motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

KTM 660 -05
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=12&t=4099
Page 1 of 3

Author:  petterekman [ Thu 24 Jul 2008, 22:51 ]
Post subject:  KTM 660 -05

Ja, efter att ha kraschat min älskade lilla Triple har jag nu gått och köpt mig en KTM 660 -05 istället.

Var sugen på motard redan för 5 år sedan, och har hunnit prova både 625, 660, Duke 2 samt en 560 SMR. Efter att ha tillbringat en del tid på sadeln på Robbans Duke bestämde jag mig nu då för att motard nog är min kopp av té.

Så imorse åkte jag och Robban över med familjens Passat och ett släp med siktet inställt på "ungefär Jönköping". Hade planerat att ta kvällsbåten tillbaka, men när vi väl var framme och hade avklarat provkörning så insåg vi att vi hade 3h på oss att göra affär samt köra 400km med släp. Så vi tog det piano istället.

Åkte till en badstrand och chillade lite, på väg hem stannade vi i Gränna och köpte polkagrisgodis, och nu är vi på väg till min syster i Sthlm för övernattning. Sitter nämligen i bilen med laptopen med 3G-bredband i famnen just nu, någon mil kvar till Sthlm.

Kommer komma hem med hojen imorgon, då ska den tvättas, putsas och vaxas, sen ska bilder tas och vägar köras! :D

Bilder:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Author:  niklas_a [ Fri 25 Jul 2008, 12:24 ]
Post subject: 

Nice som tusan Petter! Den där hojen kommer du garanterat att ha mycket skoj med! :D

Author:  petterekman [ Tue 29 Jul 2008, 22:37 ]
Post subject: 

Tyvärr har jag inte hunnit fixa några bilder ännu (hör att den MASSIVA folkmassan som följer denna tråd med spänning buar åt mig...), men jag lovar, det kommer!

Bytte däremot drivpaket ikväll. Från 17/40 original till 16/44. Justerade även fram hjulet så långt det gick innan vi kortade kedjan till rätt längd för att få kortast möjliga hjulbas.
Jag måste säga, nu är den ett wheeliemonster!
Innan drevbyte fick jag oftast upp den med ryck+gas i 3an, nu går den upp med enbart gas i 3an och med ryck+gas i 5an! Mwahahaha!

Fixade även bromsljuset lite temporärt, en kabel som släppt från sockeln.
Dessutom bytte jag stefan och o-ringen vid utgående axel då de läckte olja.

Kommande projekt:

-Ta bort SAS (Secondary Air System), ett jäkla struntsystem som återcirkulerar avgaser för att klara avgaskrav. Gör inte mycket för effekten, dock går arbetstempen ner och det är lättare att justera in förgasaren.
-Rallykam. Finns två olika typer av trimkam, rallykammen ger mera effekt över mellanregistret medans factorykammen ger mera toppeffekt. Jag skiter blankt i toppeffekt, jag vill ha råstyrka!
-Möjligtvis byte främre röret till Akrapovics så att jag får ett Akrapovic helsystem, kör ju bara slipon nu.

Author:  BlaaBMW [ Wed 30 Jul 2008, 12:57 ]
Post subject: 

Nice med ny hoj! Den verkar rolig (säger jag som aldrig kört en motorcykel...)

Men vad hände med gamla? Kraschad säger du, men hur gick det till?

Author:  Gozze [ Wed 30 Jul 2008, 13:00 ]
Post subject: 

Hänger du inte med? http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=3667&start=20

Roligt med ny hojj och när kommer det bilder då? ;)

Author:  petterekman [ Mon 04 Aug 2008, 21:52 ]
Post subject:  Äntligen bilder!

Äntligen sade det "plopp" när tummen åkte ur röven.
Släpade med mig kameran och stativet och åkte ut på en liten fotosession idag. Tyvärr var inte vädrets makter riktigt med mig, så jag är inte helt nöjd med resultatet. Nåväl.

Bilderna finns i första inlägget.

