motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Lekte lite i G3.5 http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=19&t=2864 |
Page 1 of 2 |
Author: | Jonny [ Wed 07 Nov 2007, 18:50 ] |
Post subject: | Lekte lite i G3.5 |
Filmade med kamran då jag inte förstod mig på hur man skulle konvertera filmen från simulatorn. Ni får stå ut med lite halvtaskig kvalité på filmen men det döljer kanske lite missar trots allt ![]() http://www.youtube.com/watch?v=CcX4KBSji60 |
Author: | Mr X [ Wed 07 Nov 2007, 19:03 ] |
Post subject: | |
Du är ju king på att hovra ![]() G 4 går att köpa nu. http://www.realflight.com/index.html |
Author: | MickeM [ Wed 07 Nov 2007, 19:35 ] |
Post subject: | |
Whoo! Snyggt. Vad är det för krav på att få ett flyg att funka med att hovra så där? Snabba servon? Stora utslag? Tycker de flesta lägger sig fast man är kvick på sidoroder, dom bara dalar iväg... Flyger själv XTR och där är det snudd på hopplöst... ![]() så otroligt mycket direkt heller... Kankse det kommer med tiden ![]() |
Author: | Jonny [ Wed 07 Nov 2007, 19:39 ] |
Post subject: | |
Tyngdpunkten på bakersta rekomenderade ställe eller tom aningen längre bak ändå. På flyget jag flög med i simulatorn ligger TP på "org" plats så att säga. Annars vetifan vad som krävs , små roderrörelser tillsammans med exakta servo oc tungan rätt i mun kanske ![]() |
Author: | JS_ [ Wed 07 Nov 2007, 22:08 ] |
Post subject: | |
Vad är det för flyg du flyger med? Jag har ju å 3.5án |
Author: | Jonny [ Thu 08 Nov 2007, 02:08 ] |
Post subject: | |
Python Biplane heter kärran , ligger på expansion pack 4. |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 08:31 ] |
Post subject: | |
Jonny wrote: Python Biplane heter kärran , ligger på expansion pack 4.
Ok, Det va därför jag inte hitta den då, för jag har bara expansion pack 1. |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 08:40 ] |
Post subject: | |
Kan du hovra så där med Yak 54 med ![]() Jag har hållit på övat hovring med den o det är ju näst intill omöjligt ![]() Men jag har hela vintern på mig o öva. |
Author: | Jonny [ Thu 08 Nov 2007, 12:02 ] |
Post subject: | |
Får ursäkta mig med att jag nyss vaknat och inte fått kaffe än. Lite vinglet och så men fingrarna är inte varma än ![]() http://www.youtube.com/watch?v=wyl0S7_NTno |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 12:13 ] |
Post subject: | |
Jonny wrote: Får ursäkta mig med att jag nyss vaknat och inte fått kaffe än. Lite vinglet och så men fingrarna är inte varma än
![]() http://www.youtube.com/watch?v=wyl0S7_NTno Jaha då kan man sluta tänka att det inte går att hovra med den ![]() |
Author: | Jonny [ Thu 08 Nov 2007, 12:14 ] |
Post subject: | |
Vill du ha ett tips? |
Author: | Todi [ Thu 08 Nov 2007, 12:18 ] |
Post subject: | |
Jonny wrote: Vill du ha ett tips?
Tror vi alla vill ha det ![]() |
Author: | Jonny [ Thu 08 Nov 2007, 12:32 ] |
Post subject: | |
Hehe ja så sant. Börja med att gå in under fliken "aircraft" , välj "edit Yak54" Klicka på "airframe" och ändra tyngdpunkten från 137mm till 163mm. Har ni inte metric som standard så går ni in under settings och väljer yes på show metric. Nu blir kärran ganska baktung men fortfarande flygbar. Lite känsligare på höjdroder och lite mer benägen att klippa. Använd med fördel dualrate på höjden. När ni tränat lite med TP långt bak kan ni succesivt flytta fram TP läget. Här kan man laborera mycket för att se hur olika TP läge ter sig under flygning. Det andra tipset är att träna , träna och åter träna. Varje dag , samma typ av flygning , nöt nöt och nöt tills ni är så trötta på simulatorn att ni inte tål se den. Det ger färdighet. Jag sitter ungefär 45-60min vid simulatorn varje dag. Mycket av den tiden spakar jag bara rundor utan nån större precision bara precis för att få in spakrörelserna. Sen är det alltid så att när man kommer ut i "real life" så sätter nerverna igång , då kostar det pengar på riktigt vid varje krasch. En sorts mental spärr som inträder som man bara kan bli av med med hjälp av rutin och mycket flygning. |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 14:17 ] |
Post subject: | |
Tackar för det ![]() Jag har suttit några timmar o försökt hovra men utan några större resultat. |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 18:29 ] |
Post subject: | |
En sak kom jag Underfund med,alltför baktungt plan vill man inte ha. |
Author: | Jonny [ Thu 08 Nov 2007, 18:31 ] |
Post subject: | |
Absolut inte nä ![]() |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 20:32 ] |
Post subject: | |
Nu fick man ju en nytändning på att lära sig o hovra,det gick ju betydligt bättre när man fick det lite baktung ![]() |
Author: | Jonny [ Thu 08 Nov 2007, 21:37 ] |
Post subject: | |
Japp , det är på gränsen till fusk men helt klart så underlättar det. Ett bra sätt att börja lära sig hur flyget ter sig , lära sig hur man med enkla medel korrigerar ett plan som villa lägga sig åt ett eller annat håll. Om du sen succesivt flyttar fram TP så ska du se att du så småningom mycket väl behärskar hovring med TP på angiven plats. |
Author: | JS_ [ Thu 08 Nov 2007, 21:43 ] |
Post subject: | |
Jonny wrote: Japp , det är på gränsen till fusk men helt klart så underlättar det. Ett bra sätt att börja lära sig hur flyget ter sig , lära sig hur man med enkla medel korrigerar ett plan som villa lägga sig åt ett eller annat håll.
Om du sen succesivt flyttar fram TP så ska du se att du så småningom mycket väl behärskar hovring med TP på angiven plats. Mitt mål är att jag skall hovra å riktigt i vår ![]() |
Author: | Jonny [ Sat 10 Nov 2007, 20:33 ] |
Post subject: | |
http://www.youtube.com/watch?v=ieO5NVjOBN4 Hmm övning ger färdighet säger dom. Fan vet om dom inte har rätt?! |
Page 1 of 2 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |