hehe
ja alltså det var en bil som låg bakom mig hela vägen från långträsk till gottby butiken och låg och blinka med helljuset och höll på och rent utsagt slicka mig i arslet och blända! sen svängde dom av vid gottby butiken så tänkte jag att nu har dom ringt polisen och klagat på nånting
och mycket riktigt, när jag kom till svansjön så tittade jag rakt över sjön och såg en bil stå med lyktorna på på andra sidan i mörkret.. så då förstod jag, så jag stängde av stereon och sakta ner till 40

sen när jag körde förbi dom så visste jag att dom sku svänga ut och det gjorde dom så jag stanna snällt
och så sa dom att dom hade fått in en anmälning att jag körde utan lyktor!
HAHA! sa jag, jag har ju kört hela vägen från hammarland mitt i mörkret. ni tror väl inte att jag kör utan lyktor?
så gick dom runt bilen och kolla så kom dom tillbaka och så sa dom:
jaa, har du tonat dina baklykor? jo sa jag.. så sa dom att dom där går inte egenom besiktningen och lyser inte. och så sa jag åt dom att man ser dom ju visst i mörkret och bra när man bromsar.. jaaa,jo iofs det är ju sant sa dom. sen visste dom itne vad dom sku säga
haha! så då klaga dom på regbrickan fram ist, men då sa jag åt bara att jag sku fixa den dit fram och inte visste att man fick ha den i fönstret
det roliga var att när dom hade pratat klart och klagat på allt så kom det en sista fråga:
har du körkort?
HAHA, så titta jag snett på dom och så tänkt jag först va oförskämd och säga nåt dumt tillbaka åt dom men ångra mig sen och visa kortet ist
vet inte jag vad man ska tro om dom där snart alltså, dom var ju flummiga som tusan och sto där och tomta runt bara. inte hade dom nåt svar på mina baklyktor heller när jag sa att man ser att dom lyser. dom höll ju med så inte vet jag riktigt

?