motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Konnys nya, M5 E34 turbo. (flyttar till Sverige på lördag) http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=28&t=3971 |
Page 1 of 17 |
Author: | konny [ Tue 17 Jun 2008, 20:57 ] |
Post subject: | Konnys nya, M5 E34 turbo. (flyttar till Sverige på lördag) |
Nu är de nytt projekt på gång, jakten på fyrsiffrigt ![]() Bilen är en M5 E34 -93 som har rullat ca 130tkm. Motor: S38B38 Botten: S38b36 block Borrat till 94mm 3,8 vev Pyramidringat med evakueringskanaler Smidda CP kolvar 8,0 i komp Smidda Verdi stakar Oljesprut på kolvarna Arp bultar till ram Topp: Rostfria större race ventiler Mira frästa säten 292 graders kammar med 11,1mm lyft Hårdare ventil fjädrar CrMo reitainers Arp bultar Övrigt: Griffin 3" hel alu kylare El vattenpump med digital styrning Autronic sm4 motorstyrning med egentillverkad kabelmatta Autronics laddtrycksstyrning Vag coil on plug tändspolar 1680cc spridare Hel alu intercooler 600x300x100mm 3-4" rst tryckrör Spal kylfläkt Stor oljekylare i fronten Alu plenum Ppf fuelrail 12mm bränsleledningar 10mm retur Magnafuel bränslepump 8l rst catchtank Aeromotive bränsletrycksregulator med mätare 50mm Ppf dump Bosch XR4CS tändstift med 0,4mm elektrodavstånd modifierat triggerhjul ombyggs utanpåliggande vevhusventilation uppratäd motor för att få rum med turbon motorkuddar i delrin innovate LC-1 bredbandslambda BRI pulssplitt rst grenrör dubbla 44mm Tial wastegate rakt ut BorgWarner S475 turbo 114mm rst dawnpipe 88,9mm rst resten av vägen med enkel 3,5" simons burk Lättat omsvarvat svänghjul 3 skivig Tilton koppling hydraliskt urtrampningslager 6växlad Supra v160 växellåda med nya lager och uppdateringsdrev Chassi, bromsar mm: 360mm hålborrade skivor & 6-kolvs ok fram Doodridge stålomsbunna bromsslangar Gula EBC sport belägg bak Linelock Nuke drivaxlar i sviktstål K-sport Coilovers 18" Ac schnitzer fälgar 255/35-18" däck bak 225/40-18 fram 10x26-15" Hoosier drag slicks på race 350mm Mocka ratt har nog glömt en hel del säkert. men de kommer säkert mera info. så småningom ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Author: | Alex [ Tue 17 Jun 2008, 21:05 ] |
Post subject: | |
Den var snygg ![]() |
Author: | niklas_a [ Tue 17 Jun 2008, 21:23 ] |
Post subject: | |
Riktigt fint conny! Det där kommer att bli skitfränt! ![]() |
Author: | MickeM [ Tue 17 Jun 2008, 21:43 ] |
Post subject: | |
Snyggig bumse! ![]() |
Author: | calibraknussin [ Tue 17 Jun 2008, 21:59 ] |
Post subject: | |
najs kärra ![]() |
Author: | Affe E [ Tue 17 Jun 2008, 22:16 ] |
Post subject: | |
japp,snygg konny! |
Author: | Gozze [ Tue 17 Jun 2008, 22:51 ] |
Post subject: | |
Grattis konny till en s*** grymm bil ![]() ![]() ![]() |
Author: | Kristoffer [ Tue 17 Jun 2008, 23:23 ] |
Post subject: | |
fin bil! vad satsar du på för hästar?? tresiffrigt?? ![]() |
Author: | Roobin [ Wed 18 Jun 2008, 02:05 ] |
Post subject: | |
Nog är det väll det den dära motorn som är bänkad till 963hk lr är jag ute o cyklar ![]() |
Author: | TheWho [ Wed 18 Jun 2008, 08:58 ] |
Post subject: | |
Kristoffer wrote: fin bil! vad satsar du på för hästar?? tresiffrigt??
![]() Jag bänkar ju tresiffrigt med min org. oxå ![]() Men on topic nu då, jävligt snygg bil ![]() |
Author: | eXter [ Wed 18 Jun 2008, 16:07 ] |
Post subject: | |
Den va ju inte lite söt heller! Får man fråga va du gav i tull å shit??? E34 e ju lätt snyggaste bmw'arna |
Author: | Tåfe [ Wed 18 Jun 2008, 16:46 ] |
Post subject: | |
har varit bra snyt i den där maskinen förut när den satt i ärtans m3:D 9,42@248:shock: Filmen talar väl för sig sj. http://www.youtube.com/watch?v=qwAnAu92Ryo |
Author: | konny [ Wed 18 Jun 2008, 17:00 ] |
Post subject: | |
Kristoffer wrote: fin bil! vad satsar du på för hästar?? tresiffrigt??
![]() Var turbon som bottnade vid 960hk förut när Bmw andreas hade den så får se vad de blir för turbo nu, har inte bestämt mig än. Han hade grym respons med den han körde iaf. Är värre kammar, större ventiler mm nu oxå ![]() |
Author: | konny [ Wed 18 Jun 2008, 17:01 ] |
Post subject: | |
eXter wrote: Den va ju inte lite söt heller! Får man fråga va du gav i tull å shit??? E34 e ju lätt snyggaste bmw'arna
hehe, Är skön blå i solen iaf.! ![]() tullen kommer hamna runt 3000€ |
Author: | Todi [ Wed 18 Jun 2008, 17:17 ] |
Post subject: | |
Skall bli skoj att få se den i action på racet i sept! För det lär vi väl få hoppas jag.... |
Author: | Calibrabruden [ Wed 18 Jun 2008, 17:53 ] |
Post subject: | |
grymt fin bil ![]() |
Author: | konny [ Wed 18 Jun 2008, 20:01 ] |
Post subject: | |
Todi wrote: Skall bli skoj att få se den i action på racet i sept! För det lär vi väl få hoppas jag....
Ja man hoppas ju de! Har som mål att få igång på semestern, den börjar om några veckor. Så man vet vad man har att göra ![]() Calibrabruden: Tack! de kan behövas ![]() |
Author: | Affe E [ Wed 18 Jun 2008, 20:45 ] |
Post subject: | |
jo jobba på ska bli kul att följa de. |
Author: | Kadettmicke [ Wed 18 Jun 2008, 20:54 ] |
Post subject: | |
vad följde de med för turbo, som du inte tänker använda? Pt88 kan nog va ganska seg å få igång sen... |
Author: | konny [ Wed 18 Jun 2008, 21:52 ] |
Post subject: | |
Kadettmicke wrote: vad följde de med för turbo, som du inte tänker använda? Pt88 kan nog va ganska seg å få igång sen...
Är en garrett GT 54?! Likadan som Elvis hade enligt Hulta. Men de var bara 68mm in så de räcker ju inte till så mycket pulver, och stort avgashus! A/R 1,27 ![]() Håller på hör runt lite med folk som har prövat PT88.. Topp effekt lär man ju få men frågan är hur responsen blir. Kanske blir en BorgWarner |
Page 1 of 17 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |