Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 19 Apr 2024, 15:20

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Author Message
 Post subject: Re: EFTERSNACK 2013
PostPosted: Sun 22 Dec 2013, 20:28 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
MarcusG wrote:
Borg, MarcusG & MickeM gjorde säsongens första inhomhusflygning i Godbyhallen idag. Undertecknad flög Finnsally och X-202 (båda depron) samt en liten sväng MCP-X (miniheli). MickeM flög depron-som-jag-inte-minns-namnet-på och trikopter (som även jag och Borg fick spaka en sväng). Han försökte även flyga Quad, fast det var lite problematiskt utan mottagare. Borgs helikopter bara skakade på huvudet... :roll:

Jopp, det var ett tag sedan det flögs inomhus. Bara att boka in igen om 4 veckor eller nåt sånt? Skulle vara kul om fler kom med, men 3-4 funkar bra.
Jag flög SBach 342 Depron. Ett Z-böjt metallstag till roderhornet försvann nånstans så jag tappade ena skevfunktionen, men tejp fixar ju allt. Jo ja jag glömde mottagaren hemma till quaden... =) Smart att man inte kollade det före man skulle iväg, fast det står "Testa!" på checklistan. Tricoptern behöver lite Gain-ändringar ännu samt så ska jag försöka få på en kamera och FPV-grejerna så man får flyga lite utomhus med den igen.

Borgs heli, hans huvudaxel var vind, synligt vind också! :-D Vilket skedde när han tappade bladen senast.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: EFTERSNACK 2013
PostPosted: Sat 28 Dec 2013, 11:08 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Fri 12 Nov 2004, 15:27
Posts: 16613
Location: Solkusten
Skönt att vi snart får släppa loss eftersnack 2013 som blev vårt sämsta år.
Hoppas nu inte 2014 följer i samma spår, ingen som vågar ge löfte om att flyga mera nästa år :wink:

Ser också att det är flera som ligger nära med att sluta med rc och tappat flygförmågan.
Nu återstår frågan om dessa tänker ge upp eller gör en comeback 2014.

Är nu bara slutspurten kvar på året så passa på att planera för nästa år dom sista dagarna innan klockan slår och det nya börjar.
God fortsättning av det gamla året och Gott Nytt År 2014

_________________
Rc Åland på facebook - https://www.facebook.com/alandRC/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group