Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 27 Apr 2024, 17:04

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 256 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 19:47 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007, 09:58
Posts: 276
Location: Finström
och sprattlade på en


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 20:24 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Wed 13 Sep 2006, 16:01
Posts: 953
Location: Hos frugan
krossad calmato sport blå

_________________
http://www.petrolinahotrodders.ax


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 20:33 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007, 09:58
Posts: 276
Location: Finström
med en os utan


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 20:56 
Offline
Veteran

Joined: Mon 01 May 2006, 23:25
Posts: 4215
Location: Jomala
Kör: Allt med motor
propeller o förgasare mm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 21:53 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
.Stackars Vicce som grät

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 21:56 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 13 Feb 2008, 19:42
Posts: 376
Location: Finström/Mariehamn
Kör: BMW M3 E36
Bara för att han


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 22:16 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007, 09:58
Posts: 276
Location: Finström
ätit upp sin sko


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009, 22:27 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Fri 08 Feb 2008, 16:28
Posts: 45
Location: Åland
som smakade mycket mögelost

_________________
Lada Samara 1300
Ford Taunus 2,0


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009, 19:54 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 16 May 2007, 15:38
Posts: 356
Location: Hemma
Kör: Ford p100
och rostiga kalsonger

_________________
Fordon:
Bmw e36 325 cab "Blue beauty"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009, 20:08 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
Fordracern wrote:
och rostiga kalsonger

Fordracern.Det är FYRA ord du ska skriva och INTE mindre eller mer. Ville bara påminna dig om reglerna för du verkat glömma dem då det gäller denna ordorm :lol:
Och är ett ord,
rostiga är två ord,
kalsonger är tre ord.
Var är det fjärde ordet du glömmer bort?

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009, 21:22 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Börjar inte hela pointen med ordormar bli lite... uttjatat? Jag förstår inte
deras syfte. Folk kan ändå inte räkna eller särstava rätt.

Går man in på motorportalen för att mötas av att folk lägger sin energi
på sånt här istället för motorsnack? Det lyser konstant orange i
"Diskussioner om vad som helst". Man slutar gå in dit och då missar man
något annat. Det finns såna här associationslekar på andra forum också.

Det jag försöker komma till är om det verkligen lockar eller "skrämmer
bort" forumanvändare. De som förut tjatade på att det bara är RC RC RC
när de klickar på "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" måste ju blir helt
fullständigt tokvansinniga nu när det står ett helt drös med inlägg, vars
innehåll är ett eller fyra ord som inte säger ett jota.

Är det bara jag som tycker detta? Vill få lite respons så vi (admins och
moderatorer) får veta om vi skall låsa dessa trådar eller fortsätta ha dem
öppna. Dessvärre antar jag att dom som tröttnat på orange-lysande
forumdelen "Diskussioner om vad som helst" inte läser detta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009, 21:36 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007, 09:58
Posts: 276
Location: Finström
Jag tror inte det finns någon eller väldigt få som prioriterar ordormarna före att snacka om sin hobby eller motorer (eller vad man nu håller på med).
Jag tycker ordormarna är lite skojiga att gå in och läsa och kanske skriva något när man inte har något annat att göra. Gillar man inte dom så kan man väl bara låta dom vara.
Jag åtminstone skriver eller läser i dom här trådarna när jag int har något vettigare för mig.
Att det skulle skrämma bort någon tror jag icke.
meningen med dom här trådarna är väl bara att dom är lite skoj.
Men detta är vad jag tycker och tror


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009, 21:53 
Offline
Motorportalare

Joined: Sun 14 Jan 2007, 22:55
Posts: 744
vicce wrote:
Jag tror inte det finns någon eller väldigt få som prioriterar ordormarna före att snacka om sin hobby eller motorer (eller vad man nu håller på med).
Jag tycker ordormarna är lite skojiga att gå in och läsa och kanske skriva något när man inte har något annat att göra. Gillar man inte dom så kan man väl bara låta dom vara.
Jag åtminstone skriver eller läser i dom här trådarna när jag int har något vettigare för mig.
Att det skulle skrämma bort någon tror jag icke.
Men detta är vad jag tycker och tror

Håller med Vicce här. Jag tror knappast det skrämmer någon härifrån. På vilket sätt skulle det överhuvudtaget ens skrämma någon?
jag låter era i mina ögon trista RCtrådar vara ifred för det har noll intresse för mig. Trots det är fruktansvärt irriterande att endast se RCinlägg när jag vill kolla nya inlägg.
Varför ens tänka tanken på stänga dem?vad ska detta forum vara endast för.Motorintresserat folk men tala inte om annat än motorer för då stängs trådarna?

