Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 02 May 2024, 10:24

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Jun 2005, 00:28 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sat 15 May 2004, 21:52
Posts: 486
Hej alla

Som ni kanske läst i andra forum så har jag hittat ett permanent hem åt motorportalen i Danmark (av alla ställen :) ).
PGA detta så kostar mej motorportalen drygt 110€ detta år och året därpå aningen mindre. Bara i rena utgifter alltså.
Jag hade tänkt ta upp detta på träffen på söndag men jag tänkte förbereda er som vill delta.

För er som vill bidra så kan ni göra det på inkommande träff eller PMa mig för mitt kontonummer. Jag kommer hålla koll på denna siffra och ifall att många vill bidra så kommer pengarna samlas till nästa års betalning för att säkerställa motorportalens framtid. Men försöker i mån av möjlighet att inte gå över så jag slipper hålla koll på så mycket pengar :)

Ni får bidra med vilket belopp ni vill, alla bidrag är hjärtligt välkomna. Men jag tror att eftersom några har anmält intresse tidigare, så är kanske dryga 5€ ett lagom belopp.

Jag kommer självklart att bidra själv också.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jul 2005, 09:35 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Sorry savv3 att det just ska komma från mig (internt skämt), men hur skulle det vara att få in företag som sponsrar?

Denna summa kan jag / vi ganska omgående få in från olika företag, bara det finns något litet utrymme att sätta deras logo på. Eller är det meningen att det inte ska finnas reklam på motorportalens sidor?

110 spänn ~= 20 eurosar av 10 företag = hemsida och glass åt alla involverade! ;)

Jag ser lätt iaf 5-6 bolag iaf som säkert ger 20-30 spänn av goodwill.

Vad sägs?

EDIT:
Den servertjänst du använder nu, tror du att de har <a href='http://gallery.sourceforge.net' target='_blank'>Gallery</a> installerat? Då skulle problemet med galleriet kunna vara mycket nära en lösning. <a href='http://gallery.sourceforge.net' target='_blank'>Gallery</a> är klart en av de användarvänligaste och bästa galleriorna som finns enligt mig, om det inte finns på servern så kanske man kan fixa det, annars så kan jag ev. lägga upp den på min server (dock blir den då betydligt slöare).

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jul 2005, 13:34 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sat 15 May 2004, 21:52
Posts: 486
Nix de fixar inte gallery. Har kollat det redan. Dock så finns det en chans att det funkar med galleriet.. som heter.... öh va heter det.. korv?
Nej, dom som gör phpBB gör ett forum också....

Vad beträffande företag så har jag nog funderat på det men jag har inte tillräckligt med tid att lägga ner på att ringa runt. Dessutom tror jag nog användarantalet är för litet för att locka några intressenter.

Hittills är det iaf bara !EN! som bidragit. Känns aningen svagt med tanke på hur många som vill se mp.net leva kvar. Är bussigt besviken


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jul 2005, 15:20 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Så så... *pet on head*
Det ska nog fixa sig. ;)

Återkommer senare, om det har hänt ngt.

Kan du PM:a över ditt kontonummer?

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jul 2005, 07:22 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31449
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-savv3+20 Jul 2005, 13:34 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 20 Jul 2005, 13:34 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Hittills är det iaf bara !EN! som bidragit. Känns aningen svagt med tanke på hur många som vill se mp.net leva kvar. Är bussigt besviken[/quote]
Du sade att du skulle göra en lista på dem som hade hört av sig och dyka upp på
en träff och påminna... Jag har sannerligen glömt det. Men maila kontonummer
och vad det var för summa så fixar det sig. Sen kan det ju vara en skoj grej att
lägga upp nicken på dem som bidragit till Motorportalen längst ner... :) Svag liten
text så det inte lyser så mycket.

Men galleri saknar jag duuuuuktigt mycket. Bilar ÄR bilder.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jul 2005, 07:56 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
PM:a kontonummer.

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jul 2005, 09:28 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
PM:a kontonummer.
Edit: bet.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jul 2005, 11:05 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sat 15 May 2004, 21:52
Posts: 486
Listan har jag Micke. Men den e fortfarande rätt dåligt ifylld :)

De som bidragit till dags datum är:
Cambudgie
savv3
Matts
Mr X
MickeM
Citruz


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2005, 13:15 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
<!--QuoteBegin-savv3+21 Jul 2005, 11:05 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 21 Jul 2005, 11:05 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Listan har jag Micke. Men den e fortfarande rätt dåligt ifylld :)
[/quote]
Är det bara 4st som tycker att motorportalen ska vara kvar :omg:


Edit: Mr X är besviken :angry:
5€ är vad du hittar i bilen under stolen.
Tycker att moderatorerna ska betala i alla fall.
Bara att köra hårt savv3, moderatorer som ej betalar byter vi ut.

