Idag va jag och hulta å åkte lite rullande landsväg på skoj, det passade riktigt bra att pyssla på med det idag när alla andra är på mantorp
Bilen funkade riktigt bra måste jag säga!!
Första pullet på 1.6bars ladd och mappen som lagts upp på gata gav den 421.4hk i motorn
kurvan var ganska svajjig, men det kan man förstå när den är gatmappad.
Vi jobbade oss upp i ladd och gick på lite bränslamapp, och nådde en bra bit över 500hk sträcket i motorn innan vi slutade för dagen.
Vi drog ett pull som gav 550.2hk och ett som gav 556.3hk men då for säkringen till soppapumpen å bilen totalklippte. För liten säkring.. Där har vi en stor orsak till att köra en enda stor amerikapump istället för att koppla på 2-3 stycke boschpumpar!
Skulle jag åkt två stycken bosch och ena hade stannat hade jag antagligen stekt motorn...
Sista pullet vi drog var för att dom ville pröva sin afr-mätare, men då glömde dom slå på fläkten så motorn gick 10-15 grader varmare än i dom andra pullen. då lämnade den 547hk.
dom tre sista pullen var på 2.2bars ladd.
Vi hade en max avgastemp på 580 grader tror jag, så den går fett.
Vi vågade inte gå ner mera på soppan för min lambda verkar inte helt pålitlig.
Men det känns som att jag inte behöver mer än 550hk just nu, är riktigt nöjd med dagen!!!
första pullet på 1.6bars ladd:
Det pullet som gav mest effekt, när soppapumpen dog...
Det första pullet på 1.6bar och det sista på 2.2 när motorn var lite för het i samma graf:
Lite samlade bilder från dagen!! det kommer nog fler bilder och lite film bara jag skulle få datorn att fatta att komunicera med videokameran..
33grader inne i hallen och lite över 37 utanför på väggen!!! en stor fläkt kan va bra till mycket
Jag kan verkligen rekommendera dynocenter om man är sugen på att mäta/mappa bilen, deras bänk funkar skitbra!!