Tjenare!
Nu är det såhär att jag har gått och skaffat mig en bekant med tummen så mitt i handen att det inte är sant. Denne vän har då en bil som han gärna tar oss billöst folk runt lite vart vi vill i och den har ju då lite skavanker. Bl.a. ett A5 stort hål i ljuddämparen, dåliga bromsskivor och knackande drivknutar, finns säkert fler fel men detta är de tydliga.
Nu eftersom volleybollen tog slut lite sådär abrupt idag så kom jag ju då underfund med att jag kommer att ha ca. 3-4h extra dötid om dagarna en tid framöver och funderade på om jag skulle hjälpa honom som tack för att han är vänlig och kör runt på oss, på samma gång som jag får lite s*** under naglarna också
Så nu till vad jag behöver ha lite hjälp med:
Någon som bytt drivknutar på en Accord från -95 förr och vet nått speciellt man skall tänka på?
Kanske någon har sprängskiss på hur det hela ser ut?
Om någon råkar vara riktigt kunnig på detta område kanske denne t.o.m. kan räkna upp vad för verktyg man behöver?
Dämpen lär väl bli nått hemmabygge/nyinköp och skivorna klarar han sig en tid på än, men knutarna börjar smita iväg från definitionen av "knacka" till något grövre...
Tacksam för svar!
/Os.