motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Turbo på förgasarmotor http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=1&t=5043 |
Page 1 of 1 |
Author: | NismoRobba [ Tue 13 Jan 2009, 15:13 ] |
Post subject: | Turbo på förgasarmotor |
Någon som provat montera turbo på vanlig förgasarmotor ? Jag skulle vara lite sugen på att montera min gamla turbo från 200sxn på pickupen men jag undrar lite om nån här har testat "bondmek" montering och om det kommer att fungera ? Hade då tänkt ladda typ 0,2bar. |
Author: | Gozze [ Tue 13 Jan 2009, 15:29 ] |
Post subject: | |
det ska nog inte vara någge större problem. Antligen så trycksätter du förgasaren eller så sätter du den före. sen större munstycken och kanske ställa lite soppa tryck. ska finnas en tråd på sävar bara jag hittar den ![]() |
Author: | NismoRobba [ Tue 13 Jan 2009, 15:53 ] |
Post subject: | |
okej, låter intressant skulle vara nice med lite mera knuff i motorn. om de blir att göra någon test ska jag även se hur mycket som skiljer mellan isuzus pickup bakaxel och nissans eftersom de flesta isuzu har lamell diffad bakaxel vilket skulle vara hyvens då jag bara har 2wd. |
Author: | tummen [ Tue 13 Jan 2009, 21:35 ] |
Post subject: | |
du kan ju bli lite inspirerad här : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249 |
Author: | vwrob [ Tue 13 Jan 2009, 22:52 ] |
Post subject: | |
e klart enklast att sätta förgasaren före turbon så slipper du problemen med en förgasare som blir trycksatt då turbon börjar ladda |
Author: | NismoRobba [ Wed 14 Jan 2009, 08:03 ] |
Post subject: | |
Ok. Hur är det med kompen måste jag lägga dubbla topp packningar o komp sänka lite för att våga ladda ca 0,2bar eller vågar man göra det utan komp sänkning ? Va tror ni ? Motorn borde annars vara i topp skick eftersom bilen bara rullat 104k ännu. Kanske är bäst i vilket fall som helst att försöka få tag i en typ sr20det från en s14 o lägga i om ja nu ska köra med turbo. |
Author: | vwrob [ Wed 14 Jan 2009, 22:41 ] |
Post subject: | |
vad du vågar ladda beror ju på grundkompet och vilket bränsle du kör med samt vilken förtändning men 0,2 ladd så skall funka oberoende för det e så lite övertryck, kör du på 95:an nu så e det nog bäst o sätta i med lite högre oktantal för att slippa eventuella spikningar |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |