Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 19 Jun 2025, 00:29

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 19:40 
Rutinerad medlem

Var o kika då BMW Sport Club hade träff på Mantorp och såg även då BMW Cup körde två deltävlingar. Var en massa trevliga bilar där :) CSLer, Alpinor, M5, M6, Porsche GT 3 CS , m3or i all oändlighet m.fl.

Fick åka med en av instruktörerna i hans M3a också o voi voi va kul det var :D Nu måste jag köpa bil! Porschen o CSLerna lät för härligt också + att det var skickliga förare som verkligen pressa dem hårt!

Allt löpte på hela dagen o enda incidenten var på eftermiddagen då en skrota sin e46 m3a.

Image

Image

Image

Image

Image

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 20:04 
Motorportalare

Hatar att upprepa mig själv, men verkligen glänsande bilder! Tog du någon "in-car" bild när du åkte? :) Du har verkligen fått närhetskänsla i bilderna, vilken kurva stod du i?

Var det någon annan bil med föutom BMW och Porschar? Förstod att vissa klubbar hade fått inbjudan att komma och köra mot ersättning på 550 kr (tror jag det var), däribland Svenska Hondaklubben.

Det var inget vidare om det var någon som kvaddade bilen!! Den skulle inte gå att fixa upp då? I vilken kurva var det han vurpade och vad var orsaken? Fan vad jag skulle gråta om det gick så illa, det är en hel del stålar som ryker då.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 21:09 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-TantGron+7 May 2006, 20:04 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 7 May 2006, 20:04 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Hatar att upprepa mig själv, men verkligen glänsande bilder! Tog du någon "in-car" bild när du åkte? :) Du har verkligen fått närhetskänsla i bilderna, vilken kurva stod du i?

Var det någon annan bil med föutom BMW och Porschar? Förstod att vissa klubbar hade fått inbjudan att komma och köra mot ersättning på 550 kr (tror jag det var), däribland Svenska Hondaklubben.

Det var inget vidare om det var någon som kvaddade bilen!! Den skulle inte gå att fixa upp då? I vilken kurva var det han vurpade och vad var orsaken? Fan vad jag skulle gråta om det gick så illa, det är en hel del stålar som ryker då. [/quote]
Tack för de fina orden :) Roligt fall någon uppskattar bilderna :) Nä. Det gick så jäävla fort att jag hade fullt upp att hålla i mig! Jäkla duktig på att ratta sin bil! Den satt verkligen fast i vägen! Har det på film dock. Han hade en jäkla smidig kamera från Teknikmagasinet kopplad till sin kamera. Kan försöka beskriva det någongång! :)

Jag gick runt hela banan men stod mest där flaggposterna var! Där upplevde jag att man fick bäst bilder. Har många fina bilder från Cup tävlingarna med action i!

Det var Audin där förutom BMWna. Någon saab också men det var för att han inte körde BMWn sin. Audina tukta också på för fullt!

Nä vurpan va rätt nära mig. Efter kurvan ut mot start o mål rakan. Han slappna av då han såg avflaggningen o fick släpp o gjorde typiska felet att släppa av gasen o stå på bromsen så det sluta med att hjulen låstes o han for in i räcket. Tyvärr är nog den bilen utom räddning. Den såg inte vacker ut framtill. Tror motorn o lådan fick sig! Man måste komma ihåg att det är en hög insatt man kör med då inga försäkringar täcker! En gammal e30 kan man skrota utan att världen går under men en ny m3a är nog inte det roligaste.

Många fick sig nog en tankeställare och det är tråkigt att man måste lära sig den tuffa vägen :(

Nu ska jag bara gå igenom alla bilder :)

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 21:48 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Ojoj! Så ska de se ut B) Bilarna och bilderna. Eloge! Skoj när folk tar med sig
kameran. Efter du gått igenom bilderna lägger jag mer än gärna upp dem i
galleriet. ;) Same procedure as last times :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 22:01 
Motorportalare

Var det i depåkurvan?

Berätta mera om vad han hade för kameror, det där låter intressant!

På tal om kameror så beställde jag en stickypod för ca en vecka sedan, och var och hämtade den från tullen i fredags. Jag var faktiskt ut och testade den tidigare i kväll och akta dig vad balla grejer man kan få till med den! :D Ska uppdatera när jag har fått upp filmen (inget speciellt, men man ser hur det ser ut iaf).

Fota lite Honda ngn kväll Edvard? ;) Skulle få till ganska shyssta bilder med en fjärris! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 22:38 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-TantGron+7 May 2006, 22:01 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 7 May 2006, 22:01 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Image
Var det i depåkurvan?

