Machman wrote:
Sami S wrote:
Sami har nu anslutit sig till gänget med 2,4Ghz sändare

Jag kommer troligtvis flyga små elplan och depron med 35Mhz, men alla mina bensinflyg, metanolare och el-edgen kommer flygas med 2,4

Aldrig mera störningar!!!
Machman, du är nu tyvärr ensam kvar med bara 35Mhz sändare

Vadå tyvärr? Äntligen skulle jag säga! Nu behöver jag ALDRIG fråga om frekvenser, kan köpa massor med mottagare för en spottstyver och störningar med 35 mHz har jag BARA haft med en 4-kanalers Corona Single conversion mottagare inomhus i Eckeröhallen (utomhus har de fungerat bra).
Jag tror inte på hypen om 2,4GHz, visst är man många på 35 MHz så då är det behändigt med 2,4 men annars hmm... Jag har som sagt aldrig haft problem med 35 MHz förutom med ena mottagaren, ett fel som utan tvekan man också kan få med 2,4 GHz. Med tanke på hur många gånger den mottagaren åkt i backen är jag överraskad att den fungerar överhuvudtaget.

Hörru örru! Jag har nog kvar två st 35Mhz 8-kanalaresändare, så inte slutar jag med dem bara för att folk är rädda.

Den jag har använt har ju funkat i 3 år tills jag gjorde det man inte ska göra, sätta single conversion 35MHz i en kolfiberheli. Jag har haft störningar med flera 35MHz-mottagare, men samtliga har vart single conversion, även nya Futaba. Men dom som är dual conversion har funkat klockrent hittills. Mitt tips är: Köp inte single conversion-grejer. Jag kommer fortsätta köra 35Mhz men bara i de billigare modellerna och de som inte innehåller material som kan störa eller använder bensinmotorer eftersom jag har typ 11-12 mottagare. Sätter givetvis 2.4GHz i vissa som skydd så de inte kan krascha.

(som typ min Extra som kraschade fast jag körde 2.4Ghz, förstår inte...)

Och fast alla slutat med 35MHz så finns ingen sändare till salu till skolflyget.