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2005, 14:21 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sat 15 May 2004, 21:52
Posts: 486
Ser inte bättre ut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2005, 14:37 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Bra att ni bumpade den här topicen, hade glömt mitt mission! :)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2005, 14:57 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31449
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-savv3+16 Sep 2005, 14:21 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 16 Sep 2005, 14:21 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ser inte bättre ut. [/quote]
Eh, vart tog min inbetalning vägen då?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2005, 21:33 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
<!--QuoteBegin-MickeM+16 Sep 2005, 14:57 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 16 Sep 2005, 14:57 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-savv3+16 Sep 2005, 14:21 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 16 Sep 2005, 14:21 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ser inte bättre ut. [/quote]
Eh, vart tog min inbetalning vägen då?[/quote]
Försök inte smita undan :D :D
(Mr X skämtar)

Bara att köra hårt savv3, moderatorer som ej betalar byter vi ut. :angry:

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Sep 2005, 00:15 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Jag har två stycken sponsorer, och då har jag frågat två stycken. Kommer att ge mera info i moorn när jag har hört runt lite mera!

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Sep 2005, 08:01 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Dessa företag har jag frågat om det symboliska bidraget på 20 €:

Bilmacken - Klart med enligt Kalle
Skogsjärven Ab - Har börjat sälja hydraulslang så även detta är deras område i fortsättning, är med
Bobil - Björn var inte på plats, men fick iaf positiv respons, de är säkert med följas upp
DAX - Ingen ansvarig där just då, men troligtvis inte omöjligt följas upp

Företag som jag har tänkt fråga men inte hunnit:

Rollic
Select

Skulle samtidigt vilja ha ett kontonummer som pengarna ska betals in till, så kan man göra färdiga bankgiron att ge ut. Om ni har någon bekant på någon firma med bilanknytning så tycker jag ni ska fråga om de vill vara med och stöda, 20 € är mest symboliskt.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Sep 2005, 08:02 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sat 15 May 2004, 21:52
Posts: 486
<!--QuoteBegin-MickeM+16 Sep 2005, 14:57 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 16 Sep 2005, 14:57 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-savv3+16 Sep 2005, 14:21 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 16 Sep 2005, 14:21 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ser inte bättre ut. [/quote]
Eh, vart tog min inbetalning vägen då? [/quote]
Vet inte :D

Ska kontrollera ikväll vart jag missat dej :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Sep 2005, 10:00 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31449
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-savv3+19 Sep 2005, 08:02 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 19 Sep 2005, 08:02 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-MickeM+16 Sep 2005, 14:57 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 16 Sep 2005, 14:57 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-savv3+16 Sep 2005, 14:21 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (savv3 @ 16 Sep 2005, 14:21 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ser inte bättre ut. [/quote]
Eh, vart tog min inbetalning vägen då? [/quote]
Vet inte :D

Ska kontrollera ikväll vart jag missat dej :) [/quote]
Hehe... enligt kontoutdrag osv så har en betalning gjorts till dig iaf... sen om du
uppgav rätt kontonnummer och namn... är en annan sak :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Sep 2005, 10:02 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31449
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-TantGron+19 Sep 2005, 08:01 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 19 Sep 2005, 08:01 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Dessa företag har jag frågat om det symboliska bidraget på 20 €:

Bilmacken - Klart med enligt Kalle
Skogsjärven Ab - Har börjat sälja hydraulslang så även detta är deras område i fortsättning, är med
Bobil - Björn var inte på plats, men fick iaf positiv respons, de är säkert med    följas upp
DAX - Ingen ansvarig där just då, men troligtvis inte omöjligt följas upp

Företag som jag har tänkt fråga men inte hunnit:

Rollic
Select

Skulle samtidigt vilja ha ett kontonummer som pengarna ska betals in till, så kan man göra färdiga bankgiron att ge ut. Om ni har någon bekant på någon firma med bilanknytning så tycker jag ni ska fråga om de vill vara med och stöda, 20 € är mest symboliskt.[/quote]
Härligt!

Jag har ingen koll på vad det är för krav och rättigheter för dom (motorportalen)
som tar emot pengar från sponsorer. Är det fritt fram att hejvilt ta emot pengar
på detta sätt?

/MickeM


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Sep 2005, 11:02 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
"Det är lättare att be om ursäkt än att få lov" ;)

Det är ju inga som helst stålar det handlar om, jag kan inte tänka mig att det är någon som bryr sig om skitsummor som några 10-tals euro.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Sep 2005, 13:13 
Offline
Rutinerad medlem

Joined: Sat 15 May 2004, 21:52
Posts: 486
Vet inte om jag vill va med och styra om det börjar blandas in företag. För all del så är det ju självklart välkommet men ...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group