Måste väl skriva ner en par rader om vad som är på gång. Vi (jag, matts och en till som så vitt jag vet inte hänger på forumet) kommer bygga en folkrace bil av en e28 kaross vi har liggandes.
Det som behöver göras är:
- Slita ut all inredning (vi som precis fått in all efter att ha haft det ute.) kan jag också passa på att fråga fall någon behöver en M inredning till sin e28?
- Bygga bur. Antar att man måste ha det för att få delta men det är också ett bra övninstillfälle. Har på känn att det inte är den sista buren som kommer att bli byggd innan sommaren.
- Köpa bättre begagnad sitt-still-stol. Kan ta en av matts annars tycker jag

- Höjja upp den. Matts har redan visat att den är låg genom att köra sönder oljetråget på en skogsväg. Måste passa på att tacka för det

Just nu är den på tok för låg för att köra folkrace med.
- Hitta en lämplig motor åt den. En 2 liters vore passligt. 2,3 o uppåt känns onödigt att förstöra o 1,8 liters fyra har nog för lite ork.
- Bygga hasplåt. Vi har redan sett hur det kan gå.. 25 meters oljespår efter bilen o en lampa som lyser är inte det roligaste =)
- Fixa till bakvagnen. hitta Diff som man sen shimmar eller är det bara att göra AGAdiff av fanskapet vi har direkt?
Får se när nu det här blir klart. När körs nästa folkrace så att man vet hur mycke tid man har på sig?
Bilder kommer snart. Men den ser brutal ut kan lovas (edit: snarare som en pimpad bil, enda som saknas är bling-bling fälgarna). Svart, tonade rutor, sänkt, annan front etc.
mvh,
Edvard