Berätta mera om vad han hade för kameror, det där låter intressant!

På tal om kameror så beställde jag en stickypod för ca en vecka sedan, och var och hämtade den från tullen i fredags. Jag var faktiskt ut och testade den tidigare i kväll och akta dig vad balla grejer man kan få till med den! :D Ska uppdatera när jag har fått upp filmen (inget speciellt, men man ser hur det ser ut iaf).

Fota lite Honda ngn kväll Edvard? ;) Skulle få till ganska shyssta bilder med en fjärris! :D [/quote]
Nja inte i depåkurvan där man svänger av utan den efter, dvs ut på start o målrakan. En vänsterböj mao.

Det var en kamera för 399 på Teknik magasinet tyckte jag han sa. En liten svart sak. HItta den inte på deras webbsidor nu. Sen hade han byggt ett enkelt fäste till den o så hade han en kabel till sin vanliga kamera så tryckte jag på rec o sen höll jag bara i mig för allt jag var värd =)

Kommer gärna ut på fotoäventyr i helgen t.ex! :) Upp med filmen!

Gå online på msn så kan vi diskutera en annan intressant sak inför sommaren! :)

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006, 22:39 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-MickeM+7 May 2006, 21:48 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 7 May 2006, 21:48 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ojoj! Så ska de se ut B) Bilarna och bilderna. Eloge! Skoj när folk tar med sig
kameran. Efter du gått igenom bilderna lägger jag mer än gärna upp dem i
galleriet. ;) Same procedure as last times :D [/quote]
Tackar tackar :) Ska givetvis skicka alla bilder till dig sen! :)

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 08 May 2006, 11:59 
Avancerad medlem

Kör: Hårt i kurvorna.
Kanske du svarat i nån tråd tidigare, men vad har du för kamera/optik?

Vad har du använt för slutartid/bländare på bilderna?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 08 May 2006, 12:03 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-Riedle+8 May 2006, 11:59 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Riedle @ 8 May 2006, 11:59 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Kanske du svarat i nån tråd tidigare, men vad har du för kamera/optik?

Vad har du använt för slutartid/bländare på bilderna? [/quote]
Just nu har jag en Canon EOS 350D med diverse optik. Bilderna i fråga är tagna med 70-200/4 L och slutare var mellan 1/100 till 1/2500 o bländare från 4 till 12. ISO 200 eller 400.

Planen är att införskaffa en Canon 30D eller 5D i sommar! Bara pengarna som saknas just nu :) Skulle även va kul med mer zoom än 200 mm då det inte riktigt räcker till alltid. Bilderna nedan är inte beskurna förövrigt men jag lyckades få ställa mig med flaggvakterna så det är inte alltid jag kommer såhär nära. Med 300-400 mm (eller 500-600 för den delen) kunde jag stå på behörigt avstånd o inte riskera min egen hälsa :)

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 08 May 2006, 16:44 
Medlem

Mycket trevlig tillställning. Åkte dit som passagerare i en Alpina B3 3.2 som stod i alpinaklubbens uppställning. Grymt många fina bilar på plats, 3st Alpina B10 BiTurbo, B12 6.0, B8 4.6 Cabrio, några M3 CSL, nya och ädre M5or, och aldrig har jag väl sett så många e30 M3 förut :D och naturligtvis den silvriga 2002 Turbon som såg ut att vara i bättre skick nu än när den kom från fabriken 1974.
Mycket action på banan var det oxå mest hela tiden. Rätt imponerande Audi (A4?) som lätt hängde med en v10 M5a på långa rakan t.ex... och "Rör Ohlssons" Alpina B6 2.8 BiTurbo gick bra som vanligt.
t.o.m vädret var perfekt, är duktigt solbränd i ansiktet nu :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006, 08:23 
Motorportalare

Sa tidigare att jag skulle visa testfilmen som jag tog med Stickypoden, och <a href='http://video.google.com/videoplay?docid=4822963722728152579' target='_blank'>här är den!</a> :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006, 08:34 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-TantGron+9 May 2006, 08:23 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 9 May 2006, 08:23 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Sa tidigare att jag skulle visa testfilmen som jag tog med Stickypoden, och <a href='http://video.google.com/videoplay?docid=4822963722728152579' target='_blank'>här är den!</a> :) [/quote]
Coolt :) Hmm. Med en sån där kunde man göra masssa häftiga saker :)

//Edvard

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 09 May 2006, 09:49 
Motorportalare

Absolut, man kan få kameravinklar som är i stort sett omöjliga utan denna.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 2 hours