Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 28 Mar 2024, 17:59

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lagrar ni all FPVvideo?
PostPosted: Sun 06 Jul 2014, 12:34 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 04 Feb 2012, 13:45
Posts: 61
Helin flyger fint och FPV börjar närma sig rätt inställningar. Egentligen inget nytt där.
Hobbyking har blåst mig på min första acck, ack ack ack. Fick en 6S Turnigy från EU-lagret just som hade en död cell. Tur att jag ska resa bort från solskenet så jag slipper vara bitter.

Nåväl
Jag har börjat leka med Adobe Premiere och vad kan vara bättre då än att fylla på Youtube med lite mer film. Den här kanske t.o.m. gör lite nytta. Tidskrävande är det dock att pilla med filmerna.



Hur gör ni andra med det som produceras? Sparar ni andra undan FPVfilmerna? Jag burkar ibland bulkladda upp allt till Youtube mest för att det är lättare att ha dem där än på NASen hemma.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lagrar ni all FPVvideo?
PostPosted: Sun 06 Jul 2014, 13:45 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jopp, har alla klipp kvar. Lagrar dem på disk (tar ej så mycket utrymme). Gör filmer ibland som läggs på tuben, men har klippen kvar ändå. Orka lägga tid på att sålla och sakna när man kan lagra och inte bry sig. =) Adobe Premiere är jag sugen på testa, använder Sony Vegas Pro nu.

Men du gör helt rätt att lägga lite energi på filmerna som läggs upp, finns för mycket dump-filmer på tuben där 5% är det sevärda för att den som lagt upp dem inte klippt. =) Jag har inte orkat lagt upp senaste filmerna från Djäkenfältet, alla har sett det fältet nu, så det blir bara lite snapshots om det finns nåt att se.

Hur har du fäst kameran, ser ut som du har lite vibrationer på GoPron?
Kul att det funkar bra för dig i alla fall. =) Vad är nästa steg och hur gick det för ditt skal?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lagrar ni all FPVvideo?
PostPosted: Sun 06 Jul 2014, 18:04 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 04 Feb 2012, 13:45
Posts: 61
Jag har en gammal kollega som blivit semiproffs på flygfilmer med sin Phantom och agerar inspiration i Premiere. Sen blir det lite väl mycket "data" i jobbet så jag har inte alltid orken hemmavid. Men något som är snäppet över rådata tycker jag Youtube är värt.

Gopron sitter på ena landstället med orinalfästen från Gopro. Med den andra Trexen labbade jag en hel del med olika stoppningar m.m. men kom fram till att det snarare var varvtalet som påverkade vibrationerna och det är nog samma på denna Trex. Sen kan orginalfilmen se ut som s*** i 50fps men bli helt ok när Youtube gör om den till 25fps.

Nästa steg? Ohh det finns massor. Skalet är i bitar fortfarande och det behövs nog en extra handled för att komma åt och limma/byta allt som är sprucket. Då blev jag nog mer sugen på det kit du hade med skew-planarantennerna och 5.8ghz. Jag har en mottagare för det liggande. Sen vore det najs med några snäppet vassare Gopro.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group