motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

BMW M535 e34
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=28&t=4220
Page 1 of 2

Author:  Gatzile [ Sat 23 Aug 2008, 18:47 ]
Post subject:  BMW M535 e34

Sprängskisser BMW klistra in d här o har ni nå andra sidor på meck tips så klistra in det:P :D

Mvh:BMW nybörjare

Author:  Roobin [ Sat 23 Aug 2008, 20:56 ]
Post subject: 

hmm ja på vad för bmw modell ? ?

Author:  sami [ Sun 24 Aug 2008, 11:34 ]
Post subject: 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Där finns sprängskisser till dom flesta bmw modellerna :wink:

Author:  Gatzile [ Sun 24 Aug 2008, 12:01 ]
Post subject: 

Roobin wrote:
hmm ja på vad för bmw modell ? ?


e34 535

Author:  Gatzile [ Sat 30 Aug 2008, 20:58 ]
Post subject: 

någon som har bra sidor där man kan beställa sinter' lamell llr andra delar har bläddra igenom massa sidor men inge som lockar

Author:  Peabe [ Sat 30 Aug 2008, 21:41 ]
Post subject: 

gå till bo bil å prata me björn! han fixar!

Author:  Roobin [ Sun 31 Aug 2008, 02:57 ]
Post subject: 

annars beställer du från ppf http://www.pure-pf.com/

Author:  Gatzile [ Tue 02 Sep 2008, 19:02 ]
Post subject: 

Roobin wrote:
hmm ja på vad för bmw modell ? ?


BMW M535-90
m30b35

Author:  Gatzile [ Tue 02 Sep 2008, 19:03 ]
Post subject: 

har BMW e23 745 grenrör och downpipe lägger på det på min m30b35

M5 spridare. =har hemma
bredbandslamda, =har snart
wasegate o dumpar, =Har snart
topplockspackning,=Har ej
vassare kam, =Har
sinter lamell..=Har
Btr=Har hej
ic=har hemma
Turbo= hemma på fredag

vippor lyftare o starkare fjädrar.=Läste att man kan förstärka vipporna med någe medel men hittar inte den här sidan igen!!!,, alltså att man lägger vippor o vad man vill i en burk o sen häller man i det där medlet så att det täcker delarna, o låter delarna bada där en stund??!!!

är det någon annan som har läst det här o kommer ihåg vad d här medlet heter??


försöker hitta Ms sprut så jag kan kasta luftmängdsmätaren*visst kan man d?? men även om jag sku köra med original sprutet så sku det väl gå bra? llr?..

obs: ska int bli nå värsting d här.. börjar så här för att få erfarenhet



tack på förhand

Author:  Roobin [ Tue 09 Sep 2008, 21:47 ]
Post subject: 

Läs detta så lär du grundprinsiperna : http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003 . om du nu skall köra ''snik'' så lär du knappast behöva byta vipparmar o fjädrar det jag skulle rekomdera är att du kör antingen med svarvade kolvar lr att du kör en pacning på motorn sen alu platta o sen pacning igen det funka perfekt på min M20 maskin sen ev M5 3,8 spridare ställa om fjädern på lmm så den får rätt blandning sen ev adaptergrenrör lr annat. sen äre bra o ha lamba så du ser att den inte går för magert. Ps ändra gärna din rubrik typ till bmw e34 535

Author:  Gatzile [ Wed 10 Sep 2008, 17:35 ]
Post subject: 

Roobin wrote:
Läs detta så lär du grundprinsiperna : http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003 . om du nu skall köra ''snik'' så lär du knappast behöva byta vipparmar o fjädrar det jag skulle rekomdera är att du kör antingen med svarvade kolvar lr att du kör en pacning på motorn sen alu platta o sen pacning igen det funka perfekt på min M20 maskin sen ev M5 3,8 spridare ställa om fjädern på lmm så den får rätt blandning sen ev adaptergrenrör lr annat. sen äre bra o ha lamba så du ser att den inte går för magert. Ps ändra gärna din rubrik typ till bmw e34 535


lmm fjädern har jag int riktigt förstått menar jag får juh int upp burken ens.. men det finns väl någon förklaring på hur man gör det antar jag.. llr så får jag prata med ronnie J..

M5 spridare, e23 745 grenrör o downpipe har jag, passar direkt. på

Author:  Tåfe [ Wed 10 Sep 2008, 17:45 ]
Post subject: 

tror nog m5 spridarna blir för små, locket är bara att bända upp!

Author:  Gatzile [ Wed 10 Sep 2008, 18:13 ]
Post subject: 

deTRoX wrote:
tror nog m5 spridarna blir för små,


beror int det på huir mycke man ska ladda och btr??

lmm vill man juh int förstöra dom kostar juh s***n.

Author:  Tåfe [ Wed 10 Sep 2008, 18:17 ]
Post subject: 

jo visst men m5 är väl på runt ~ 360-380? man ska ju inte gå över max 80% av deras kapacitet. Visst kan du höja sopptrycket men hur länge klarar soppa pumpen av det?

Author:  Gatzile [ Wed 10 Sep 2008, 19:20 ]
Post subject: 

deTRoX wrote:
jo visst men m5 är väl på runt ~ 360-380? man ska ju inte gå över max 80% av deras kapacitet. Visst kan du höja sopptrycket men hur länge klarar soppa pumpen av det?


jo men funkar det inte med dom spridarna så får man väl byta..

man behöver väl int ha laddtrycket för högt hlr det där får man väl ställa in sen när allt e på plats man får juh se sen om den går för magert med bredbandslamdan

varför anser du att det sku gå över 80%

Author:  Tåfe [ Wed 10 Sep 2008, 19:43 ]
Post subject: 

Nu sade jag om, Skulle kännas bättre att köra med störrepå lite safe skulle ju vara fi****t om det skulle rasa pga. att man maxade spridarna :?

Author:  Gatzile [ Thu 11 Sep 2008, 13:08 ]
Post subject: 

deTRoX wrote:
Nu sade jag om, Skulle kännas bättre att köra med störrepå lite safe skulle ju vara fi****t om det skulle rasa pga. att man maxade spridarna :?


mjo d e juh sant.. sku du rekomendera för storlek på spridarna då??

600 någe! låg llr hög ohm

Author:  Roobin [ Thu 11 Sep 2008, 13:11 ]
Post subject: 

Gatzile wrote:
deTRoX wrote:
Nu sade jag om, Skulle kännas bättre att köra med störrepå lite safe skulle ju vara fi****t om det skulle rasa pga. att man maxade spridarna :?


mjo d e juh sant.. sku du rekomendera för storlek på spridarna då??

600 någe! låg llr hög ohm


600cc bör gå bra om du skall köra orginalsprut så är det hög om 12#ohm som gäller

Author:  Gatzile [ Thu 11 Sep 2008, 18:18 ]
Post subject: 

ska man köra med ställbart btr, och ska man byta bränslepump llr kan man köra original

Author:  Roobin [ Thu 11 Sep 2008, 23:59 ]
Post subject: 

Gatzile wrote:
ska man köra med ställbart btr, och ska man byta bränslepump llr kan man köra original


ställbar btr är ett måste. sen såvitt jaghar hört så räcker orginal pumpen till ca 350-400hk då dom är friska. men alltid bättre att byta

Page 1 of 2 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/