Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Sat 27 Apr 2024, 23:04

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: iRobot Roomba?
PostPosted: Fri 03 Jul 2015, 18:58 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Nästan RC, eller? Jag vet inte än... har laddat ner appen till smartphone som man kan styra den med, så på sätt och vis. ;-)
Blev en iRobot Roomba 785 utan vingar och proppar. Eftersom denna läser av rummet och vet var den är samt tar ett rum i
taget så var den ju faktiskt smartare än de flesta Roombas. Och det blev att satsa på något etablerat, skippade därför Neato.
Dessutom var det kampanj på den så man sparade ju 200 slantar.

Attachment:
IMG_0737.JPG
IMG_0737.JPG [ 67.98 KiB | Viewed 1680 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: iRobot Roomba?
PostPosted: Sat 15 Aug 2015, 11:24 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31442
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Det är ju inte som en robotklippare direkt, denna är smartare. Ställer man sig i vägen för en klippare så dunsar den emot och vänder och klipper vidare som leksakerna gjorde för 30 år sedan. Men den här så "hittar nånting" och måste städa runt fötterna med borsten, noggrannt, för att sen pallra vidare.

Intressant se hur den jobbar, men nog skulle en Neato ha betett sig smartare. :-D Jag har ingen aning hur denna är tänkt att "tänka". Mitt i allt kör den fram och tillbaks på ett ställe med lite förskjutning, "spot" sägs det, men då kör den i spiral. Och ibland vänder den nästan 360 grader, som om den ångrat sig. Den kan följa en vägg en stund, för att sedan sticka över till andra sidan rummet och fortsätta med väggen. Men den lyckas ändå täcka hela ytan. Vissa favoritplatser har den hittat, utan nån som helst orsak skulle jag tycka. Det är trots allt en 700-series, men men.

Men, den har sina hyss... Vet inte hur den lyckades, men den lyckades buffla till nåt så en kabel föll ner och så drog iväg med kabeln... och switchen.

Värst hittills... Aningen nära kanten tycker jag, blev hängande där och började prata på svenska och berätta hur besvärlig situation den hamnat i. :mrgreen: Måste lägga en sån där iRobot-barriär vid trappan.

Attachment:
20150815_115918_resized.jpg
20150815_115918_resized.jpg [ 43.73 KiB | Viewed 1642 times ]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 182 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group