<!--QuoteBegin-MickeM+21 Feb 2005, 20:44 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (MickeM @ 21 Feb 2005, 20:44 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Kan ju passa på...
Jag har en ny polermaskin (varvtalsreglerad vinkelslip-look-a-like) som
jag tänkte lära mig polera med, men man vågar ju inte lägga den där
mot lacken ens... för feg. Hmm...

Har ju en övningsbil, men den står
i kylan och får inte rum i garaget... Tips?[/quote]
Det finns massor med åsikter om hur man ska polera en bil med polermaskin.
Du har iaf gjort rätt när du köpte en varvtalsreglerad utan den kan du lika gärna sluta med en gång....
På de flesta rubbing/polish/cleaner förpackningar skall det stå i vilka varvtal du ska jobba men i regel gäller väl 1000-2000 beroende på vad du har för grovlek. Om du har för långsam hastighet repar det men samma gäller om det går för fort.
Sedan är det oxå skillnad vad du använder för pad när du polerar.
Viktigt är att den är ren och att man inte blandar olika medel detta för att få ett bra resultat.
Många säger även att det absolut inte får bli varmt vilket jag inte förstår när jag polerar med ett av mina medel blir det så varmt att det ryker om huven!!!
Rosor är ju oxå lätt att få om man använder en maskin med ett huvud men har man en med två är det lättare att undvika rosor. Men om man bara har en med ett huvud så får man jobba lite längre och var mera noggrann. Rosorna försvinner sakta mak om man tar med lite finare medel efter rubbingen.
Själv Använder jag mig endast av Meguiars produkter när jag Jobbar. De är oslagbara enligt mig.