<!--QuoteBegin-MickeM+25 Dec 2005, 19:58 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (MickeM @ 25 Dec 2005, 19:58 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Vad är en lämplig isbil?
Vad skall man plocka ur en isbil?
Var hittar man stolar o bälten?
Vilka fördelar/nackdelar är det med framhjulsdrift / bakhjulsdrift / fyrhjuls?
Diffspärrar, används sånt?

[/quote]
- min åsikt är väl att en isbil helst skall vara liten och lätt, som tävlingsbilar överhuvudtaget, ha koll på vikt/effekt-förhållandet
- plocka ur ALLT B) ...man kan väl lämna t.ex. instrumentbräda, men annars ut med allt som väger nåt
- stolar o bälten kan du säkert hitta begagnat, beroende på hur seriös du tänker vara så har <a href='http://www.autoracing.fi' target='_blank'>Autoracing</a> i princip allt
- isbil skall väl vara roligt, så framhjulsdrift är väl inget att satsa på(?), fyrhjulsdrift går det snabbt med men kan bli mycket dyrt i drift, bakhjulsdrift skulle jag själv satsa på
- diffspärr, jo tack, underlättar mycket, sen får du själv välja hur mycket diff du har, riktig lamell-diff eller 100% kemppi/aga
Nåt som verkligen gör det roligt att köra på isen är att skaffa ordentliga dubb-däck, dvs. is-däck. För ca. 150€ får du en omgång 15" begagnade Lappi-däck.