Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Mon 16 Jun 2025, 02:22

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 347 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 14:50 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
s12åland wrote:
med orginal bromsar får man ha en effekt ökning på 22% från orginal sen måste man byta bromsar och stötar... så va d förut iaf vet inte hur d är nu längre... hulta eller konny borde väl veta som fått besiktat me 600-700hk :D


jo Bromsbyte måste man juh göra :P Konny och Hulta borta veta men reggar
dom med 600hk+++++ då?

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 15:09 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 21 Jun 2007, 19:32
Posts: 341
Location: Mariehamn
Gozze wrote:
s12åland wrote:
med orginal bromsar får man ha en effekt ökning på 22% från orginal sen måste man byta bromsar och stötar... så va d förut iaf vet inte hur d är nu längre... hulta eller konny borde väl veta som fått besiktat me 600-700hk :D


jo Bromsbyte måste man juh göra :P Konny och Hulta borta veta men reggar
dom med 600hk+++++ då?

Så Gozze ska försöka få ut 600 hästar ur sin volvo :wink:(IRONI)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 15:16 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
WOOGIE wrote:
Gozze wrote:
s12åland wrote:
med orginal bromsar får man ha en effekt ökning på 22% från orginal sen måste man byta bromsar och stötar... så va d förut iaf vet inte hur d är nu längre... hulta eller konny borde väl veta som fått besiktat me 600-700hk :D


jo Bromsbyte måste man juh göra :P Konny och Hulta borta veta men reggar
dom med 600hk+++++ då?

Så Gozze ska försöka få ut 600 hästar ur sin volvo :wink:(IRONI)


DU sätt en till nolla efter :roll: hehe nä men många vill man ha men man ska kunna köra utan att det kostar för mycket :P

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 15:42 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 24 Sep 2007, 14:01
Posts: 272
Location: Säkert e ja välkommen någonstans
Gozze wrote:
OMbyggt fordon finns i Finland med, då måste man byta bakvagn och lite sånt för att det ska bli okey tror jag det va


Är du säker på det??? Vad är "vägverket" på finska, borde ju finnas en sida där det står...


Last edited by eXter on Sat 29 Dec 2007, 20:20, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 15:46 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
det borda jo men det finns inte såvitt jag vet :S men det finns ganska många ombyggda finska bilar så varför sku inte vi kunna göra det? :D

Vägverket och Bilbesiktningen är väll 2olika saker sen med va?

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 15:57 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
Vägverket är i sverige och har inget med Besiktning att göra dom lagar vägar, och är i finland så är det landskapet som "är besiktningen" men bisiktnings kontoret är en skillt "enhet" under landskapet så dom har inget att göra med varandra. så har jag förstått :P

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 16:00 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 24 Sep 2007, 14:01
Posts: 272
Location: Säkert e ja välkommen någonstans
Gozze wrote:
Vägverket är i sverige och har inget med Besiktning att göra dom lagar vägar, och är i finland så är det landskapet som "är besiktningen" men bisiktnings kontoret är en skillt "enhet" under landskapet så dom har inget att göra med varandra. så har jag förstått :P


Kk sorry för det misstaget... Men nu tycker ja att vi lägger ner OT'n i den här tråden... Sen finns det en edit funktion också...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 16:55 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
eXter wrote:
Gozze wrote:
Vägverket är i sverige och har inget med Besiktning att göra dom lagar vägar, och är i finland så är det landskapet som "är besiktningen" men bisiktnings kontoret är en skillt "enhet" under landskapet så dom har inget att göra med varandra. så har jag förstått :P


Kk sorry för det misstaget... Men nu tycker ja att vi lägger ner OT'n i den här tråden... Sen finns det en edit funktion också...


vet att det finns en edit knapp :P dööh, sku kunna laga en egen tråd enbart om detta :P

