Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sun 16 Jun 2024, 06:24

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008, 10:50 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 15:34
Posts: 251
Location: Göteborg, Sverige
Alldeles för ofta när man ser sådana här förslag så verkar det som att många tror att Mariehamn är någon sorts metropol.

Ex.
-Biltullar. Stockholm är den enda staden i Sverige som har det, och då är det Sveriges huvudstad med över 1 miljon invånare. Finns det någon stad i Finland som har det? Nej. Behövs det på Åland? Nej.

-Parkeringsproblem. Ser lite nu och då folk som tycker att parkeringsläget i Mariehamn är "fruktansvärt" och det förespråkas enorma underjordiska parkeringshus för att lätta på trycket.
Väntas nu. Jag tror ALDRIG jag upplevt att jag, i Mariehamn, behövt parkera längre än 100m från det ställe jag vill till. 100m! Är det ett fasansfullt problem? Nja, ett problem har vi, och det är att folk är så förbannat lata att de inte orkar gå utan prompt ska parkera bilen inom 10m från dörren de ska till.

Och sen har vi ju detta eviga förstörande av vägar. Ålandsvägen med sina bumpers, som nu även ska smalnas av och fixas till. Och för att inte tala om Stenhuggarvägen som fick en gc-bana som är hur stor som helst. Trafikeras den mycket? Nej. Skulle man hålla statistik över den så skulle jag säga att det i snitt befinner sig 0.3 personer där. Ibland är det en ensam person som nyttjar den, någon enstaka gång befinner det sig flera personer i backen, men oftast står den tom. Tycker det är synd och skam att de kapade ner de stora, vackra träden som stod där, och tog bort det lilla gröna som kantade vägen, bara för att bygga ut en gc-bana som knappt nyttjades innan.

Nej, jag blir så irriterad att jag kunde fortsätta skriva, men jag måste lägga band på mig själv. Inget blir ju bättre av att man sitter här och gnäller.

_________________
Nuvarande:
Nissan King Cab -89

Före detta:
6 motorcyklar
7 crossar
3 bilar
6 mopeder


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group