okej!
såhär ligger läget till nu..
efter att ha skruvat på mitsun nu i 15 timmar de här 2 senaste dagarna har följande fel åtgärdats / dykt upp:
Felen:
1. Det tände inte
2. Det kom ingen bensin
3. Vattenpumpen läckte
4. Osäker om kamremmen var ditsatt rätt
Och igår var jag ute som sagt.
Sket i att fixa vattenpumpen för ja villa bara ha den att gå!
Det gick ju förstås inte. Jag fixade tändningen.. Men det kom ingen bensin till föggen. Jag gick igenom alla slangarna och hitta inget fel.
Jag tänkte tvinga igång den då. Hällde sås i föggarna, inget hände..
Hällde sås rakt ner i cylindrarna, inget hände!
Sen mittiallt så tände den till typ 4 gånger sen dog den.
Sen blev klockan mycket och polaren och jag fick för oss att bogsera den efter bilen på skoj bara för att se om nåt sku hända

haha!
Den gick i 2 sekunder men sen dog den. Det var antagligen bensinen jag hällde i som fick lite liv i den för en stund.
Sen gick bogserlinan av och jag gick in och svor och blev förbannad!
Idag gav jag mig fan på att den sku gå igång. Gick ut, bytte vattenpump. Märkte dessutom att kamremmen var ½ kugg fel.. Åtgärdade detta direkt! Lade ihop allting. Bytte förgasare. Tog bort insuget och rengjorde det. Och sen satte ihop det också. Vred på nyckeln, inget hände! FÖRVÅNAD man blev!
Det kom fortfarande ingen soppa. Inte ens i huvudledningen från tanken :O
Då börja vi fundera på om pumpen gett upp. Och dumma som vi var så tog vi bort tanken för att se om pumpen funkade, men det visa sig sen att det är "Pump" som sitter vid insuget som suger bensinen från tanken istället.
Det kom vi på när vi fick ner tanken eftersom det inte fanns nån el dragen till tanken.. Där vi trodde pumpen satt (trodde det var samma som på rexen men icke) så satt bara en tankgivare..
Sen blev klockan mot 11 igen och jag gick in.
Började prata med Joneey på msn direkt och vi konstaterade att det kanske är soppa retur slangen som är på fel plats på den s.k pumpen..
Inget jag kmr ihåg hur såg ut men det kan hända att det är nånting sånt
Ska kolla igen imorgon hur det står till.
Saker börjar falla på plats nu iaf
Allt för idag