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 16:57 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 Sep 2007, 17:13
Posts: 345
Location: Sund
Gozze wrote:
så det borda juh motsvara att sätta i en b23 och köra med den orginal, och som alla vet så är inte det roligt :D men om den är besiktat med större motor så är det bara att sätta i en större tror jag? och sen turbo såklart :P


Ja d finns ju lite regler till på de... :P men en b200 å en b230 har likadant block.. d går allti å mygla sig förbi dedär.. annars finns de alltid sfro! :D

_________________
Tommy...
http://www.garaget.org/Twist_Turbo
-------
Opel Vectra turbo 4x4 som bruksbil
Volvo Amazon 2d raceprojekt
Daihatsu (diehard) Rocky OFFROAD


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 17:39 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
Twist_Turbo wrote:
Gozze wrote:
så det borda juh motsvara att sätta i en b23 och köra med den orginal, och som alla vet så är inte det roligt :D men om den är besiktat med större motor så är det bara att sätta i en större tror jag? och sen turbo såklart :P


Ja d finns ju lite regler till på de... :P men en b200 å en b230 har likadant block.. d går allti å mygla sig förbi dedär.. annars finns de alltid sfro! :D


enda skillnaden på b200 och b23 är att det står med stora bokstäver och siffror b200 :P medans på b23 så är det uppe vid toppen :P

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 18:07 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 Sep 2007, 17:13
Posts: 345
Location: Sund
ida har d inte gått bra.. :S va snål å kapa bort tanklocket från orginaltanken på amazon å sku ha den på nya tanken.. men så va den galvad!

sen skulle ja måla trunken blanksvart å grunda med rostoff grundering, då hände någe med färgen å de bubbla upp på vissa ställen.. :twisted:

så nu får man nsällt göra om allt imorgon bara.. (om man e i skick då) 8)

lägger ut bilder på allt misslyckande ändå.. :P

Image


Image

Sådant där system blir de...

Image

_________________
Tommy...
http://www.garaget.org/Twist_Turbo
-------
Opel Vectra turbo 4x4 som bruksbil
Volvo Amazon 2d raceprojekt
Daihatsu (diehard) Rocky OFFROAD


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 19:21 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
s12åland wrote:
med orginal bromsar får man ha en effekt ökning på 22% från orginal sen måste man byta bromsar och stötar... så va d förut iaf vet inte hur d är nu längre... hulta eller konny borde väl veta som fått besiktat me 600-700hk :D


för det första har koplett fram och bakvagn från z3m coupe 315x28 mm skivor fram och 312x20mm skivor bak samt ventilerat runt omalltså inte småa bromsar.grova drivaxlar+knutar och diff.. .+m-chassie dämpare

för det andra: undrar ja va du har med iallafall min bil o göra om den e besiktad/reggad eller inte med si och så mycke effekt??? kanske inte så smart av dej att gå ut med siffror hur som hälst om du tänker efter lite....

och om du har tänkt besikta sierran din med någon form av överladdning så se till att göra allt seriöst och inge hafsande och lekage och dylikt så ska du nog se att du får det att funka du med,bara ett litet tips

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 19:42 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 May 2006, 18:00
Posts: 257
Location: Mariehamn
Håller helt med Hulta! :lol:
Vid ett bygge så är noggrannhet A&O, för det första så för sin egen säkerhets skull, andras för den delen.. :wink:

För det andra så om man bara hafsar och slarvar så kan man förstöra för så många andra som kanske är jätte seriösa med sina byggen, då besiktningen kanske fått nog av diverse byggen. :x

Så ett tips är att låt det ta ett halvår längre än tänkt, och gör det seriöst från början, och som sagt bromsar kan man aldrig få nog av :roll:

P.S. Sen kanska man inte skall svamla så mycket om vad folk har för effekt i bilarna.... Blir bara en massa bekymmer och sura miner för folk på det viset :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 19:57 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
RayMysterio wrote:
Håller helt med Hulta! :lol:
Vid ett bygge så är noggrannhet A&O, för det första så för sin egen säkerhets skull, andras för den delen.. :wink:

