Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 00:41

All times are UTC + 2 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Regler för projektsidorna - MÅSTE LÄSAS
PostPosted: Sat 03 Jan 2009, 18:51 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Trådnamn
Din tråd skall ha ett namn på följande format:
Bilmärke bilmodell årsmodell - Eventuell annan rubrik

T.ex. "BMW 325i -85 - Blåa faran är körklar igen!"

Innehåll
Tråden ska innehålla viss infomation om bilen, bla:
1. Nuvarande skick, modifieringar, prestanda, etc.
2. Framtidsplaner. Vad är målet med bilen/projektet?
3. Bilder! Utan bilder på pärlan är det ingen som vill se mera av den...
4. När du berättar vad du har gjort på bilen på sistone, se till att du har gjort något som är intressant. Om du har tvättat bilen eller målat insidan på en plåtfälg är det knappast något som är intressant för andra. Tänk efter före; "Är detta något jag skulle vara intresserad av att läsa om?" Posthunting är förbjudet och inlägg av den här typen klassar vi direkt som det. Spara oss besväret att ta bort posten, snälla.

Övriga riktlinjer
Det är väldigt trevligt om du skriver lite historia om bilen. Som hur länge du ägt den, hur mycket det gått, etc.

Kom dessutom ihåg att stava rätt och använda stor bokstav och punkt när du skriver om din pärla! Det gör det lättare att läsa och du får flera svar med uppmuntrande kommentarer!

När du har gjort mera saker på ditt projekt och berättar det i tråden är det kul för alla om du även uppdaterar det första inlägget. På så sätt har du hela projektet sammanfattat på ett ställe. När projektet är klart är det säkert roligt att ha en "projektdagbok" dessutom?

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jan 2009, 14:59 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
nej ändra lite nu för de där reglerna börjar gå för långt

inte för att jag e nån kung på rättstavning o va det nu heter
men så mycket ser man ju att jag inte e ensam om sånt i det här forumet , så det va nog lite väl långsökt :lol:

och de projekt som innehåller tvättning o städning av bil så e man ju in på bara en gång för att fatta att det e en värdelös projekttråd att följa

annars finns det ju moderatorer som kan meddela trådskaparen och sen ta bort tråden om den inte innehåller nåt vettigt

posthunting ?? vem bryr sej om det, för min del kan ni ta bort den funktionen helt (att man kan se hur många inlägg man gjort) o det tror jag nog många här kan hålla med om

låt det inte gå så långt som det gjort i ett annat forum som jag e med i där dom börjat låsa projekttrådarna helt så ingen kan göra kommentarer m.m. det blir en jävligt tråkig projekttråd kan jag lova

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Jan 2009, 12:20 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Du ska främst se reglerna ovan som riktlinjer. Självklart kommer vi inte att låsa trådar.

Poängen med reglerna/riktlinjerna är att höja den allmänna kvaliteten på inlägg och trådar på forumet. Vi vill ju självklart inte "korrigera" inlägg eller trådar utan ser helst att folk läser igenom sitt inlägg en gång extra före de postar det.

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group