motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

262mm Broms kit till civicen
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=28&t=252
Page 1 of 2

Author:  Civincen [ Fri 22 Oct 2004, 07:27 ]
Post subject: 

Tja har meckat lite dom senaste kvällarna tänker uppgradera mina bromsar till civicen nu till våren! köpte ett par Slitsade och borrrade OMP skivor 262mm! original sitter det bara 242mm på den fram. såhär vart de!

allt finns på länken nedan!


<a href='http://www.cgalestyling.com/forum/viewtopic.php?t=115' target='_blank'>http://www.cgalestyling.com/forum/viewtopic.php?t=115</a>

Author:  BlaaBMW [ Sun 24 Oct 2004, 00:18 ]
Post subject: 

Är det bara jag eller finns det ingenting på sidan du länkade till? Inga bilder alltså.

Author:  MickeM [ Sun 24 Oct 2004, 09:25 ]
Post subject: 

Funkar finfint! Ge upp Linux/Unix nu, eller vad det var du höll på med. :lol:

Author:  Civincen [ Sun 24 Oct 2004, 13:22 ]
Post subject: 

funkar hur bra som hellst köp ny dator =)

Author:  BlaaBMW [ Mon 25 Oct 2004, 01:39 ]
Post subject: 

Två månader gammal Acer? Med XP samt i explorer? Nejdu, det beror nog inte på datorn eller mig. Nåja, måste väl ha varit nått annat fel bara.

Author:  BlaaBMW [ Mon 25 Oct 2004, 01:50 ]
Post subject: 

Förresten, på tal om något helt annat... ;) Hur blev bromsarna? Tar dom bättre nu eller märks det knappt någon skillnad? Du kör väl med orginal ok och belägg?

Author:  MickeM [ Mon 25 Oct 2004, 08:37 ]
Post subject: 

(BlaaBMW... Ett tips om du skaffat en Acer... <a href='http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200410/20/20041020170026_MD939/20041020170026_MD939.dbp.asp' target='_blank'>http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200...6_MD939.dbp.asp</a> )

Men annars, surf upp en annan sida och töm offline-cache så funkar det säkert. =)

/Micke

Author:  BlaaBMW [ Tue 26 Oct 2004, 01:18 ]
Post subject: 

Det var alltså inte min dator, lånade en kompis dator. Jag skulle aldrig köpa en acer frivilligt... :P

Author:  Civincen [ Tue 26 Oct 2004, 11:04 ]
Post subject: 

de här har jävligt mycke med bromsar att göra va?

Author:  MickeM [ Tue 26 Oct 2004, 11:38 ]
Post subject: 

Det var så lite text / info på sidan dit länken (bromsarna) gick
så vi kompletterade lite här. Skämt-å-sido... Har man problem
med datorn så kan man ju prova på en annan dator, sen vet
man ju om det är datorn eller nåt annat som strular.

Author:  Civincen [ Tue 26 Oct 2004, 12:00 ]
Post subject: 

typ

Author:  BlaaBMW [ Tue 26 Oct 2004, 14:55 ]
Post subject: 

<!--QuoteBegin-BlaaBMW+25 Oct 2004, 01:50 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 25 Oct 2004, 01:50 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Förresten, på tal om något helt annat... ;) Hur blev bromsarna? Tar dom bättre nu eller märks det knappt någon skillnad? Du kör väl med orginal ok och belägg? [/quote]
Jag skrev ju och frågade om bromsarna, som tråden handlar om! Faktiskt! Så svara på mina frågor nu snälla... Var det svårt, krångligt, jobbigt eller gick det i en handvändning? Funderar på att göra något liknande på min...

Author:  Civincen [ Thu 28 Oct 2004, 07:26 ]
Post subject: 

byggde faktiskt om allting för 2 dagar sen.. vart inte riktit nöjd med första monteringen men nu går de inte få bättre!

lagade igen en nyer platta då som förlänger ut oket ifrån spindeln svårt är det väl inte... men tar lite tid att måtta ut allt och få alla hål rätt att det blir centrerat...

man vill ju ha oket så rakt som möjligt mot skivan och i horisontalt läge för max verkan! sen så e de viktigt men får beläggen precis kant i kant me skivan oxå var det som var klurigast...

jag kommer plocka på det här kitet på civicen till våren... kommer säkert funka bra....

kör med omp slitsade och borrade skivor till crx-vtec dom har nämligen 262mm original...även beläggen är omp race

lagade btw plattan i 10mm aluminium! minsta risken för sprickbildning då....

Author:  BlaaBMW [ Thu 28 Oct 2004, 16:10 ]
Post subject: 

Har du provkört ännu?

Author:  Civincen [ Fri 29 Oct 2004, 07:21 ]
Post subject: 

nej ska plockas på till våren....

skall även renovera toppen nu över vintern å lägga dit ARP pinnbultar och koppar packning sätena ska mira fräsas och allt skall vara i skick! sen ska jag även lägga dit 60mm spjällhuset jag har och MSD tändningen som kom igår... och nya stolarna och stötdämparna jag har så blir lite uppgradering till våren av det mesta

dräpar civic i can tell you

Author:  BlaaBMW [ Mon 01 Nov 2004, 10:05 ]
Post subject: 

Usch usch... Låter farligt det där, snart måste man ju göra något själv... Lat som man är...

Author:  Civincen [ Tue 02 Nov 2004, 10:05 ]
Post subject: 

hehe

Author:  BlaaBMW [ Tue 02 Nov 2004, 15:00 ]
Post subject: 

Vad skall du med kopparpackningen till egentligen? Är standard topppackningarna på civic maskinerna dåliga? Vem skall göra mira fräsningen?

Author:  Civincen [ Tue 02 Nov 2004, 22:41 ]
Post subject: 

packningarna som sitter i just zc motorn z5'an och a9 så har en oljekanal gåendes precis längst ut vid kanten av toppen alltså precis där var motorkoden står? undrar om de inte ser likadant ut på cillas oxå fast hon bara har singel kam nåja...

de resulterar i att när dom rullat en bit alltså redan efter 100 tusen nästans så börjar det dräggla ut olja däremellan... speciellt om man är lite gasglad...

och jag är en sån person som hatar att upprepa saker så därför kommer toppen å blocket att planas och läggas dit en koppar packning! håller garanterat ut tills bilen inte finns mera...speciellt när det är sugmotor!

ljungis ska få renovera toppen åt mej fräsan säten osv

Author:  BlaaBMW [ Wed 03 Nov 2004, 02:41 ]
Post subject: 

Ljungis? Var ligger det? Menar du alltså Ljungdals?

Kan nog vara att Cilla också ha den där oljekanalen, den läcker lite olja från skarven mellan blocket och toppen på framsidan. Borde hon alltså byta packningen då?

Page 1 of 2 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/