Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 19 Jun 2025, 20:18

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1450 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 73  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:25 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 22 Apr 2007, 15:46
Posts: 471
Location: Mariehamn
Kör: Yz426f
BuuMi wrote:
flås


Nåå har inga plocka ner nått ännu men det rör sig om bakvagn o framvagn kanske lite till:P

_________________
///M

"Jag har sjuuu inträssän sääxxx o jooordbruuuk, va säger du om he?"


Living my life sideways!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:30 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
hulta: 250 minst, men nåt mellan 250-300. har faktiskt ingen aning om var jag kan landa. men iaf 250 ska jag nå!

detrox: okej, säg till när det börjar dra ihop sig ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:35 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
ja vet av ett par 630cc spridare för 380e dom e i princip nya,har gått typ två race och lite gata, då har du ett par mycket bra spridare som räcker gått o väl för den effekten och mer där till om du i framtiden skulle vilja ha mer pullver och det är hög ohms spridare så du slipper förkopplings motstånd

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:41 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Hulta wrote:
ja vet av ett par 630cc spridare för 380e dom e i princip nya,har gått typ två race och lite gata, då har du ett par mycket bra spridare som räcker gått o väl för den effekten och mer där till om du i framtiden skulle vilja ha mer pullver och det är hög ohms spridare så du slipper förkopplings motstånd

ska lägga det där bakom örat! :)

inte råkar du prata om dessa ?
http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2744

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:44 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
precis dom men jag hade för mej fel pris, men de där e ett par riktigt bra spridare

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 22:46 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Hulta wrote:
precis dom men jag hade för mej fel pris, men de där e ett par riktigt bra spridare

skita bra! :)

jag ska fundera på det där..
ska höra med han senare när det börjar närma sig om de är kvar.

tack för tipset!

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 22:27 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
ja hujedamej säger jag bara vilket slit för att få bort en jäkla bensintank och ENA bärarmen! Kan säga att besintanken åker inte tillbaka iaf :D

Tusan vad fint med plats det blev där under nu och vad mycket vikt man kan spara på en fuelcell :)
Sätter inga nån ny fin Walbro bränslepump i det där aset heller :D
Det ena leder till det andra!

Så ikväll har jag börjat slipa motorutrymmet, 1/4 klar..
Forsättning på lördag? Finns risk att det inte blir skruva imorn på haloween :roll:

Hade tur som fick med mig Sami och hjälpa mig med bensintanken annars hade det vart en BuuMi mindre på ön för det var ett riktigt as :lol:


Så ihelgen ska motorutrymmet vara klart slipa och med tur kan det ha kommit ett lager filler också.
Bärarmarna ska rensas nu på bussningar och s*** och sen ska allt in på blästring..



Blev inte så bra bilder men man ser en början iaf på saker och ting :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 22:30 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Sun 04 Feb 2007, 00:17
Posts: 1724
Location: Finström
Kör: M3/320D E46
Nice :)


kommer bli hur bra som helst de här :)




MVH:Jonte


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 22:52 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 22 Apr 2007, 15:46
Posts: 471
Location: Mariehamn
Kör: Yz426f
tänker du köra med fuelcell?

Vad säger besiktningen om den saken är en sak ja undrar över:P

_________________
///M

"Jag har sjuuu inträssän sääxxx o jooordbruuuk, va säger du om he?"


Living my life sideways!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 22:54 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
deTRoX wrote:
tänker du köra med fuelcell?

Vad säger besiktningen om den saken är en sak ja undrar över:P

:roll: :roll:

Kanske det skulle funka att ändringsbesikta? det måste jag ändå göra då jag inte har något baksäte mera.. plus lite annat smått och gott!

kanske någon som vet ?

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 22:56 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 22 Apr 2007, 15:46
Posts: 471
Location: Mariehamn
Kör: Yz426f
BuuMi wrote:

:roll: :roll:

Kanske det skulle funka att ändringsbesikta? det måste jag ändå göra då jag inte har något baksäte mera.. plus lite annat smått och gott!

kanske någon som vet ?[/quote]

Man måst kunna tanka utifrån samt att om det börjar brinna så skall det inte kunna sprida sig in i cupén. ring o fråga, har har inga ork eller tid :roll:

_________________
///M

"Jag har sjuuu inträssän sääxxx o jooordbruuuk, va säger du om he?"


Living my life sideways!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2007, 23:09 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
förbanna vad jag blir tokig om man inte få ha!

ska fara och prata med dem jo

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 00:02 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
BuuMi wrote:
förbanna vad jag blir tokig om man inte få ha!

ska fara och prata med dem jo

Volvo mannen byggde om Amazonens tankpåfyllning till trunken.Det var fullt godkänt från besiktningen.Men det var också för vi har en brandvägg mellan kupen och trunk.
Det måste finnas en brandvägg mellan tankpåfyllningen och kupe sade besiktningen när jag frågade på skoj ang detta i samband med ombyggnads besiktningen vi gjorde.