Förstår man inte syftet med dessa ordormar varför ens engagera sig då? Är det för de stör för stavfel eller särstavningar? Då bör man kanske kika på projekttrådarna lika mycket för det finns överallt stavfel och särskrivningar.

När jag klickar på ny inlägg ser jag direkt på vilken tråd jag ska gå till?Behöver inte öppna diskussioner om vad som helst för bläddra efter nya inlägg om du förstår vad jag menar nu.

Hur mycket motorsnack har det egentligen varit den senaste tiden?förutom RC? Det har minskat rejält sedan jag hittade hit. Och det beror inte på ordormar i vartfall.

Kanske man ska titta närmare på hur trivseln sköts. En moderator ska ex se till att ALLA ska trivas på forumet men jag har nog sett att det varit tvärtom i vissa fall. Några sköter sina uppgifter skitbra men sen finns det sådana som inte engagerar sig ett smack och gör att folk drar iväg härifrån motorportalen för de skriver som de gör mot vissa. Vi är INTE utsatta för detta utan jag har sett annan/andra som är det. Drar INTE alla moderatorer över en och samma kam nu men det kanske är något större att fundera över än ordormar.



-----------------------------------------------------------------------------
Så här är den från start till slutet. Nån nytta med den NEJ men kul är det att läsa ändå i sin helhet hur olika personer kan få ihop en knäpp historia:

