Enligt vad vi kom överens om så gick jag ner till "city" efter att jag slutat jobbet nu imorse (jobbar natt). Jag väntade typ en halvtimme vid Sittkoffs, så ringde mobäälen. Kärringen var i andra änden, men utgav sig för att vara sin kusin... :rolleyes:

nåväl, hon var utanför Posten, och jag gick dit.
När jag kommer dit sitter hon vid busshållplatsen utanför Magazin, iförd solglasögon och en orange keps. Jag frågar efter legitimation, för det var ju inte nån kusin jag skulle snacka med! Hon påstår att hon inte har nåt leg, och att "hennes kusin" (alltså vilket i praktiken torde bli kärringen själv - kusinens kusin) samt hennes man "hade tagit nattfärjan till Stockholm" och att hon bara var utskickad. SUCK. Hade hon inte haft de där fåniga attributen hade jag kanske gått på det, kusiner KAN ju likna varann och jag hade faktiskt inte helt klart för mig hur hon såg ut!
Jag bad om telefonnummer till mannen, men hon påstod då att de båda har hemliga nummer som hon inte lämnar ut. Jag påpekade då att nu var det solklar smitning, nu blir det polissak av det hela, sen påpekade jag också att jag känner igen henne, "vem försöker du lura"?.
Då tar hon fram 25 euro och knöklar ner dom i min kavajficka, säger sen att "nu har du fått dina pengar", sen börjar hon gå iväg hastigt. Jag säger än en gång att jag kommer att gå till polisen, hon fortsätter gå. Jag tar fram en Ak-47 och... Nej, så var det inte. Men jag följde efter en bit, hon gick upp till Ämbetshuset och försvann. Där slutar spåren, jag gick hem sen.
Vad är detta för patetisk människa? Varför kan dom bara inte erkänna sin skuld och be om ursäkt? Varför kan inte mannen i huset reda upp sina affärer själv? Är det nåt de döljer? Är det något med den där Volvo cab:en? Stulen? Bilskattefusk?
Jag ork ju inte gå till polisen. Jag har viktigare saker (likaså polisen!), och jag har ju fått mina pengar. Nån ursäkt lär jag inte få ändå. Hoppas jag ser dom på stan nån gång, måste kolla upp bilen!
Det är en röd volvo c70 cab, körs av en man i 50-60 års åldern, har en korthårig kvinna med sig. Registernumret innehåller C och en 7:a. Om nån ser en sån, memorera numret.
Kom gärna med kommentarer och så, jag kanske glömt nån detalj här i redogörelsen.