Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sun 28 Apr 2024, 00:26

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jun 2006, 11:15 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Om du tänker sälja en bil/mc och den som provkör får böter för groft äventyrande av säkerheten betalar ditt försäkrinsbolag inte ut ersättning.
Det rådet jag fick från försäkringsbolaget var att åka med på bönpallen. Nej tack för jag är rädd om mitt liv.
En ganska svår sak hur man ska göra. Med bil går det alltid att åka med men med mc hur gör man då ?
Är ganska säker på att 90% som provkör ej håller laglig fart. Ska man alltid åka med när någon provkör, tydligen.

fan det här var inte roligt, jag betalar dyra försäkrinspengar och ska inte få något. :stupid:

Edit: Om bilen/mc blir förstörd

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jun 2006, 11:41 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
<!--QuoteBegin-Mr X+30 Jun 2006, 12:15 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Mr X @ 30 Jun 2006, 12:15 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Om du tänker sälja en bil/mc och den som provkör får böter för groft äventyrande av säkerheten betalar ditt försäkrinsbolag inte ut ersättning.[/quote]
Betalar försäkringsbolaget ens böter om man kör den själv då eller? :blink:

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jun 2006, 11:46 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
<!--QuoteBegin-Cambudgie+30 Jun 2006, 11:41 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cambudgie @ 30 Jun 2006, 11:41 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Mr X+30 Jun 2006, 12:15 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Mr X @ 30 Jun 2006, 12:15 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Om du tänker sälja en bil/mc och den som provkör får böter för groft äventyrande av säkerheten betalar ditt försäkrinsbolag inte ut ersättning.[/quote]
Betalar försäkringsbolaget ens böter om man kör den själv då eller? :blink: [/quote]
Jag tänkte nu närmare på ersättning för bil/mc vid en olycka/dikeskörning :D

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jun 2006, 12:38 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 02 Mar 2005, 22:05
Posts: 1629
Location: Mariehamn
Kör: Bil
<!--QuoteBegin-Mr X+30 Jun 2006, 12:46 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Mr X @ 30 Jun 2006, 12:46 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Cambudgie+30 Jun 2006, 11:41 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cambudgie @ 30 Jun 2006, 11:41 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Mr X+30 Jun 2006, 12:15 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Mr X @ 30 Jun 2006, 12:15 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Om du tänker sälja en bil/mc och den som provkör får böter för groft äventyrande av säkerheten betalar ditt försäkrinsbolag inte ut ersättning.[/quote]
Betalar försäkringsbolaget ens böter om man kör den själv då eller? :blink: [/quote]
Jag tänkte nu närmare på ersättning för bil/mc vid en olycka/dikeskörning :D[/quote]
Aha okej, missförstod lite där :P
Men då betalar ju han som provkörde, så enkelt är det väl?

<!--QuoteBegin-Mr X+30 Jun 2006, 12:15 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Mr X @ 30 Jun 2006, 12:15 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
fan det här var inte roligt, jag betalar dyra försäkrinspengar och ska inte få något.
[/quote]
Som uppfattar det har du just råkat ut för det nu, har någon kvaddat din MC?

Då ska han givetvis betala till dig, gör han inte det, skaffa advokat o hänvisa till att han brutit mot lagen iomed att han fått böter.

_________________
///M3-Power

Åk före du så väntar jag på dig där.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jun 2006, 12:45 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Nej jag har inte råkat ut för det här men möjligheten finns.
Brukar vara svårt att få ut pengar från folk när det händer + en massa problem.

Pratade med mitt försäkringsbolag och han sa att dom ej betalar ut något vid groft äventyrande av säkerheten när jag lånar ut min bil/mc för provkörning.
Varför betalar jag allrisk.
Tänker nog närmare på att det är bättre att stämma i bäcken före det händer.

Tittar man i tidningarna nu så vet man hur ödet kan slå till.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group