Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Wed 05 Jun 2024, 03:56

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 184 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008, 23:19 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
Volvo mannen wrote:
På den bilden du visa så sitter ju turbon högre än vad din gör nu.Ser att du har grenröret där nu.Men det bygger du väl om eller? så en bit högre borde du kunna komma.


lite högre kan jag komma men då blir det mindre plats för downpipen när motorfästet kommer i vägen, har inte börja bygga grenrör än, så det finns tid att ändra sig! den sista bilden på den blåa är inte min bil :)

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 01:51 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
www.insanity.se lägg turbon uppe

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 10:48 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Jag vet inte hur det är med med bmw, men går det att vinkla upp motorn?

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 11:50 
Offline
Avancerad medlem

Joined: Sun 02 Dec 2007, 21:51
Posts: 132
Det går joo....men då måste man svetsa om oljetråget eller köra torrsump. Insuget måste kanske även det byggas om... sen kanske man måste byta till M20 v-låda...

_________________
Ronnie Jansson
04575692232


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 13:32 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
Hulta wrote:
www.insanity.se lägg turbon uppe

Image

men det är d här jag vill undvika, bilen ska kunna gå att köra+ att jag får ännu större problem i besiktningen!

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 16:29 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 10 Mar 2007, 03:25
Posts: 170
Location: Hammarland
det finns nog bara en bra lösning på dina problem.. Kompressor!! :D Finns många bolt-on kit, ger bättre effektkurva för vardagsbruk, långt ifrån lika vanligt å bara tanken på ljudet skickar ju en till ett nirvana :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 16:49 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
han har dock inga bekymmer att svänga,ur besiktnings synpunkt ser iallafall inte ja några problem...men du gör ju som du vill

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 16:50 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
hakkapelitta wrote:
det finns nog bara en bra lösning på dina problem.. Kompressor!! :D Finns många bolt-on kit, ger bättre effektkurva för vardagsbruk, långt ifrån lika vanligt å bara tanken på ljudet skickar ju en till ett nirvana :wink:


men ett någorlunda bra kit kostar mellan 20 000 - 50 000 kr o då får du inte mera än 300-400 hk. o lite över d måst man juh komma :wink:

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 16:55 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
ja vi får se hur jag gör, det är juh inte omöjligt att jag sätter den uppe iaf, i värsta fall blir det hål i huven :D

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 17:14 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
går att få dit utan att ta hål i huven också

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 18:40 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 10 Mar 2007, 03:25
Posts: 170
Location: Hammarland
Robin wrote:
men ett någorlunda bra kit kostar mellan 20 000 - 50 000 kr o då får du inte mera än 300-400 hk. o lite över d måst man juh komma :wink:


jo de kostar ju lite, men de måst ju finnas något begagnat kit.. sen är ju inte effekt allt, man ska kunna kontrollera den oxå, och har du allt standard i övrigt på bilen (du har säkert m-chassi men..) så kan du inte nyttja all effekt, blir ju bara hjulspinn å sladdande, har man kompressor så har man ju konstant effekt som kontrolleras me högerfoten, utan fördröjning, (går väl iof att skaffa liknande karaktär me turbo om man mappar laddtryck mot spjällvinkel osv..), vilket är mycket bättre när de svänger, för rakt fram kan man väl nästan se sig chanslösa mot vissa andra här på forumet

men det e ju alltid roligare att tänka ut saker själv å bolt-on e ju int så kul då, kommer nog bli bra hur du än gör! Så ja får väl ta mig i kragen, handla in nån lysholmare me sprut, å peta den på gamle besten så jag får mitt kompressorvin

ser bra ut! kul projekt!


Top
 Profile  
 
 Post subject: hmm
PostPosted: Tue 08 Jan 2008, 02:27 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Wed 18 Aug 2004, 23:43
Posts: 43
såhär åkte ja sommarn 2005 utan problem med orginalhuv 18*8 tums framfälgar o sänkt.. klarade galant fulla styrutslag..
Image

Image

Image


varför ha du byggt på alublocket??? du får ett fint järnblock för en svensk tusenlapp.. då e d bra mycket stabilare.. ha du oringat nu eller mls??


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hmm
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 11:27 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
Ålands Adde wrote:
såhär åkte ja sommarn 2005 utan problem med orginalhuv 18*8 tums framfälgar o sänkt.. klarade galant fulla styrutslag..

varför ha du byggt på alublocket??? du får ett fint järnblock för en svensk tusenlapp.. då e d bra mycket stabilare.. ha du oringat nu eller mls??


tänkte först köra original, men ångra mig sen, och alla säger olika vad det håller,
så tänkte testa själv, men nu börjar jag bli osäker igen. jag tänkte köra med stålpackning!

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hmm
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 11:50 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 May 2006, 18:00
Posts: 257
Location: Mariehamn
Robin wrote:
tänkte först köra original, men ångra mig sen, och alla säger olika vad det håller,
så tänkte testa själv, men nu börjar jag bli osäker igen. jag tänkte köra med stålpackning!


Jag skulle inte rekomendera att köra med stålpackning...
Hellre O-Ringa.
Stålpackning / Kopparpackning håller garanterat, men tänk att du har en massa tryck i motorn, har då "för mycket" så lär ju det pressa någon annanstans än ut genom packningen.
Hellre byta topplockspackning än att börja rusta resten av maskin för att man blåst slut på bottendelen eller hål i blocket.... :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hmm
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 14:12 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
RayMysterio wrote:
Robin wrote:
tänkte först köra original, men ångra mig sen, och alla säger olika vad det håller,
så tänkte testa själv, men nu börjar jag bli osäker igen. jag tänkte köra med stålpackning!


Jag skulle inte rekomendera att köra med stålpackning...
Hellre O-Ringa.
Stålpackning / Kopparpackning håller garanterat, men tänk att du har en massa tryck i motorn, har då "för mycket" så lär ju det pressa någon annanstans än ut genom packningen.
Hellre byta topplockspackning än att börja rusta resten av maskin för att man blåst slut på bottendelen eller hål i blocket.... :wink:


jo helt sant, men har också 2 st original packningar totalt 5mm som vi har räknat ut
att blir runt 8.1 i kompression, men det blir mindre gängor för topplocksbultarna, :P

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 00:41 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
uppdaterar lite!

idag plockade jag bort bakvagnen för uppfrächning och förstärkning o powerflex bussningar, dom gamla va lite rickel rackel. och har fixat insuget klart!
och nu tänker jag gå med i klubben "spåra ur" med smidda kolvar o stakar med arp bultar och oringat block! m.m :D

så nu tänker jag sälja det gamla! http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=3226



Image
Image
Image

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 08:15 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
hinner du till alastaro nu då när du har nya planer? ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 10:37 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Mon 26 Nov 2007, 14:10
Posts: 53
Du tänker vell köpa vettigt styrsystem???

_________________
Team Boost Performance
9.25@252km/h

0408269812


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 14:00 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
BuuMi wrote:
hinner du till alastaro nu då när du har nya planer? ;)

det är klart, jag måst juh dit o pröva :D

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008, 14:03 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Fri 22 Apr 2005, 17:47
Posts: 202
Location: Mariehamn
JimmY wrote:
Du tänker vell köpa vettigt styrsystem???

jo, men vet inte vad ännu! vill ha ett som man kan styra tomgångsmotorn och vanosen med och inte för dyrt!
Förslag? 8)

_________________
robin_holmstrom@live.se


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 184 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group