motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Åland hk-topplista! http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=1&t=453 |
Page 1 of 12 |
Author: | MickeM [ Mon 04 Apr 2005, 22:36 ] |
Post subject: | Åland hk-topplista! |
Åland Top50 hk-lista på bilar!!! Kan det vara något tro? Tänkte kanske lägga upp på www.alandcarclub.tk. Planer på lite andra listor med senare... Effekt, bil, motor, ägare, nåt mer? Skitsamma om det är FWD, BWD, AWD, osv... BILAR och HK! Punkt slut ![]() men seriöst uträknade också ok? Det tar sig vartefter... Top25/Top50? Sen var det ju lite skillnad på hk och Hp, men ... ? kW kanske är bättre... ÅLAND Hk-Topplista 1 - 1200hk - Chevrolet Camaro - 555 2 - 500hk - Chevrolet Corvette Supercharged 5.8l V8 - Viper 3 - 480hk - Dodge Viper GTS 8.0l V10 - Viper 4 - 388hk - Chevrolet Corvette Stingray 5.7L V8 - Håkan (Bänkad) 5 - 350hk - Chevrolet Corvette Stingray 5.7L V8 - Loffe 6 - 325hk - Hummer H2 6.0l V8 - Viper 7 - 310hk - BMW M3 e36 coupé 3.0l - Cambudgie 8 - 286hk - M3 Limo - mson 9 - 285hk - Trans Am 5,7L V8 - Mr X 10 - 236hk - Mazda RX-7 - 1.3L Rotor Turbo - savv3 11 - 234hk - Subaru Impreza GT - 2L Boxer4 Turbo - MickeM 12 - 215hk - Trans Am - 5.0L V8 - 1100ef 13 - 215hk - Nissan 200sx s13 - NismoRobba 14 - 211hk - BMW 535iA - 535iA 15 - 210hk - Honda Civic Type R i-VTEC 2L - TantGron 16 - 200hk+ - Cherry turbo - Fronttech 17 - 197hk - Audio A3 1,8T - mi16 18 - 192hk - BMW 325i e36 Coupé - mathias 19 - 190hk+ - Alfa Romeo 155 Q4 -93 - Treo 20 - 182hk - BMW 323i e36 - 2.5l R6 - Ard 21 - 171hk - BMW 325i e30 - 2.5L R6 - BlaaBMW 22 - 164hk - Honda Blackbird - Mc - Mr X 23 - 160hk - Volvo S40 2,0T - Clarkson 24 - 150hk - Audi A6 1,8T - Mr X 25 - 150hk - Passat 1.8T - Åke 26 - 143hk - Nissan Almera GTI 2,0 -97 - Almera Gti 27 - 136hk+ - Honda civic 1,6i Dohc - Civincen 28 - 130hk - Opel Kadett c - Klanders 29 - 130hk - Ford Escort XR3i Cabriolet - mathias 30 - 113hk - Bmw 318i E30 - Scooter Mannen 30 - 89hk - Nissan Sunny -93 med 89hk - Lee 31 - 58hk - Ford Fiesta toppfart 150 med ventilsläpp - TBV Thomas 32 Fortsätt till 50... /MickeM |
Author: | savv3 [ Mon 04 Apr 2005, 22:57 ] |
Post subject: | |
236 Borde man för övrigt ha standardbilar? .... annars e det ju ingen idé med listan då dom "riktiga" pojkarna med streetrace bilar sitter med gaaaaaaanska många hp |
Author: | BlaaBMW [ Tue 05 Apr 2005, 02:48 ] |
Post subject: | |
det får väl bli en annan lista för streetrace bilarna... |
Author: | Fronttech [ Tue 05 Apr 2005, 10:22 ] |
Post subject: | |
vem har bänk då? :blink: |
Author: | Mr X [ Tue 05 Apr 2005, 11:00 ] |
Post subject: | |
Måste bara lägga in min moped här. Jag kanske får vara med en stund med mopeden ![]() |
Author: | MickeM [ Tue 05 Apr 2005, 15:16 ] |
Post subject: | |
savv3: Hmm... det är ju den där gränsen man inte vet var man skall dra. Kanske gatreggat är ok? (Pst, du ligger ju i topp!) BlaaBMW: Kanske skulle vara nåt! Typ se ovan. FrontTech: Hmja... inte vet jag. Men jag menade bara att man inte kommer med sin bil och säger "Woa! Min Fiat mångahundra har 345hk för den som sticker f-n!" Utan att man har någon seriös siffra om det är möjligt... Mr X: Haha, ja det var ju bilar den var tänkt för... men låt gå. ![]() någon igång en MC-sida och då får vi kanske se liknande där! ![]() Top25 kan ändras till Top 50 om det blir behov. |
Author: | Cambudgie [ Tue 05 Apr 2005, 18:07 ] |
Post subject: | |
hur lägger man in sin bil där då? |
Author: | MickeM [ Tue 05 Apr 2005, 18:36 ] |
Post subject: | |
Skriv in infot som ett svar bara så lägger jag eller nån annan moderator in det i första inlägget. |
Author: | Cambudgie [ Tue 05 Apr 2005, 21:08 ] |
Post subject: | |
ehh... ok - BMW M3 e36 coupé 3.0l - 310hk |
Author: | edvard [ Tue 05 Apr 2005, 21:43 ] |
Post subject: | |
<!--QuoteBegin-Cambudgie+5 Apr 2005, 21:08 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cambudgie @ 5 Apr 2005, 21:08 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> ehh... ok - BMW M3 e36 coupé 3.0l - 310hk [/quote] 310 hk. utveckla det lite. Du har alltså gjort något åt motorn o jag vill veta vad nu ![]() |
