Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Mon 16 Jun 2025, 14:07

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 18:31 
Rutinerad medlem

Måste väl skriva ner en par rader om vad som är på gång. Vi (jag, matts och en till som så vitt jag vet inte hänger på forumet) kommer bygga en folkrace bil av en e28 kaross vi har liggandes.

Det som behöver göras är:
- Slita ut all inredning (vi som precis fått in all efter att ha haft det ute.) kan jag också passa på att fråga fall någon behöver en M inredning till sin e28?

- Bygga bur. Antar att man måste ha det för att få delta men det är också ett bra övninstillfälle. Har på känn att det inte är den sista buren som kommer att bli byggd innan sommaren.

- Köpa bättre begagnad sitt-still-stol. Kan ta en av matts annars tycker jag :P

- Höjja upp den. Matts har redan visat att den är låg genom att köra sönder oljetråget på en skogsväg. Måste passa på att tacka för det :P Just nu är den på tok för låg för att köra folkrace med.

- Hitta en lämplig motor åt den. En 2 liters vore passligt. 2,3 o uppåt känns onödigt att förstöra o 1,8 liters fyra har nog för lite ork.

- Bygga hasplåt. Vi har redan sett hur det kan gå.. 25 meters oljespår efter bilen o en lampa som lyser är inte det roligaste =)

- Fixa till bakvagnen. hitta Diff som man sen shimmar eller är det bara att göra AGAdiff av fanskapet vi har direkt?

Får se när nu det här blir klart. När körs nästa folkrace så att man vet hur mycke tid man har på sig?

Bilder kommer snart. Men den ser brutal ut kan lovas (edit: snarare som en pimpad bil, enda som saknas är bling-bling fälgarna). Svart, tonade rutor, sänkt, annan front etc.

mvh,
Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 18:39 
Veteran

Den är gryyyyym.... Och det var inte helt mitt fel den där incidenten med oljetråget... Det var en sten inblandad också, det var mest dens fel!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 18:45 
Rutinerad medlem

Jag kan ju upplysa resten om hur det faktiskt gick till. Matts bakom ratten, jag och cilla (rätta mig fall jag har fel om du inte var med) sitter fastspända o rädda för livet. Matts kommer på en raka över ett krön o ger lite gas och inser sedan att det kommer en kurva o blir apskrajj. Står på hejdan o bilen niger till ordentligt. *bamm*... *bamm* Och en illröd lampa lyser i instrumentpanelen, edvard tittar bakåt och ser ett svart sträck efter. Av med motorn stannar bilen o ser en hel del splitter från tråget.

Således hade hela incidenten med tråget undvikits fall matts stått på gasen istället för på bromsen o tagit kurvan som en riktig rallychaffis med sifan före :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 19:21 
Veteran

Det där är ju inte riktigt rätt heller... Det var långt före kurvan, jag bromsade inte för kurvan. Det var en liten skogsväg (sådan med hjulspår på var sida om en hög ås mitt i vägen). Men nog diskuterat om det, bilen lever trots det...

Hur skall vi göra med hjulupphängningen bak? Den är ju liiiiiite rostig...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 20:04 
Rutinerad medlem

Vi får välta karossen på sida o se lite hur det ser ut undertill. Men den ska ju bara hålla ihop baktill i 5h =) Tror vi har annat att fundera på efter de där 5 timmarna =) Vi får se hur illa det är.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 20:17 
Veteran

Vi får väl göra det... Ska den bara hålla för ett race?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 20:26 
Rutinerad medlem

ja håller den för mera får vi väl va lyckliga =) men med tanke på hur bilarna brukar se ut efteråt så är jag rädd för att den inte ser så fin ut...

///

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 20:48 
Veteran

Då reparerar man den...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 21:45 
Rutinerad medlem

Kör: Går förtillfället ^^
Ta mycke bilder..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2004, 22:18 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-Balken+9 Dec 2004, 21:45 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Balken @ 9 Dec 2004, 21:45 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ta mycke bilder.. [/quote]
Jupp! Bilder kommer så fort jag kommit hem till grynnan =)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 10 Dec 2004, 02:47 
Medlem

Haha jopp jag var med.. hjärtat upp i halsen :D
Men vad jag minns så var du, Edvard rätt glad då du slapp köra för första gången och allt..så skakis som du var... :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 10 Dec 2004, 15:36 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-Citruz+10 Dec 2004, 02:47 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Citruz @ 10 Dec 2004, 02:47 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Haha jopp jag var med.. hjärtat upp i halsen :D
Men vad jag minns så var du, Edvard rätt glad då du slapp köra för första gången och allt..så skakis som du var... :lol: [/quote]
Bah! Jag körde den ju till färjan juuh.. Var fan tur för er skull att inte jag valde att köra den :P haha. Det hade slutat med att vi alla hängt i bältena upp o ner :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 10 Dec 2004, 16:28 
Veteran

Quote:
Var fan tur för er skull att inte jag valde att köra den haha. :P Det hade slutat med att vi alla hängt i bältena upp o ner :P

Antagligen... :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 21:32 
Rutinerad medlem

Det är inte ofta det händer något på stackars BMWn. Men då det är tentadags börjar man göra sånt man annars inte har tid med :) Nädå. vi pluggade faktiskt hela dagen före vi gick ut i garaget. Ja, ok då. vi va o burna lite monkey ute på isen. Men det är en annan story :P Hur som helst såg det inte klokt ut.

Idag har vi börjat blästra blocket som ska få sig en liten klick färg då vi är klara. Mer än så har vi inte hunnit gjort. Bilder kommer förhoppningsvis imorgon fall vi lyckas trolla fram en kamera.

Edit: Matts leder interna vurpligan på monkey med 3-1 :P

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 23:03 
Inventarie

Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-edvard+9 Dec 2004, 22:18 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (edvard @ 9 Dec 2004, 22:18 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Balken+9 Dec 2004, 21:45 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Balken @ 9 Dec 2004, 21:45 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ta mycke bilder.. [/quote]
Jupp! Bilder kommer så fort jag kommit hem till grynnan =)[/quote]
Ajaj... tekniskt datorfolk har alltid digitalkameran på högsta hugget. Eller? :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 08 Mar 2005, 21:59 
Avancerad medlem

Kör: Hårt i kurvorna.
<!--QuoteBegin-edvard+9 Dec 2004, 18:31 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (edvard @ 9 Dec 2004, 18:31 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
- Slita ut all inredning (vi som precis fått in all efter att ha haft det ute.) kan jag också passa på att fråga fall någon behöver en M inredning till sin e28?[/quote]
Har du kvar inredningen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 08 Mar 2005, 22:47 
Veteran

Nope, tekniskt datafolk har alltid glömt kameran i Stockholm. Eller så har inte tekniskt datafolk (läs edvard) en kamera alls.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 08 Mar 2005, 23:21 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-Riedle+8 Mar 2005, 21:59 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Riedle @ 8 Mar 2005, 21:59 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-edvard+9 Dec 2004, 18:31 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (edvard @ 9 Dec 2004, 18:31 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
- Slita ut all inredning (vi som precis fått in all efter att ha haft det ute.) kan jag också passa på att fråga fall någon behöver en M inredning till sin e28?[/quote]
Har du kvar inredningen? [/quote]
Ja den finns kvar. vill du köpa loss billigt? ligger mest o tar plats :) då jag kommer hem till åland nästa gång måste jag fixa fram en kamera så kan jag ta bilder så får du se på skicket! Är inte helt tokigt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 16 Mar 2005, 21:55 
Rutinerad medlem

Nu har vi varit o jobbat lite på motorn jag o matts. det enda vi hade tid med var att fortsätta blästra blocket som är lite av ett terapi-arbete. Av det bättre slaget :) Det ska va rent. Dock är matts lilla kompressor inte riktigt man-enough så det tar den tid det tar helt enkelt.

Förutom att blästra blocket drog vi snabbt över en kompis framvagn som ska husera i ett betydligt roligare projekt och så började vi med matts bromsok. Mer om det får nog han skriva själv. Nu lite bilder. :beer:

Bild på Edvard efter en kvälls blästrande o många minusgrader. Kallgarage är :wub:

Image

Matts i posé.

Image

Blocket då vi jobbat en stund.

Image

En liten närbild. Ser att jag fuskat lite. Man ser nada noll i de där brillorna så man kör lite på känsla.

Image

Edvard ser väldigt bestämd ut av någon anledning. När man bor i sthlm måste man ju givetvis ha en rosa-matchande halare för att hänga med i modet här :D Skulle jag ta bort mössan så sku ni se att jag är en riktig "homo brattus slickus" som någon så fint uttryckt det. Nämen cred för den som vet vad det är för halare.. O matts får inte svara. Färgen är cerise.

Image

Edvard började seriöst men fick käll för att det var för noga. Man ser iaf var jag börjat :)

Image

Karlsson går lös över framvagnen.

Image

Grenrör till 2,8an (skulle behöva få sig en övergång)

Image

Bild på block och framvagn.

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 16 Mar 2005, 21:55 
Rutinerad medlem

Man blir fin av att blästra

Image

Bild på svänghjulet

Image

Lite bråte som ligger o tar plats.

Image

Växellådan

Image

Allt för now. återkommer då jag är tillbaks från semestern i london :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours