motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Diesel KCRacing http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=1&t=1662 |
Page 1 of 1 |
Author: | Todi [ Sun 11 Mar 2007, 17:24 ] |
Post subject: | Diesel KCRacing |
Lite svårt kanske att få info här ang detta eftersom det är väl tabu bland er killar att köra Diesel ![]() http://www.kcr.se/render_homepage_sv.asp?pageid=1 |
Author: | Fabben [ Sun 11 Mar 2007, 19:01 ] |
Post subject: | |
Riktiga män luktar diesel ![]() Diesel är riktigt häftigt när det börjar komma upp i stora motorer och tävlingsmotorer. Det är dock roligare med bensin i små bilar. my50cents |
Author: | TBV Thomas [ Sun 11 Mar 2007, 20:53 ] |
Post subject: | |
VW V10 TDI med 313hk och 750Nm i vrid är rätt nice den oxå ![]() |
Author: | tummen [ Sun 11 Mar 2007, 21:55 ] |
Post subject: | Re: Diesel KCRacing |
Todi wrote: Lite svårt kanske att få info här ang detta eftersom det är väl tabu bland er killar att köra Diesel
![]() http://www.kcr.se/render_homepage_sv.asp?pageid=1 kcr har gott rykte och bra motorgarantier |
Author: | Todi [ Sun 11 Mar 2007, 22:12 ] |
Post subject: | |
Jag har förstått att dom har det ja! Det skulle bli en stor skillnad iaf på min bil, eller vad säger ni. Orginal: 131 hk / 340 Vrid KCR: 160 hk / 390 Vrid |
Author: | BlaaBMW [ Sun 11 Mar 2007, 23:19 ] |
Post subject: | |
Men frågan är om det försämrade bränsleekonomi/rolighetsfaktor förhållandet är värt det? Och kom inte och säg att dom där boxarna förbättrar bränsleekonomi, isf skulle dom vara installerade från fabriken. |
Author: | Todi [ Mon 12 Mar 2007, 09:41 ] |
Post subject: | |
BlaaBMW wrote: Men frågan är om det försämrade bränsleekonomi/rolighetsfaktor förhållandet är värt det? Och kom inte och säg att dom där boxarna förbättrar bränsleekonomi, isf skulle dom vara installerade från fabriken.
Det är ju precis det dom gör! Dom lovar att bränsleekonomin minskar med 5 %. Därför tyckar jag personligen att det låter inte helt ärligt, för det hela går ju ut på att motor får mera bränsle än normalt Om jag nu har läst rätt. |
Author: | tommyksen [ Mon 12 Mar 2007, 14:39 ] |
Post subject: | |
motorn optimeras väl till vårt klimat, väglag etc. vid chiptrimning och kan därmed ge lägre förbrukning? sen är det ju skillnad om du håller full gas hela tiden (både före och efter) eller kör 50km/h hela tiden efter chiptrimningen som du gjorde före (mindre ansträngning vid samma fart pga lite mer effekt?) |
Author: | tummen [ Mon 12 Mar 2007, 17:49 ] |
Post subject: | |
BlaaBMW wrote: Men frågan är om det försämrade bränsleekonomi/rolighetsfaktor förhållandet är värt det? Och kom inte och säg att dom där boxarna förbättrar bränsleekonomi, isf skulle dom vara installerade från fabriken.
det är sån skillnad på bränsle kvalitet och klimat i olika delar av världen så dom gör en kompromiss med motorerna för att dom skall passa överallt, det är mest en kostnads fråga dom spenderar ju inget heller på att ta bort gjutskägg och sånt i insugsrör och grenrör heller..för det funkar ju.. där gör man också en optimering av motorn bara genom att ta bort sånt. |
Author: | Todi [ Mon 12 Mar 2007, 22:22 ] |
Post subject: | |
Du tog upp bränsle kvaliten tummen. Har varit några ggr till Tyskland o kört på Ringen o jag kan säga att bränsle där nere är ett under. Motorn på hojen spann som en katt när man körde på tyskt bränsle. Men så fort man kom hem igen så trodde man att det var nåt fel på hojen för den gick inte lika rent igen. |
Author: | Todi [ Mon 12 Mar 2007, 22:23 ] |
Post subject: | |
tommyksen wrote: motorn optimeras väl till vårt klimat, väglag etc. vid chiptrimning och kan därmed ge lägre förbrukning?
sen är det ju skillnad om du håller full gas hela tiden (både före och efter) eller kör 50km/h hela tiden efter chiptrimningen som du gjorde före (mindre ansträngning vid samma fart pga lite mer effekt?) Du har så rätt! |
Author: | vwrob [ Tue 13 Mar 2007, 23:24 ] |
Post subject: | |
Todi wrote: Jag har förstått att dom har det ja! Det skulle bli en stor skillnad iaf på min bil, eller vad säger ni.
Orginal: 131 hk / 340 Vrid KCR: 160 hk / 390 Vrid e väl inget o fundera på, prata med en som kört över 200.000km med sin utan problem med motorn..... men växellådan hade han måsta fixa..... om det berodde på den ökade motoreffekten eller inte kunna ingen säga.. men du vet väl att garatin inte gäller mera sen från vw-verkstad, så vänta ett år med o trimma så e alla nybilsproblem över iaf... |
Author: | Todi [ Wed 14 Mar 2007, 09:44 ] |
Post subject: | |
vwrob wrote: Todi wrote: Jag har förstått att dom har det ja! Det skulle bli en stor skillnad iaf på min bil, eller vad säger ni. Orginal: 131 hk / 340 Vrid KCR: 160 hk / 390 Vrid e väl inget o fundera på, prata med en som kört över 200.000km med sin utan problem med motorn..... men växellådan hade han måsta fixa..... om det berodde på den ökade motoreffekten eller inte kunna ingen säga.. men du vet väl att garatin inte gäller mera sen från vw-verkstad, så vänta ett år med o trimma så e alla nybilsproblem över iaf... Ja inte går jag o sätter dit nåt för att sen inte få ut nåt på garantin om det händer åt. Det blir nog till senare skede om alls.... Tror nog att 131 hk räcker för mig i början ![]() ![]() |
Author: | Lampan [ Mon 19 Mar 2007, 20:35 ] |
Post subject: | |
Hej Todi jag åker också diesel ![]() ![]() |
Author: | Todi [ Mon 19 Mar 2007, 20:42 ] |
Post subject: | |
Ja vad har hört o läst så är väldigt många nöjda med hk o förbrukningen när dom chipar sina bilar. O sen när man kan chipa utan att göra ingrep i boxen är ju kanon! |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |