Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Mon 16 Jun 2025, 10:23

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 57 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 19:23 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
japp japp men nu skapade ja inte den här tråden för att snacka massa twincam maskiner från förritiden :P utan för att diskutera mitt bygge :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 21:31 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
volvo745turboic wrote:
japp japp men nu skapade ja inte den här tråden för att snacka massa twincam maskiner från förritiden :P utan för att diskutera mitt bygge :twisted:


haha och på tal om ditt bygge hur går det? vill ha lite bilder :lol:

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 23:58 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Gozze wrote:
volvo745turboic wrote:
japp japp men nu skapade ja inte den här tråden för att snacka massa twincam maskiner från förritiden :P utan för att diskutera mitt bygge :twisted:


haha och på tal om ditt bygge hur går det? vill ha lite bilder :lol:

för tillfället står det väldigt stilla är ute på jobb så. kommer hem igen på fredag tungt med 9dagars arbetspass :P blev 2 dagar extra så. jobbar på birka paradise om nån undrar. men på fredagen ja kommer hem så kommer nya basarna och steget i bilen :) ska ladda upp bild på det sen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 08:29 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
Dude det låter kalas! 8)

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 10:10 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Gozze wrote:
Dude det låter kalas! 8)

nej dude d låter inte bara kalas det är kalas!! :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 10:47 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Wed 16 Jun 2004, 12:06
Posts: 205
Location: Mitt i stan, för fan.
rat wrote:
Clarkson wrote:
DOCH:en är ju också en 80-talskonstruktion, och på den tiden var 4-ventilsteknik i "vanliga" bilar tämligen ovanligt...

Runt 88 var det väl nästan bara honda som hade det i sitt ordinarie motorsortiment?



80 tal??? :lol:

tidigaste jag vet är ardun på 40 talet som hade dohc konverteringstoppar till fords sidventilstoppar som användes i sopbilar o sen på muroc o bonneville med mera. får ju inte glömma alla chrysler hemis från 50-60-70 talet. fords hemi 60 tal. ford lotus byggena på 60 talet (cortina, escort osv.).


Nu menade jag specifikt ford europa:s 2,0 DOHC motor som ersatte pinton i sierran -89, och som även fanns till transit i "nedtrimmad" version.

_________________
-Howcome things that happen to stupid people keep happening to me?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 11:54 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Clarkson wrote:
rat wrote:
Clarkson wrote:
DOCH:en är ju också en 80-talskonstruktion, och på den tiden var 4-ventilsteknik i "vanliga" bilar tämligen ovanligt...

Runt 88 var det väl nästan bara honda som hade det i sitt ordinarie motorsortiment?



80 tal??? :lol:

tidigaste jag vet är ardun på 40 talet som hade dohc konverteringstoppar till fords sidventilstoppar som användes i sopbilar o sen på muroc o bonneville med mera. får ju inte glömma alla chrysler hemis från 50-60-70 talet. fords hemi 60 tal. ford lotus byggena på 60 talet (cortina, escort osv.).


Nu menade jag specifikt ford europa:s 2,0 DOHC motor som ersatte pinton i sierran -89, och som även fanns till transit i "nedtrimmad" version.

nedtrimmad å trimmad??? :P d skiljer ju inte så många hk på pinton och dohcen :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 22:34 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Wed 16 Jun 2004, 12:06
Posts: 205
Location: Mitt i stan, för fan.
Jag menade att DOCH:en i sierran gav 125 hk, medans samma motor som fanns till transit gav runt 100 hk eller nåt.. alltså att det i stora drag var samma maskin, fast modifierad i transitutförande.

(Offtopic, men vafan :-) )

_________________
-Howcome things that happen to stupid people keep happening to me?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 23:25 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Clarkson wrote:
Jag menade att DOCH:en i sierran gav 125 hk, medans samma motor som fanns till transit gav runt 100 hk eller nåt.. alltså att det i stora drag var samma maskin, fast modifierad i transitutförande.

