motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

Trim Chip??
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=1&t=4545
Page 1 of 2

Author:  Neonic [ Thu 16 Oct 2008, 16:00 ]
Post subject:  Trim Chip??

Någon som har ett bra tips om
Vart skall man åka och chippa sin bil??


Author:  Kristoffer [ Thu 16 Oct 2008, 16:01 ]
Post subject: 

det beror på vad du har för bil.

Author:  Gozze [ Thu 16 Oct 2008, 16:15 ]
Post subject: 

jag tippar på bmw :lol:

Author:  Neonic [ Thu 16 Oct 2008, 18:36 ]
Post subject: 

Jag har en 98:a Golf 1.8T...

Author:  snää [ Thu 16 Oct 2008, 18:45 ]
Post subject: 

BSR, Dahlbäck stora företag i sverige som är kända, sen finns de massa andra små företag i sverige, (men de e bara billigt s*** :P)

Author:  Neonic [ Thu 16 Oct 2008, 18:53 ]
Post subject: 

Var ligger närmaste verkstad hos någon av dom då??
Om du vet??

Author:  Fordpappa [ Thu 16 Oct 2008, 19:46 ]
Post subject: 

uppsala eller stockholm kolla själv på www.bsr.se

Author:  TBV Thomas [ Thu 16 Oct 2008, 21:33 ]
Post subject: 

TURBOCENTER är enda stället för dig

bsr är bara crap. lovar 310hk i en bil som sedan bromsas och har endast 259

Author:  vwrob [ Fri 17 Oct 2008, 00:01 ]
Post subject: 

bsr e jag nöjd med
vet ju inte om det ökat till 209hk från 150hk i min passat 3b 1.8T som dom lovar

och inte några problem med avgastester o sånt vid besiktning som andra chip kan ha ( vad jag läst på andra forum )

men det e ju som med allt annat man får vad man betalar för.
( obs detta gäller ju förståss inte här på åland)

Author:  kanel [ Fri 17 Oct 2008, 08:03 ]
Post subject: 

Själv mycket nöjd med BSR då jag hade det i min Volvo.

Tror BSR är ett ganska säkert kort iaf.

Author:  TBV Thomas [ Fri 17 Oct 2008, 10:51 ]
Post subject: 

smaken är som baken.

Kan även nämna en volvo som trimmats hos BSR i södra sverige. Bilen var körd ca 100tkm felfritt. 20km efter chippningen kröktes alla vevstakar pga fel i programvaran. Är inte heller så kul.

som tidigare nämnts turbocenter rockar fett

Author:  Kadettmicke [ Fri 17 Oct 2008, 15:52 ]
Post subject: 

själv börjar man bara höra mer och mer s*** om turbocenter vartefter man rör sig i bilbyggarkretsar i sverige.. Its fun e billigast, annars måste väl dahlbäck vara den som har bäst koll på 1.8t motorn.

Author:  Hulta [ Fri 17 Oct 2008, 17:33 ]
Post subject: 

TBV Thomas wrote:
smaken är som baken.

Kan även nämna en volvo som trimmats hos BSR i södra sverige. Bilen var körd ca 100tkm felfritt. 20km efter chippningen kröktes alla vevstakar pga fel i programvaran. Är inte heller så kul.

som tidigare nämnts turbocenter rockar fett


men snälla,förklara för mej hur du kan kröka ventilen på en sådan motor pga programvare fel???

du verkar inte ha en susning om vad du pratar om skulle ja säga

Author:  Lampan [ Fri 17 Oct 2008, 18:01 ]
Post subject: 

Hej bästa 1.8t motor med chip jag kört är utan tvekan Nicklas Isakssons gamla A4 ÅLS 279 den drar hela varvregistret ut utan att dala som dom andra som bara drar lite mer på mitten mvh Tommy

ps jag jobbar i bifas verkstad så jag har prövat många olika chip

Author:  snää [ Fri 17 Oct 2008, 18:30 ]
Post subject: 

jag kan starkt rekommendera BSR har det på min 1.8T motor! Visst kostar det lite mer än de andra men det är de värt! Dahlbäck är nog bra grejjer de oxå.