Author: | BlaaBMW [ Tue 05 Apr 2005, 23:27 ] |
Post subject: | |
Just det, nu! ![]() |
Author: | Cambudgie [ Wed 06 Apr 2005, 09:33 ] |
Post subject: | |
Helt original motor på 286 enda som är gjort är avgassystemet, bytt till ett sportsystem... annars helt oskuld (läs orörd) ![]() Men har ngn bänk skulle ja vara väääldigt intresserad av att testa det verkliga värdet, inte bara det teoretiska. |
Author: | MickeM [ Wed 06 Apr 2005, 10:09 ] |
Post subject: | |
<!--QuoteBegin-Cambudgie+6 Apr 2005, 09:33 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cambudgie @ 6 Apr 2005, 09:33 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Helt original motor på 286 enda som är gjort är avgassystemet, bytt till ett sportsystem... [/quote] Får man 24hk mer av att byta avgassystem på en sugmotor? :blink: Jag har ingen koll, men det låter mycket. Jag har turbo på min och fick bara 16hk mer. |
Author: | Mr X [ Wed 06 Apr 2005, 10:46 ] |
Post subject: | |
Genom att byta till ett sportsystem brukar det öka med 5-7 hästar på en sugmotor |
Author: | Cambudgie [ Wed 06 Apr 2005, 10:51 ] |
Post subject: | |
Sugmotor? menar du förgasare? isf är det insprut på den... Sen beror väl det på utgångsläget när man byter till sport. maskinen o.s.v.. |
Author: | Viper [ Wed 06 Apr 2005, 11:29 ] |
Post subject: | |
- 500hk - Chevrolet Corvette Supercharged 5.8l V8 - 415hk - Dodge Viper RT/10 8.0l V10 |
Author: | Mr X [ Wed 06 Apr 2005, 11:35 ] |
Post subject: | |
Om man har insprutning så förblir det en sugmotor. Genom att chippa en sugmotor får man ca 7-12(14)hk. På en vanlig, modern sugmotor (utan turbo) finns det som regel inte mycket att hämta med enbart chipstrimning. Om man kör med turbo så blir det en helt annan sak. De som verkligen tjänar på att chiptrimmas är turbomotorer. Genom att tillåta ett högre turbotryck ökas också effekten. Toppeffekt och maximalt vridmoment kan i normalfallet ökas med 15 - 30 procent, vilket är en påtaglig förbättring. Om man chipstrimmar en turbomotor då är det en sak som man definitivt bör välja är sportavgassystem för bättre flöde av avgaserna som får strömma friare vilket minskar mottrycket och sänker turbons värsta fiende (värme) temperaturen kan hållas nere. Att bänka är nog enda rättvisa för att få rätta hk. OBS äldre bil man har är nästan alltid = mindre hästar. Om man inte har fixat motorn. |
Author: | edvard [ Wed 06 Apr 2005, 11:46 ] |
Post subject: | |
<!--QuoteBegin-Cambudgie+6 Apr 2005, 09:33 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cambudgie @ 6 Apr 2005, 09:33 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Helt original motor på 286 enda som är gjort är avgassystemet, bytt till ett sportsystem... annars helt oskuld (läs orörd) ![]() Men har ngn bänk skulle ja vara väääldigt intresserad av att testa det verkliga värdet, inte bara det teoretiska. [/quote] Har du nya grenrör ens? Ärligt talat har jag svårt att tro att ett sportsystem på en m3a skulle ge 24 hk. =) Speciellt då du inte mappat motorn för nya systemet. Lambdan kan ju till viss mån kompensera men då det är smalband är den så kass ändå att jag inte tror det gör ngn skillnad. Goare ljud får man nog med nytt avgassystem, men inte så mkt effektökning. M3ans grenrör bör flöda rätt bra orginal ocskå skulle man kunna tycka. |
Author: | Cambudgie [ Wed 06 Apr 2005, 13:53 ] |
Post subject: | |
Hmm, du kanske har rätt, vet inte så mkt om motorer, men försäljaren sa iaf att det va 310 och det står så i papprena jag fick med... men vem vet... <a href='http://home.aland.net/kim.h/m3/m3.htm' target='_blank'>M3an</a> <-- där är den iaf för den som är intresserad... Det är dubbla 3" hela vägen ända från motorn iaf... Men känns det bättre för er att skriva 300 så är det okej för mig ![]() |
Author: | Balken [ Wed 06 Apr 2005, 16:09 ] |
Post subject: | |
Håll i er nu: - 90hk - Golf GL 1.8L 8v |
Page 1 of 12 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |