T-racing wrote:
kennis wrote:
T-racing wrote:
stakarna är för klena i dom flesta B230.....dom brukar krokna o de vill man inte...de finns vissa modeller som har starkare stakar men ja kommer inte ihåg vilka dom enda jag kommer ihåg nu är m-stakarna men dom passar bara i B23 modellerna såna har jag liggande.... annars har ju LG-speed fina H-profils sätt så håller dom..
MvH
ok så man kan säga att byta stakar e billigare i slutändan
men hur e det med blocket ock det höga orginal kompet som e 14 bar då?
MvH
jag skulle inte fundera så mycket på att inte handla H-stakar.... ca 6000kr så har du lager o pakningar till en hel motor..
14bar??? är du säker på att du har mätt rätt??eller var har du hittat att de e så mycket?? min motor som ja har tagit toppen ifrån har 10,5;1 i kompressionsförhållande o i 9,5;1 i vanliga 8v motorn... vad ska du ha för ladd??? om du har för lite kompressionsförhållande så blir de så konstig effekt allt på toppen av registret o inget i botten men med lite mera komp så får du mera vrid på lägre varv o behöver inte ladda lika mycket för att nå samma effekt...
enligt några hemsidor så har dom orginal runt 14 bar men sen kan det ju vara att saker slits och så. men men... ok, men det e ju bra
så det e ganska bra då med bra komp i låga varv
hade tänkt runt 0,75 -1,0 bar fast man får ju pröva sig fram
men det går väl som det går, och om det int funkar så får man väl köpa ny motor från nån skrot i swe. dom e ju i ganska bra priser där gemfört med jägerströms.