(Offtopic, men vafan :-) )

just så just så :P men d skiljer ändå inte mycke mellan min maskin som sitter i sierran å dohcen ändå då :P är ju 115hk orginal i min + lite extra för martelius headdersen och martelius 2.5" systemet :P enligt martelius sida ska dom ge upp till 14hk extra så runt 130hk har ja i just nu :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008, 20:51 
Offline
Besökare

Joined: Thu 17 Jan 2008, 22:03
Posts: 12
volvo745turboic wrote:
Clarkson wrote:
Jag menade att DOCH:en i sierran gav 125 hk, medans samma motor som fanns till transit gav runt 100 hk eller nåt.. alltså att det i stora drag var samma maskin, fast modifierad i transitutförande.

(Offtopic, men vafan :-) )

just så just så :P men d skiljer ändå inte mycke mellan min maskin som sitter i sierran å dohcen ändå då :P är ju 115hk orginal i min + lite extra för martelius headdersen och martelius 2.5" systemet :P enligt martelius sida ska dom ge upp till 14hk extra så runt 130hk har ja i just nu :P

FANTASTISKT vad enkelt att få hästar låter tyvärr lite som en godnattsaga för mig :roll:
Tyvärr så brukar ju hästarna springa på grönbete efter ett par år o inte i motorn :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008, 23:30 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Salai wrote:
volvo745turboic wrote:
Clarkson wrote:
Jag menade att DOCH:en i sierran gav 125 hk, medans samma motor som fanns till transit gav runt 100 hk eller nåt.. alltså att det i stora drag var samma maskin, fast modifierad i transitutförande.

(Offtopic, men vafan :-) )

just så just så :P men d skiljer ändå inte mycke mellan min maskin som sitter i sierran å dohcen ändå då :P är ju 115hk orginal i min + lite extra för martelius headdersen och martelius 2.5" systemet :P enligt martelius sida ska dom ge upp till 14hk extra så runt 130hk har ja i just nu :P

FANTASTISKT vad enkelt att få hästar låter tyvärr lite som en godnattsaga för mig :roll:
Tyvärr så brukar ju hästarna springa på grönbete efter ett par år o inte i motorn :wink:

men det är ju inte mat vi snackar i detta forum???? :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Apr 2008, 22:32 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Lite nya uppdateringar då.
nästa månad kommer 2.0is maskinen lyftas ur och istället kommer en små trimmad 2.8 v6 att lyftas i på ca 170hk som jag hittat extreeeemt billigt totalt nyrenoverad med nya kolvar å allt sådant gullit :) så den kommer sitta där tills turbokonverteringen av 2litersen är färdig kommer nog ta ett tag med det eftersom d e rätt så ont om stålars på kontot men det börjar väll flyta på sen med det så nu vet ni iaf lite vad som håller på att hända :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 07:17 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
och sen behöver du en större intercooler va? :roll:

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 15:14 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
BuuMi wrote:
och sen behöver du en större intercooler va? :roll:
när sen?? :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 15:50 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
volvo745turboic wrote:
BuuMi wrote:
och sen behöver du en större intercooler va? :roll:
när sen?? :P

NU :P

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 10:14 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
happ då blir det alltså byta bakaxel när man kommer hem från jobb nästa gång :evil: den tyckte inte om min drifting i kantarellen rondellen :lol: inte gasstaget heller :P alltså den delen som håller vajjern eftersom den skiten är av plast! idiotiskt tycket ja nåväl den fick den enkla lösningen med stripes så att man kom hem iaf :P bakaxeln tjuter extremtmycket över 70km/h och skramlar massor vid låga hastigheter hehe :D tur att man har reservdelsbil :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 12:46 
Haha..Du är ju expert på att knäcka bakaxlar :D Spelar ingen roll snart vad du har för bil :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 12:55 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Mon 19 Mar 2007, 13:45
Posts: 156
Location: mariehamn
sierra klumparna håller ganska bra men va de faktist lamelldiff har jag svårt å tro

_________________
ford = first on racing day


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 12:58 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Volvo mannen wrote:
Haha..Du är ju expert på att knäcka bakaxlar :D Spelar ingen roll snart vad du har för bil :D
haha XD nå nästa bil går inte att burna med så den blir d inget sånt med :D det blir bara party buss :D blir chevy van g20 6.2 diesel nikes gamla :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 16:21 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 27 Jun 2007, 21:59
Posts: 450
Location: Sund
Till salu nu om någon e intresserad? kolla under säljes här i forumet för mer info. jag kan byta klump på den om någon är intresserad av att köpa den om ni inte vill göra det själv dvs


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 57 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group