Det stämmer att det, förutom ett underhållsarbete och ett ordentligt haveri i Telefonandelslagets nät häromdagen, även förekommer sporadiska nerkopplingar i vissa delar av ADSL-nätet just nu.
Det beror på programvaran i viss nätverksutrusning hos telefonbolagen som helt enkelt inte är stabil i den version vi har nu. Vi har gått från artigt påpekande, via hotfullt mumlande till nuvarande knytnävar mot skrivbordsskivan i vår strävan efter en fix från leverantören. På grund av det här så har vår personal en rejäl press på sig just nu för att hålla efter och starta om grejerna vid behov från morgon till kväll.
Det här medför även totalt ologiska fel som att IPTV-nätet kan tappa en eller ett par kanaler, medan de andra 30+ funkar perfekt.
Jag kan försäkra er om att vi på intet sätt tar lätt på det här, tvärtom är det så att flere nya projekt ligger stilla just nu på grund av arbetet med att hålla igång nätet för alla och hitta en lösning på problemet.
Om det uppstår fel är vi tacksamma om man rapporterar in det till
support@alcom.ax . Det är bra om man är så specifik som möjligt om VAR man är inkopplad, NÄR problemet uppstår och HUR det visar sig. På så sätt kan vi lättare avhjälpa felet. Det gör heller ingenting om man försöker vara lite konstruktiv, vår support gör allt de kan för att hjälpa dig att få så mycket fart som möjligt i din internetanslutning.
Vad gäller prisdiskussionen så är jag beredd att ta den med vem som helst, det är bara att fråga.