Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Mon 27 May 2024, 03:08

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: har nån en extra instrumentpanel till 200sx till lånes?
PostPosted: Sat 25 Oct 2008, 14:55 
Offline
Ny

Joined: Sat 04 Oct 2008, 16:58
Posts: 4
jag har en 200sx motor i en nissan bluebird turbo som jag dagligen kör med.problemet är att jag inte får rusmätaren att funka.har läst elschemat.varit o läst på trådar på nissanforum m.m.
det står då att man får rpm signal från stift sju alltså en helgul me röd rand på,det funkar inte.har provat flera olika eftermarknads rpm mätare det enda som händer då jag vrider på tändningen att nålen hoppar till.för att testa utgående rpmsignal från databoxen sku man behöva en oscillator...inte riktigt så att man har en sån ligger i garaget skräpar...
en polare fick en macgyver ide: för att kunna höra en signal krävde att vi då kopplade in en slutsteg på signalkabeln sen till en högtalaren,startade bilen och det pirrade bra i högtalaren. ljudet lät som generatorljud men mer som inpulser...så nån signal är det ,men vad......antingen för låg signal.det kan va så att 200sx panelen har någe extra inbyggt i rusmätaren som kan läsa av signalen från databoxen.har nån en extra panel till lånes för en stund? skulle jag personligen va tacksam :roll:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group