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 00:26 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Garage änkan wrote:
BuuMi wrote:
förbanna vad jag blir tokig om man inte få ha!

ska fara och prata med dem jo

Volvo mannen byggde om Amazonens tankpåfyllning till trunken.Det var fullt godkänt från besiktningen.Men det var också för vi har en brandvägg mellan kupen och trunk.
Det måste finnas en brandvägg mellan tankpåfyllningen och kupe sade besiktningen när jag frågade på skoj ang detta i samband med ombyggnads besiktningen vi gjorde.

tackar för det!

det kommer jag att ha så då ska det gå vägen :)

så nu blev det en fuelcell på 45 liter :)
och en Walbro bränslepump god för 600hk, som kommer monteras på sidan om fuelcellen..


Image
Image

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 00:38 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
BuuMi wrote:

det kommer jag att ha så då ska det gå vägen :)


Har roat mig med att leta i paragrafer.
Hittat följande:

5.1 Bränsletankar måste tillverkas så att de är korrosionsbeständiga.

5.2 Bränsletankar skall, med normal standardutrustning inkopplad, klara läckageprovningarna enligt punkt 6.1 vid ett inre tryck som motsvarar det dubbla arbetstrycket, dock inte i något fall lägre än ett övertryck på 0,3 bar.

Plasttankar avsedda för fordon anses klara det kravet om de klarat de provningar som anges i punkt 6.3.2.

5.3 Ett eventuellt övertryck eller ett tryck som överstiger arbetstrycket skall utjämnas automatiskt med lämpliga anordningar (öppningar, säkerhetsventiler etc.).

5.4 Ventilationsöppningarna skall genom sin utformning förhindra brandfara. Bränsle som kan läcka ut när tanken eller tankarna fylls får inte läcka på avgassystemet utan skall ledas ned till marken.

5.5 Tanken eller tankarna får inte monteras i, eller i sig utgöra, en yta (golv, vägg, skiljevägg) av förar- och passagerarutrymmet eller något annat utrymme som är sammanbyggt med det.

5.6 En skiljevägg som separerar förar- och passagerarutrymmet från tanken eller tankarna måste finnas. Skiljeväggen får innehålla öppningar (t.ex. för kablar) under förutsättning att de är placerade så att bränsle under normala användningsförhållanden inte kan flyta fritt från tanken eller tankarna in i förar- och passagerarutrymmet eller andra utrymmen som är sammanbyggda med det.

5.7 Tanken måste vara säkert monterad och placerad så att det inte finns någon risk, under normala användningsförhållanden, att läckande bränsle från tanken eller dess tillbehör läcker in i förar- och passagerarutrymmet utan i stället leds ned till marken.

5.8 Fyllningshålet får inte sitta i förar- och passagerarutrymmet, i bagageutrymmet eller i motorrummet.

5.9 Bränslet får inte läcka ut genom tanklocket eller de anordningar som används för att utjämna övertryck under ett förutsebart framförande av fordonet. Om fordonet vänds upp och ned, kan bränsledropp godtas om det inte överstiger 30 g/min. Detta krav måste verifieras under den provning som föreskrivs i punkt 6.2.

5.9.1 Tanklocket skall vara fastsatt vid fyllningsröret. Packningen skall sitta säkert på plats och tanklocket skall på ett säkert sätt gå i lås mot packningen och fyllningsröret när det stängs.

XXXXXXXXXXXXXX
Hmmmm vad f-n har besiktningen nu gjort tro.Kolla punkt 5.8
O de godkände utan att blinka vårt påfyllnadssystem i trunken????Och t.o.m när jag frågade dem både Björn K och Lahtvala så var det heeeelt ok.
O inte bara den här Amman utan även förra Amazon farmaren samma sak där påfyllningen och tanken var placerad där reservhjulsbaljan var.

Och inte bara våra bilar utan även två andra bekanta som har tank och påfyllningen i trunken.

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 07:37 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Det finns ett par bilar till på Åland som är godkända med tank i trunken. Det enklaste är väl att ringa till besiktningen och fråga.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 08:10 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Fabben wrote:
Det finns ett par bilar till på Åland som är godkända med tank i trunken. Det enklaste är väl att ringa till besiktningen och fråga.

yes, det är väl så jag får göra!

de får fanimej säga vad det vill, så som om jag ska måsta köra obesiktat men den där tanken åker INTE tillbaka! det är bara så det :D

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 14:09 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Sun 04 Feb 2007, 00:17
Posts: 1724
Location: Finström
Kör: M3/320D E46
Tjenare buumi!



har en liten fråga angående fuelcellen...vad kosta den?



håller lite på funderar om de blir till corollan så...




ser bra ut annars!


MVH:Jonte


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2007, 15:18 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Jonte S wrote:
Tjenare buumi!



har en liten fråga angående fuelcellen...vad kosta den?



håller lite på funderar om de blir till corollan så...




ser bra ut annars!


MVH:Jonte


tackar!

jadu, pengar sku jag väl säga :shock:

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Nov 2007, 14:37 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 22 Apr 2007, 15:46
Posts: 471
Location: Mariehamn
Kör: Yz426f
I SWE så får man tanka i trunken om bilen är äldre än -83. Tror nog det blir fuelcell nu ja :twisted:

_________________
///M

"Jag har sjuuu inträssän sääxxx o jooordbruuuk, va säger du om he?"


Living my life sideways!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1450 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 73  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group