motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
KRASCH-statistik http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=19&t=2034 |
Page 1 of 1 |
Author: | MickeM [ Thu 24 May 2007, 23:25 ] |
Post subject: | KRASCH-statistik |
Tänkte börja en ny givande tråd. Folk verkar ju krascha sina fåglar i rask takt och jag tänkte att man kan skriva in här orsaken till varför kraschen uppstod. Det kan vara givande att veta sånt så att man kan jobba lite på att eliminera orsakerna så man inte gör samma fel igen, försöker... =) Fick ideen från nåt ställe där de hade registrerat klubbens alla krascher och kommit fram till de vanligaste orsakerna. Så om ni kan och kommer ihåg, skriv in datum, kraschorsak o sånt så kanske detta kan bli nåt =) Eller vad tror ni? Skriv på så fyller jag i. Blir det för mycket? Jobbigt? Rätta mig om jag har fel? Här saknas en massa, fyll i =) Bernt - 25 maj 2007 - Elektronikfel eller störningar - Elektronik Todi - 25 maj 2007 - För låg starthastighet och steg för fort - PilotError MickeM - 25 maj 2007 - Avståndsbedömning och kraschade i grantopparna - PilotError Glidaren - 25 maj 2007 - För låg starthastighet och steg för fort - PilotError |
Author: | Kamikaze [ Fri 25 May 2007, 03:27 ] |
Post subject: | |
Kamikazes första flygtur blev en riktig fadäs! Jag gjorde ett vanligt nybörjarfel! Kopplade Aileron fel!Så dom gick tvärtom! När jag om upp i luften så va höger vänster och tvärtom! Inte så kul första gången du tar upp en metanolkråka om allt tvärtemot ![]() Kamikazes andra flygförsökblev en dikeskörning! Försök ej ta upp ett flyg på en smal väg om du är nybörjare Kamikazes 3 försök! Då drog jag på för fulla muggar tills jag hade toppfart på marken! Sen drog jag fulla höjdroder med förstora utslag! Resultatet blev detta http://www.motorportalen.net/filmer/200 ... light2.mpg Så halvfart på marken sen små mjuka rörelser på höjdrodret ![]() Sen en dag så tog jag upp den mjukt och fint och hade kontroll i luften! Men sen började vurporna igen när jag skulle landa!Man ska Göra många låga flygningar över banan tills man kan hålla samma höjd och flyga rakt över banan! Sen kan man försöka landa när du bemästrar detta ![]() |
Author: | MickeM [ Mon 02 Jul 2007, 23:29 ] |
Post subject: | |
Uff, denna statistik-tråd vart bortglömd... inte lätt på efterhand komma ihåg allt man gjort... Men jag har iaf totalskrotat två ggr med Trainer 60an. Och en gång i skogen med småsmå skador bara. Flyget är slutt! ![]() |
Author: | Mr X [ Tue 03 Jul 2007, 08:37 ] |
Post subject: | |
Största orsaken varför man skrotar en trainer är nog för att den inte är byggd för att köra 3D och att man har för lite rutin. En trainer ska köras lugnt och när man ska busa köp ett till flyg som är byggt för det. |
Author: | MickeM [ Tue 03 Jul 2007, 09:09 ] |
Post subject: | |
Mr X wrote: Största orsaken varför man skrotar en trainer är nog för att den inte är byggd för att köra 3D och att man har för lite rutin.
En trainer ska köras lugnt och när man ska busa köp ett till flyg som är byggt för det. Helt sant. Hittills har ingen av mina tre krascher varit något sådant =) 1 - Miss i avståndsbedömning 2 - Pilot-error 3 - Kommunikations-fel Undras vad 4 blir... ![]() |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |