<!--QuoteBegin-Cambudgie+15 Jul 2005, 11:14 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Cambudgie @ 15 Jul 2005, 11:14 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Hur kom ja fram till de här, jo efterssom jag inte fick min bricka o passa på bilen så måste ja så klart ha en brickhållare. Glad i hågen som man va tänkte man att man beställer en från autopower (sveriges BMW-clubb) för det skulle ju se coolt ut om det stod
www.autopower.se under brickan. De va då man upptäckte att det inte alls va samma storlek på brickorna. <a href='http://autopower.se/shop/bilder/aluskylt.jpg' target='_blank'>Bild på brickhållaren</a>
Så nu måste man till nån lokal firma här på åland o köpa hållare (om dom nu har) med deras reklam på fast inte bilen ens är köpt på dom ställena, eller så kan man tillverka sin egen hållare.
Finland och sverige följer ju standarde, varför kan inte vi oxå göra det!![/quote]
Fick också problem med detta. Skulle byta skyltar på en bil för några veckor sen, finska -> ål, bilen hade skylthållare som suttit på ända från Tyskland och den finska skylten satt fint i den, t.o.m. helt utan skruvar.
"Blir nog bra det här B) " tänkte jag när jag skulle byta skyltarna, började jämföra skyltarna o märkte att Ål-skylten är lite större, försökte sen passa in skylten i hållarn...den passade inte.
Det skillde ca. 4-5mm i höjd o 2mm i längd, så hållaren blev oanvändbar. Så p.g.a. detta måste man göra egna "funderingar" bakom skylten om man vill använda hålen som finns i skylten när man skruvar fast den i bilen.

fftopic:
www.autopower.se är inte Sveriges officiella BMW-klubb, är väl inte ens en klubb överhuvudtaget. På
www.bmwcs.com hittar man den officiella svenska klubben.