Author:  Snooke [ Mon 04 Aug 2008, 23:37 ]
Post subject: 

Då va de alltså dig jag mötte i Fantasia-rondellen idag :)

Author:  petterekman [ Tue 05 Aug 2008, 00:04 ]
Post subject: 

Snooke wrote:
Då va de alltså dig jag mötte i Fantasia-rondellen idag :)


Givetvis. :D

Author:  eXter [ Tue 05 Aug 2008, 08:21 ]
Post subject: 

Jag såg den i sjukhus rondellen... Låg klistrad mot rutan ett bra tag efteråt... Redigt fin hoj! Svenskreggad???

Author:  petterekman [ Tue 05 Aug 2008, 10:13 ]
Post subject: 

eXter wrote:
Jag såg den i sjukhus rondellen... Låg klistrad mot rutan ett bra tag efteråt... Redigt fin hoj! Svenskreggad???


Japp, jag är skriven i Sverige, jobbar där 10/10 samt bor där lite till och från på min lediga tid.

Hihi, rondeller, de brukar oftast bli ett varv eller mer, av någon outgrundlig anledning. :P

Author:  Dansund [ Tue 05 Aug 2008, 15:06 ]
Post subject: 

Riktigt snygg! :)
Antar den har rätt så skönt ljud med Acra piporna!

Author:  petterekman [ Tue 05 Aug 2008, 23:12 ]
Post subject: 

Dansund wrote:
Riktigt snygg! :)
Antar den har rätt så skönt ljud med Acra piporna!


Tackar.

Jo, gillar ljudet. Tycker dock inte om hur de (enstånkor) låter när man varvar mycket, så för min egen del blir det mest 3000-6000rpm, och där låter de gött-gött-i-gött-gött. :D

Author:  kennis [ Wed 06 Aug 2008, 11:14 ]
Post subject: 

WOOOOOOW..... :shock: :shock: :shock:

Author:  Fjune [ Wed 06 Aug 2008, 15:27 ]
Post subject: 

Jamen! tusan vad snygg, trodde inte dom kunde vara så snygga !

sån där sku man borda präva någon gång iaf !

btw, har den faktist bara 30 hästar som jag läste på internetz? Och du måst ju fixa en filmsnutt på ljudet och en och en annan bakhjuls åkning :)

Author:  Tåfe [ Wed 06 Aug 2008, 19:43 ]
Post subject: 

Sååå fin :D En dag har ja bestämt mig att ja ska ha en motard :twisted:

Author:  StewOo [ Wed 06 Aug 2008, 20:42 ]
Post subject: 

petterekman wrote:
Dansund wrote:
Riktigt snygg! :)
Antar den har rätt så skönt ljud med Acra piporna!


Tackar.

Jo, gillar ljudet. Tycker dock inte om hur de (enstånkor) låter när man varvar mycket, så för min egen del blir det mest 3000-6000rpm, och där låter de gött-gött-i-gött-gött. :D


Enstånka? Vad jag sert är det en 2 cylindrig paralleltwin.

Men skönt ljud är det, såg er i fantasiarondelen ikväll. =)

Author:  Peabe [ Wed 06 Aug 2008, 22:06 ]
Post subject: 

Fjune wrote:
btw, har den faktist bara 30 hästar som jag läste på internetz?


Effekten borde ligga nånstans mellan 60 - 70hk. Petter vet exakta siffran.

StewOo wrote:
Enstånka? Vad jag ser är det en 2 cylindrig paralleltwin.


Näe, är en enstånka på 654cc. Ett avlopp per avgasventil.

Author:  StewOo [ Wed 06 Aug 2008, 22:10 ]
Post subject: 

Peabe wrote:

Näe, är en enstånka på 654cc. Ett avlopp per avgasventil.


Okej jag tog förgivet att det var en parallel just p.g.a de dubbla rören. My bad..

Author:  petterekman [ Wed 06 Aug 2008, 23:33 ]
Post subject: 

Sebbe har full koll.

654cc enstånka, ca. 60hk på bakhjulet.
Är strypta till 24kw när de säljs, men jag tror inte att en enda 660 i världen fortfarande är strypt. :P

Kommer nog filmsnuttar, både på ljud och enhjulingar av olika slag.
Nuvarande mål är att lära mig skrapa plåten, ska bli intressant att se om jag klarar det. 8)

Author:  William Ekström [ Thu 07 Aug 2008, 09:31 ]
Post subject: 

Den ser riktigt mysig ut den där, Petter!

Page 1 of 3 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/