Jag satt och funderade på en stubbe igår varför jorden är rund? Då insåg jag att min drivaxel var av vilket borde åtgärdas, men jag har ej råd för jag är pank som en kyrkråtta men jag äger ju en rostig potatishacka från belgien som min farfar hitta i afrika som jag kan tänkas sälja och tjäna en hacka för en plåtburk och en kopparspik kan jag laga en trasig Bmw som står hemma i garaget bland kompostkärl och mammas Stiga gräsklippare som är Turbokonverterad med ett hx40 samt mekanisk insprut från en tröska i sund som farfarsfar ägde 1925. Men gammelgubben har ju dött för flera år sen. Då fick jag en ko med rabies och ett par foppatofflor gjorda av gamla kondomer som faktiskt smakade banan. Fast de nu var en mörk, kall vinter såg jag en kamel som var av senaste modell oj tänkte jag, den måste jag bara ha undrar vad den kostar? Oj, det var ju hur billigt som hellst endast en flaska wiskey av bästa rökt kvalite som jag ändå stal från lillsyrrans gömmor. Nu kommer lillsyrran att gå lös som Jesus själv och heil:a högt som Hitler. Morsan kommer få spader när hon märker att syrran är på smällen med sin pappas kompis. Tråden har spårat ur. Vems fel är det? En trasig kondoms fel och det resulterade i att banan smaken försvann längst ut på tungan medans pappas kompis trodde han drömde och sköt in bananen där bak ini avgasröret på moppen men vaknar och märkte att han hade gjort En Runar i rondellen sprängt en ful Honda och pissat på en ful BMW. HJÄLP, ring polisen nu. Nej dom äter korvar och rånat Rökka med!!! Nu åkte dom fast med korvarna i handen. Ketchup i innerfickan och pengar i madrassen + men dom skyllde på moppe pojkarna på Edos. Men dom visa röven till förbi gående herrar. Sugna på prinskorv såklart saltade och sockersöta flickor på tandemcykel åkte hem igen. Grät sig till sömn och vaknar pigg o deprimerad av allt som Eskils snöslunga ställde till med hemma hos volvomannen. Grarageänkan svor över JS som inte hjälpte till med att få ut MrX från kyrkan i söndags som fortfarande var full av rc flyg som hängdes i kyrkans tak. Men till slut kom kyrkans ordningsvakter och tog ner ett flyg åt MrX. Han blev då så glad att han bad en stilla bön snälla gud ge mig en helikopter istället och en Bmw-turbo som han kan ha till att klippa djäkenfältet. Men då sade pop sixten please please please dont häll gröt i kaffepanna och koka tills allt har bränt vid sig. Men sen kom Dawson och sade: -Luktar hembränt och grillade bmw-nissar. Gråtande slängde han sig ner i mammas famn och sa att det magiska ordet mamma jag är avundsjuk på Shade för han har fiber kalsonger och kolfiber mössa. Jaja Men hur gick Svenne Rubins gamla Amazon? Helt fantastiskt med den sa Bosse bildoktorn och tittade på bilen lite, men den är ju ingen amazon, det är en rolig tråd som hänger från Tobbes tröja. Hmm, vad ska vi skriva nu då? Jo,om hur motorportalen kom till janå det vet juh Micke av alla här helt klart är att Todi är taxi chaufför på dagarna, FBI agent på Nätterna. Trycker plattan i mattan så att morsan blir i extas och börjar äta på en lite halv murken banan tills hon märkte att det rullar i magen och svider i rumpan. En taggig kaktuz där i kylskåpet, som den fula katten pelle slicka riktigt upphetsande på. Kristoffer trodde den var mogen till att skörda men den var grön och o smaka illa men den var rund och motorportalens kvalitet sänks fast vi har ju redan två posthunting trådar som ser ut som för sportfiskare räknar ej till FYRA. För de skolkade matematiklektionerna och flög rc-flyg i flyget och hotade med att det finns en turbopanda med insprut, kompressormatat 50tals sidventilare med sprucket block, och ett vridmoment som om en Melkersnurra med rätta knycket, gick inte igång på första knycket så han får försöka igen men till ingen nytta. den föll i vattnet och åts upp av post hunting tråden som som gick hem I Bumis skor och och la sig i volvo mannens Olds trodde Buumi men han hade lagt sig i garaget jämte med en ful grön åsna som var på väg till en tråkig maskerad för att visa upp sina nya färger för den nya besiktningsmannen som var blind, döv och sjukskriven pga 4 ord som Fordracern inte förstår. för att han var för lat att skriva sin riktiga adress på volvo mannens skor och med ett blått öga som buumi har ritat på fri hand med en vevstake som han köpt på mattson för att bobil inte hade Kristoffer där längre och nu är det Dax att gå och fiska torsk på tallin och isbilar från torp(-)fjärden som cola har sänkt priset på fast det är fortande välldigt dyrt för en rostig gammal vattenfylld bil som polisen Snodde förra våren av Ålandsbanken rånarna som tog TobbeL i örat och sa att han skulle Springa naken nerför nygatan för att få lite mus från zoo arken men mössen var ej på G för att dom såg TobbeL komma med rakaparten i ena handen och JonteS med sin nakna pung, mums va fint det är med en cab till taxibil när man har stylat om den till en åsnekärra med ballonghjul Roobins nya dröm kärra som Cola krossade med Drömmar, ambitioner och kärlek för att Gozze lekte kurragömma med garageänkan o en gul liten fisk med namnet JS_ låg och sprattlade på en krossad calmato sport blå med en os utan propeller o förgasare mm. Stackars Vicce som grät Bara för att han ätit upp sin sko som smakade mycket mögelost och rostiga kalsonger

_________________
Har ni som skriver ut vad som helst på nätet funderat på de här?
Man skriver ut elaka kommentarer om en person.
En sak du skriver på internet blir sedd av många.
Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)


Last edited by Annica on Mon 23 Feb 2009, 00:07, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009, 22:23 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 29 Aug 2007, 14:12
Posts: 408
Kan ju skriva min åsikt när det nu har börjat snackas om det
och jag blir nog lite lätt irriterad varje gång jag ser att den där tråden glöder (varför det vet jag inte, kanske för att den känns dum)
känns som folk bara skriver meningslöst trams i den där tråden
och att den inte har något större syfte.
Nu mera så ignorerar jag bara den...

_________________
Kawasaki kxf 250 -05 a.k.a. lerbetty
Full gas lerkalas (^o^)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Feb 2009, 08:33 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Fri 07 Nov 2008, 12:28
Posts: 296
Location: Lemland
Kör: Rekord/volvo/citroën
själv tycker jag den är bra för då händer det iallafall något som man kan kolla på när man har tråkigt, och så svårt är det inte att ignorera tråden liksom jag ignorerar vissa trådar


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Apr 2009, 10:02 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Tue 08 Apr 2008, 16:19
Posts: 199
Location: Finström
Fordracern wrote:
och rostiga kalsonger

som killa och sticks

_________________
"Min bil är inte lik din bil
för min bil är en likbil"


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 256 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group