 1.6 som mest och då redan gick spridarna på 0.73% duty vid lamda 0.84 på full last. 1680cc spridare och E85 i tanken. Så den gick riktigt rart! Vi fick dock ett obegripligt problem med laddtrycket, vi fick inte upp det nå mer fast vi kopplade in laddtrycksstyrning och så började det mörkna så vi slutade där.
Så idag sen så sköt jag i en fjäder till i Wg:n så blev det provtur igen. Med laddtrycksspärr på 2.1bar började det hända grejjer!! Fan va gött det gick och fan va det bettar bra, åker på 18" R-däck
Men sedan gick det mindre bra...
I en växling mellan 2an och 3an hände nåt med bakaxeln... En ford 9" skruvar man väl på bilen för att de ska hålla?
Hur fan är det möjligt att skotta en 9"are på gatan???? det är fan helt otroligt.... Som plåster på såren tog bakaxelraset med sig min 4a dagar gamla racekardan och paralellstaget till bakaxeln oxå....
Så nu e jag lite sur..
Såhär såg varjefall kardanen ut när den kom
Och en skitig bil utanför garaget