För det andra så om man bara hafsar och slarvar så kan man förstöra för så många andra som kanske är jätte seriösa med sina byggen, då besiktningen kanske fått nog av diverse byggen. :x

Så ett tips är att låt det ta ett halvår längre än tänkt, och gör det seriöst från början, och som sagt bromsar kan man aldrig få nog av :roll:

P.S. Sen kanska man inte skall svamla så mycket om vad folk har för effekt i bilarna.... Blir bara en massa bekymmer och sura miner för folk på det viset :wink:


en som förstog syftet med mitt inlägg

mvh

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 22:28 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
å så ska d ALLTID måsta tas så hårt på allting... man har ju hört å sett överallt om era bilar.. d snackas ju fan bara om era beemers nu för tiden så d är ju inte direkt nån hemlighet... var nog inte menat till att du ska få nå s*** för nått men som sagt är ingen hemlighet direkt va gäller dessa beemers... att man måste vara seriös är ju klart man behöver int ens ha trim för att dom ska underkänna på bes..............

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2007, 23:21 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
s12åland wrote:
å så ska d ALLTID måsta tas så hårt på allting... man har ju hört å sett överallt om era bilar.. d snackas ju fan bara om era beemers nu för tiden så d är ju inte direkt nån hemlighet... var nog inte menat till att du ska få nå s*** för nått men som sagt är ingen hemlighet direkt va gäller dessa beemers... att man måste vara seriös är ju klart man behöver int ens ha trim för att dom ska underkänna på bes..............


MEN vad som sägs och vad som är verklighet på denna holme är oftast två helt skillda saker i många fall, JAG vill iallafall INTE ha några debatter på detta forum gällande min bil,om ja inte har dragit igång dom själv...
så e det bara. mycket enkelt

där sätter vi punkt för det och slutar rådda i tråden

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007, 00:12 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 Sep 2007, 17:13
Posts: 345
Location: Sund
Hulta wrote:
s12åland wrote:
å så ska d ALLTID måsta tas så hårt på allting... man har ju hört å sett överallt om era bilar.. d snackas ju fan bara om era beemers nu för tiden så d är ju inte direkt nån hemlighet... var nog inte menat till att du ska få nå s*** för nått men som sagt är ingen hemlighet direkt va gäller dessa beemers... att man måste vara seriös är ju klart man behöver int ens ha trim för att dom ska underkänna på bes..............


MEN vad som sägs och vad som är verklighet på denna holme är oftast två helt skillda saker i många fall, JAG vill iallafall INTE ha några debatter på detta forum gällande min bil,om ja inte har dragit igång dom själv...
så e det bara. mycket enkelt

där sätter vi punkt för det och slutar rådda i tråden


Tack mika...

_________________
Tommy...
http://www.garaget.org/Twist_Turbo
-------
Opel Vectra turbo 4x4 som bruksbil
Volvo Amazon 2d raceprojekt
Daihatsu (diehard) Rocky OFFROAD


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007, 00:16 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
Tänkte du ta grenröret från din 240 eller tänker du laga nytt? :)

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007, 00:56 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Mon 17 Sep 2007, 17:13
Posts: 345
Location: Sund
Gozze wrote:
Tänkte du ta grenröret från din 240 eller tänker du laga nytt? :)


blir nytt i rostfritt.. va ett stort misstag de andra grenröre... :S men va ju första ja laga...

_________________
Tommy...
http://www.garaget.org/Twist_Turbo
-------
Opel Vectra turbo 4x4 som bruksbil
Volvo Amazon 2d raceprojekt
Daihatsu (diehard) Rocky OFFROAD


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2007, 12:09 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
Twist_Turbo wrote:
Gozze wrote:
Tänkte du ta grenröret från din 240 eller tänker du laga nytt? :)


blir nytt i rostfritt.. va ett stort misstag de andra grenröre... :S men va ju första ja laga...


vadå misstag tyckte det såg helt okey ut :P

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 347 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group