motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

nissan bluebird turbo!!! ca18det
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=28&t=1911
Page 3 of 4

Author:  Kizen [ Fri 29 Jun 2007, 11:08 ]
Post subject: 

får man besiktiga bilar här med bara instrument bräda å två stolar å bälten här och bur eller måste hela inredningen sitta kvar??

Author:  BuuMi [ Thu 02 Aug 2007, 22:04 ]
Post subject: 

jag tror jag såg dig ett antal gånger med Sierran i stan idag ? :roll:

Det likna på den du lade upp i showroom iaf..
Du kanske såg mig i den där lilla budbilen?

Jag är nästan säker på att det var du iaf

Author:  vwrob [ Fri 03 Aug 2007, 08:42 ]
Post subject: 

s12åland wrote:
får man besiktiga bilar här med bara instrument bräda å två stolar å bälten här och bur eller måste hela inredningen sitta kvar??

så många bilen e reggad för så måste det finnas sitsplatser, jo dörrsidor måste finnas iaf
inredning i taket o golvmatta vet jag inte, inget du får körförbud för iaf

förut fick man inte besikta med fyr- eller sex- punktsbälte men det kanske ha ändrat..
o burar brukar dom inte heller va glada över....

men åk o besikta bara så får vi veta här sen vad som verkligen gäller

Author:  Jonte S [ Tue 07 Aug 2007, 21:16 ]
Post subject: 

När skulle de komma bilder på 200sx motorn? :)

Author:  Humlan [ Thu 27 Dec 2007, 22:32 ]
Post subject: 

vwrob wrote:
s12åland wrote:
får man besiktiga bilar här med bara instrument bräda å två stolar å bälten här och bur eller måste hela inredningen sitta kvar??

så många bilen e reggad för så måste det finnas sitsplatser, jo dörrsidor måste finnas iaf
inredning i taket o golvmatta vet jag inte, inget du får körförbud för iaf

förut fick man inte besikta med fyr- eller sex- punktsbälte men det kanske ha ändrat..
o burar brukar dom inte heller va glada över....

men åk o besikta bara så får vi veta här sen vad som verkligen gäller

Besiktade min 2 dörrars Bmw E30 med icke fällbara sparco stolar dock fimpat baksäte var inga problem gick prickfritt igenom med det dock så räknade dom lite % för att det inte var orginalstolar i den,bur skulle inte heller vara några bekymmer med förbehållet vad det var för årsmodell på bilen sa dom,med för ny bil med airbag grejer här och där kunde det bli mera bekymmer,men med 22 år på nacken så skulle inte det strula på bmwn iaf

Author:  R-Jonas [ Sun 10 Feb 2008, 02:42 ]
Post subject: 

Ursäkta att jag lånar lite plats här.
Men jag tänkte pigga upp min bruksbil som är en Nissan Bluebird -87 2,0 102 hk förgasare (ca20s).

Nu är det så att jag har hört att nissan 200sx grenrör passar rakt på Bluebirds 16v (ca18de) och nissan 180zx grenrör passar på Bluebirds 8v (ca18e).

Så frågan är vilket grenrör passar på min motor?
Någon som kan det?

Author:  Kizen [ Sun 10 Feb 2008, 19:24 ]
Post subject: 

stämmer bra det vet nte vad du har för motor modell men om den är samma som ca18de modellen borde de ju passa..=)

Author:  R-Jonas [ Sun 10 Feb 2008, 19:33 ]
Post subject: 

*Ja det är det som är problemet.
Min är ju som sagt en 2 liters förgasare motor modell: ca20s

Men ingen som har foton på grenrör från en ca18de och ca18e så kan jag bara lyft på huven och se vilken som passar in på min :D

Author:  Kizen [ Sun 10 Feb 2008, 21:07 ]
Post subject: 

8v motorn har bara två utblås från toppen.. dom sitter lixom ihop två å två å ca18de ha avlånga avgas kanaler... har ett 200sx orginal turbo grenrör liggandes kan se om ja kan fixa en bild på d...

