BuuMi wrote:
det kommer jag att ha så då ska det gå vägen

Har roat mig med att leta i paragrafer.
Hittat följande:
5.1 Bränsletankar måste tillverkas så att de är korrosionsbeständiga.
5.2 Bränsletankar skall, med normal standardutrustning inkopplad, klara läckageprovningarna enligt punkt 6.1 vid ett inre tryck som motsvarar det dubbla arbetstrycket, dock inte i något fall lägre än ett övertryck på 0,3 bar.
Plasttankar avsedda för fordon anses klara det kravet om de klarat de provningar som anges i punkt 6.3.2.
5.3 Ett eventuellt övertryck eller ett tryck som överstiger arbetstrycket skall utjämnas automatiskt med lämpliga anordningar (öppningar, säkerhetsventiler etc.).
5.4 Ventilationsöppningarna skall genom sin utformning förhindra brandfara. Bränsle som kan läcka ut när tanken eller tankarna fylls får inte läcka på avgassystemet utan skall ledas ned till marken.
5.5 Tanken eller tankarna får inte monteras i, eller i sig utgöra, en yta (golv, vägg, skiljevägg) av förar- och passagerarutrymmet eller något annat utrymme som är sammanbyggt med det.
5.6 En skiljevägg som separerar förar- och passagerarutrymmet från tanken eller tankarna måste finnas. Skiljeväggen får innehålla öppningar (t.ex. för kablar) under förutsättning att de är placerade så att bränsle under normala användningsförhållanden inte kan flyta fritt från tanken eller tankarna in i förar- och passagerarutrymmet eller andra utrymmen som är sammanbyggda med det.
5.7 Tanken måste vara säkert monterad och placerad så att det inte finns någon risk, under normala användningsförhållanden, att läckande bränsle från tanken eller dess tillbehör läcker in i förar- och passagerarutrymmet utan i stället leds ned till marken.
5.8 Fyllningshålet får inte sitta i förar- och passagerarutrymmet, i bagageutrymmet eller i motorrummet.
5.9 Bränslet får inte läcka ut genom tanklocket eller de anordningar som används för att utjämna övertryck under ett förutsebart framförande av fordonet. Om fordonet vänds upp och ned, kan bränsledropp godtas om det inte överstiger 30 g/min. Detta krav måste verifieras under den provning som föreskrivs i punkt 6.2.
5.9.1 Tanklocket skall vara fastsatt vid fyllningsröret. Packningen skall sitta säkert på plats och tanklocket skall på ett säkert sätt gå i lås mot packningen och fyllningsröret när det stängs.
XXXXXXXXXXXXXX
Hmmmm vad f-n har besiktningen nu gjort tro.Kolla punkt 5.8
O de godkände utan att blinka vårt påfyllnadssystem i trunken????Och t.o.m när jag frågade dem både Björn K och Lahtvala så var det heeeelt ok.
O inte bara den här Amman utan även förra Amazon farmaren samma sak där påfyllningen och tanken var placerad där reservhjulsbaljan var.
Och inte bara våra bilar utan även två andra bekanta som har tank och påfyllningen i trunken.