TheHoff wrote:
Måste ha varit någon värmeslag, min enda gissning. Då hade jag ändå monterat fläkt både på ESC och under motorn för att öka på ventileringen men jag märkte tydligt att det blev väldigt varm stillastående luft inne i skalakroppen, det räckte visst inte med att ha öppna dörrar.
Körordningen var precis samma scenario som varje gång tidigare: En full laddning flygning från marken och sedan krasch när jag gått över till FPV. Eftersom jag tvingats dra ner känsligheten på FBLgyrot så är FPVkänslan något "sladdrig" vilket säkert bidragit till ett överhettande fegflygande.
Nu får det dock vara med skalakropp för säsongen. Monococken i glasfiber ser ut att ha klarat sig bra men i princip alla infästningar och monteringsytor i balsa har brustit. Den offrade sig för innanmätets väl, T-rexen kan i princip bara återmonteras för naket tvåbladstillstånd och sedan upp igen.
....och jag som trodde allt var redo för offentlighetens ljus.
Tråkigt när dyrgriparna faller ner, men det är ju bara bita ihop, skratta och börja om.

Tänkte samma sak när mitt photoship ramlade i backen, dyraste grejen jag haft att ramla ner, men det blev inte så dyrt att reparera, men tog ett tag innan den stod på byggbordet igen. =)
Jag brukar så fort som möjligt plocka isär och få bort delarna som är trasiga, beställa och sedan är man redo för lite mek när man får nåt ryck.
Har du alls hål under kroppen? Vissa brukar sätta ett stort hål där, eventuellt med galler. För luften som blåser över dörrarna/rutorna så cirkulerar inte så mycket, luften blir bara "intryckt" i skalet och stannar där, rör ej på sig så mycket, har ju ingenstans att ta vägen.
Lite OT i eftersnacks-tråden blev det...