motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

Bänkning, var?
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=25&t=3738
Page 1 of 1

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 18:26 ]
Post subject:  Bänkning, var?

Är i behov av bänkning av kärran min fören den ska besiktigas 8)
Där av frågan; var finns närmaste verkstan som utför bänkning? :roll:

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 18:34 ]
Post subject:  Re: Bänkning, var?

Heinrich wrote:
Är i behov av bänkning av kärran min fören den ska besiktigas 8)
Där av frågan; var finns närmaste verkstan som utför bänkning? :roll:




menar du bara effektmätning eller mappning av en komplett bil eller lös motor? finns ett ställe i Uppsala som har rullande landsväg som gör effektmätning och mappar några modeller av sprut iaf.. Auto kinito heter de. men jag har varit dit en gång och lär inte fara igen :? märklig typ..! Men de e rätt nära!

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 18:37 ]
Post subject: 

Ne ingen mappning ännu, som tur är! :D Har hört att dom vill ha lite pengar för sånt. :lol:

Det är nog bara effektmätning som gäller...

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 18:39 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Ne ingen mappning ännu, som tur är! :D Har hört att dom vill ha lite pengar för sånt. :lol:

Det är nog bara effektmätning som gäller...




då är nog de närmast! De går bra att göra där. 1500kr kosta de när jag va för några år sen

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 18:43 ]
Post subject: 

Duger deras papper åt besiktningen på Åland sen då :o
Att man inte har varit dit i onödan sen :roll:

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 18:47 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Duger deras papper åt besiktningen på Åland sen då :o
Att man inte har varit dit i onödan sen :roll:




de pappret ska man ju inte visa i besiktningen.. då får man ju aldrig igenom den :wink:
vad ska du besikta som du måste ha papper på? jag har aldrig behövt något sånt! 8)

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 18:52 ]
Post subject: 

Gammal fin Opel siru :wink:

Det är vid ombyggnad så får man bara ha en viss effekt på grejerna och motorn jag använder har lite för mycket.

Där av så måste jag bänka med mindre effekt, så att jag kan stoppa i motorn ändå :roll:
Om du förstår, gammal opel beskymmer :wink:

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 19:22 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Gammal fin Opel siru :wink:

Det är vid ombyggnad så får man bara ha en viss effekt på grejerna och motorn jag använder har lite för mycket.

Där av så måste jag bänka med mindre effekt, så att jag kan stoppa i motorn ändå :roll:
Om du förstår, gammal opel beskymmer :wink:




just så. Ja dom verkar ju inte omöjliga med att få besikta roliga grejer nuförtiden :D
Men tanke på att en bekant har en C kadett med 2,0 16v gsi motor + turbo och den är godkänd med de.. De är nog lite överdimmentionerad motor för ett sånt chassi :D kanske inte så farligt om man skulle ha motorn standard i övrigt förstås. Men de har man ju inte :twisted:
Vad är de för motor du ska ha och i vilken modell av Opel?

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 19:28 ]
Post subject: 

Du menar kim då kan jag tänka mig, brutal bil :D
Tänker faktist köra på samma sak fast mycket mindre pulver(ca.200hk).

Har ju en kadett c coupe' och man får ju bara regga dom med 138 hk tror jag det var. Problemet kommer när man ska ha i c20xe, då den ligger på 150hk.

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 19:34 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Du menar kim då kan jag tänka mig, brutal bil :D
Tänker faktist köra på samma sak fast mycket mindre pulver(ca.200hk).

Har ju en kadett c coupe' och man får ju bara regga dom med 138 hk tror jag det var. Problemet kommer när man ska ha i c20xe, då den ligger på 150hk.



Jo de var Bompa jag tänkt på.
Han har ju besiktat med sån motor + turbo så de ska väl måsta gå utan turbo oxå :D
Har en till bekant som oxå har en cupe men likadan motor men är inte typad med de än.. men de ska bli

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 19:42 ]
Post subject: 

Har du nån koll på vad han för papper när han besiktiga?

Läst på en finskt forum om just det här. Då konstatera dom att ända sättet att få det besiktigat med c20xe var med papper på ombyggnad för 138hk och sedan ha med sig papper på att motorn har mindre effekt än 138 hk. Om man inte söker ut något special-tillstånd från något högre i finland :P vilket låter omständig.

Author:  Roope [ Tue 22 Apr 2008, 19:46 ]
Post subject: 

Jag vet Zetterström/Zetterman bakom ljungdahls har motorbänk, men då måste du riva loss motorn.

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 19:47 ]
Post subject: 

Ja det fungerar ju också, om inte ännu bättre :lol:

Är det en privat person eller företag?

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 19:48 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Har du nån koll på vad han för papper när han besiktiga?

Läst på en finskt forum om just det här. Då konstatera dom att ända sättet att få det besiktigat med c20xe var med papper på ombyggnad för 138hk och sedan ha med sig papper på att motorn har mindre effekt än 138 hk. Om man inte söker ut något special-tillstånd från något högre i finland :P vilket låter omständig.




Tror de va så att dom skrev fel i pappren el nåt. Där de stod vad han fick ha för effekt, att dom skrev effekten i kw istället för hk :D
och har dom godkänt en så borde de ju gå!

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 19:52 ]
Post subject: 

Haha :lol:

Var det besiktningen eller bilhallen som skrev fel?

Author:  konny [ Tue 22 Apr 2008, 19:57 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Haha :lol:

Var det besiktningen eller bilhallen som skrev fel?




Skulle nästans ha för mig att de var via bilhallen! Men är inte säker. De va en till som var dit och fixa papper på sin när han fick höra de :) att han oxå skulle få besikta med gsi motor, men han kom av sig sen.

Author:  Heinrich [ Tue 22 Apr 2008, 20:01 ]
Post subject: 

Ja jag har ju varit in och hört om det där. För mig verkar det inte bli någon miss i papprena. Det var 138hk som gäller och inget annat :shock:

Author:  hakkapelitta [ Tue 22 Apr 2008, 20:41 ]
Post subject: 

Heinrich wrote:
Är det en privat person eller företag?


det e företag, Rickard Zetterström heter han, men han håller på flyttar bänken från sverige så den är väl i delar just nu, men det är väl på gång.. Far å hör med han bara, han e trevlig att göras me..

Annars har väl basses motor rullar som han har hållit på me i några år nu, vet dock int om den är fungerande ännu :?

Author:  Kadettmicke [ Tue 22 Apr 2008, 21:20 ]
Post subject: 

är inga problem att besikta med C20xe. Min är godkänd med det. stora axeln och ventilerade skivor fram bara. Det är ju inte ens turbo i den sa dom... Tänkte nästan berätta att jag skruvade bort kompressorsatsen före :lol:

Author:  Heinrich [ Thu 24 Apr 2008, 07:37 ]
Post subject: 

Det där var ju stört skön kommentar :D
Så du hade inte papper heller :P

Page 1 of 1 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/