Author:  R-Jonas [ Sun 10 Feb 2008, 22:46 ]
Post subject: 

Fan vad bra, tack så mycket.
Vad rekomenderar du för turbo?
Jag har inte börjat titta på det än, men jag ska som sagt inte ladda mer än max 0.6 bar.
Vet ju inte hur mycket mina kolvar och vevstakar klarar :lol:

Author:  krille [ Mon 11 Feb 2008, 10:26 ]
Post subject: 

ja nå orginal grenröret är ju med t2 fläns så en 200sx orginal t2/t25 turbo eller en uppgraderings turbo t2/t28 skulle väl va perfa... dom klarar nog av ditt önskade ladd....

lycka till!

Author:  R-Jonas [ Mon 11 Feb 2008, 20:22 ]
Post subject: 

Jag ska ta ett foto på min motor i bilen så ser ni hur mitt grenrör ser ut.
Sen kan ni säga mig vilket grenrör jag ska ha.

Men Bluebirden såldes inte med turbo i Sverige?

Jag är väldigt rädd om min pärla, jag är 2:a ägaren, fullservice bok, precis rullat upp på 13000 mil och den har bara rullat på vinter tid dom senast 4 åren.
Stått i varme garage annars= ingen rost på bilen :D

Author:  krille [ Mon 11 Feb 2008, 20:44 ]
Post subject: 

krille wrote:
ja nå orginal grenröret är ju med t2 fläns så en 200sx orginal t2/t25 turbo eller en uppgraderings turbo t2/t28 skulle väl va perfa... dom klarar nog av ditt önskade ladd....

s12 åland skrev glömde å logga ut han va via här så:)

lycka till!

Author:  R-Jonas [ Wed 13 Feb 2008, 20:09 ]
Post subject: 

Här kommer 4 st foton på min motor :lol:

[img][img]http://img178.imagevenue.com/loc28/th_25995_DSC00020_122_28lo.JPG[/img][/img]

[img][img]http://img164.imagevenue.com/loc771/th_25999_DSC00018_122_771lo.JPG[/img][/img]

[img][img]http://img7.imagevenue.com/loc931/th_26142_DSC00019_122_931lo.JPG[/img][/img]

[img][img]http://img173.imagevenue.com/loc891/th_26148_DSC00017_122_891lo.JPG[/img][/img]

Så vilket grenrör ska jag nu ha?

Author:  Kizen [ Thu 14 Feb 2008, 14:45 ]
Post subject: 

ser ut som bluebird turbo eller 180zx grenrör sku kunna passa...

Author:  R-Jonas [ Thu 14 Feb 2008, 21:35 ]
Post subject: 

Oki, tack för det svaret :D
Då ska man jaga grenrör från en 180zx bluebirds grenrör är nog betydligt svårare att hitta.

Author:  Fabben [ Fri 15 Feb 2008, 10:09 ]
Post subject: 

Är du säker att ett grenrör från en 200sx inte passar. Är topparna så olika?

Author:  datsun200sx [ Fri 15 Feb 2008, 13:05 ]
Post subject: 

200sx grenrören passar inte..

Author:  Kizen [ Sat 16 Feb 2008, 16:07 ]
Post subject: 

datsun200sx wrote:
200sx grenrören passar inte..


stämmer bra d d där är kollat...

e nog ganska lätt att hitta i sve....

180zx å 200sx är helt olika... endast blocket samma

Author:  R-Jonas [ Sat 29 Mar 2008, 22:16 ]
Post subject: 

Tjenis,
Har i dag fått tag på en turbo och grenrör från en Nissan 180 zx.

Men nu till mitt nästa problem, vart tar jag vattnet ifrån och var tar jag oljan ifrån till turbon och vilken är vatten och oljekoppling på turbon?

Kunde inte se det på den bilen det var i för allt sådant hade de tagit bort av någon anledning.

Sen såg jag att där inte var någon ic stämer det?

Page 3 of 4 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/