Author:  StewOo [ Fri 17 Oct 2008, 18:45 ]
Post subject: 

Hulta wrote:

men snälla,förklara för mej hur du kan kröka ventilen på en sådan motor pga programvare fel???



Om det vore så väl att en ventil kroknade, men verkar som alla stakar kroknade. DET måste jag säga är en bedrift.......

TBV Thomas wrote:
20km efter chippningen kröktes alla vevstakar pga fel i programvaran. Är inte heller så kul.


Men vad vet jag. Jag har en bondchippad peugeot.

Author:  krille [ Fri 17 Oct 2008, 19:06 ]
Post subject: 

Hulta wrote:
TBV Thomas wrote:
smaken är som baken.

Kan även nämna en volvo som trimmats hos BSR i södra sverige. Bilen var körd ca 100tkm felfritt. 20km efter chippningen kröktes alla vevstakar pga fel i programvaran. Är inte heller så kul.

som tidigare nämnts turbocenter rockar fett


men snälla,förklara för mej hur du kan kröka ventilen på en sådan motor pga programvare fel???

du verkar inte ha en susning om vad du pratar om skulle ja säga


hmm nu e de nån som e trött iallafall :D vem ha prata om krökta ventiler

Author:  Kadettmicke [ Fri 17 Oct 2008, 21:09 ]
Post subject: 

StewOo wrote:
Hulta wrote:

men snälla,förklara för mej hur du kan kröka ventilen på en sådan motor pga programvare fel???



Om det vore så väl att en ventil kroknade, men verkar som alla stakar kroknade. DET måste jag säga är en bedrift.......

TBV Thomas wrote:
20km efter chippningen kröktes alla vevstakar pga fel i programvaran. Är inte heller så kul.


Men vad vet jag. Jag har en bondchippad peugeot.


I en volvo vitmotor kroknar orginal stakarna om man laddar på lite för friskt jo, det stämmer. Men Att bara skylla på programvaran tycker jag är fel. Det kan ha varit så enkelt att någon klåpare redan före chipstrimningen varit å justerat lite på wastegaten för att få högre ladd, det förstår inte programvaran då den är förinställd på ett visst grundladd. så plussar man på t.ex 0,2 bar på gaten, blir totala trycket oxå 0.2 bar högre.
Om Man Inte Bottnar Mapsensorn förstås.

Nä eftermarknadssprut ska det va

Author:  GSR [ Fri 17 Oct 2008, 21:19 ]
Post subject: 

Köp ett It`s fun chip du, de funkar bra å e förmånligt! :)

Author:  TBV Thomas [ Fri 17 Oct 2008, 21:53 ]
Post subject: 

Hulta wrote:
TBV Thomas wrote:
smaken är som baken.

Kan även nämna en volvo som trimmats hos BSR i södra sverige. Bilen var körd ca 100tkm felfritt. 20km efter chippningen kröktes alla vevstakar pga fel i programvaran. Är inte heller så kul.

som tidigare nämnts turbocenter rockar fett


men snälla,förklara för mej hur du kan kröka ventilen på en sådan motor pga programvare fel???

du verkar inte ha en susning om vad du pratar om skulle ja säga


du har inte en susning om vad du snackar om däremot. Jag har 5 vevstakar som bevisar det. Volvo stakarna standard håller inte för trim. Jag har även 6 andra vänner som gjort exakt samma sak. Förklaring? ja den får du inte av mig. Men jag vet att det blir så. Troligtvis pga för mycket tryck i vevhuset då alla som trimmar volvo motorer fräser kanaler mellan cylindrarna i vevhuset typ. Är inte xpert så ta inte mina förklaringar ordagrant. Men som sagt jag vet att resultatet blir så

Page 1 of 2 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/