<!--QuoteBegin-Lee+9 Aug 2005, 16:13 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Lee @ 9 Aug 2005, 16:13 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-BlaaBMW+9 Aug 2005, 14:32 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (BlaaBMW @ 9 Aug 2005, 14:32 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Lee+9 Aug 2005, 14:00 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Lee @ 9 Aug 2005, 14:00 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Panamera?

[/quote]
Huh? Vad menar du?
Jag tror att man köper en M5 för att ha en av de grymmaste/värsta produktionsbilar som finns utan att köpa en renodlad sportbil (Ferrari, Lambourghini, Porsche). Dessutom går en M5 att använda även på vintern, den har ju trots allt vinterläge på antisladdsystemet... B)
Audi RS4/RS6+ är ju ungefär lika mycket stylade som M5 dessutom. [/quote]
<a href='http://www.dancewithshadows.com/auto/porsche-panamera-sedan-2008.asp' target='_blank'>http://www.dancewithshadows.com/auto/porsc...-sedan-2008.asp</a>
En fyrhjulsdriven Porsche ska gå hur bra som helst att köra på vintern.
Jag förstår dock din poäng angående att det är en fantastisk bil som ändå är diskret. Men det jag försöker säga är att M5:an inte är bäst i någon kategori, förutom att köra väldigt snabbt (där kom Ålandsaspekten in). Den är bara väldigt bra, hela bilen är en enda stor kompromiss. Och priset är hutlöst med tanke på vad man får. Orsaken att jag nämnde RS4/RS6+ är att även de är bilar som har mycket att ge prestandamässigt, men ändå är diskreta. Fast mycket billigare. [/quote]
Håller med dig att den är en kompromiss. Precis som alla bilar ute på marknaden idag. M5an är varken snabbast i världen, snabbast då det svänger, bekvämast. Men den har en bra kombination av dessa egenskaper skulle jag säga. 0-200 på 13,5 sekunder, strax över 8 minuter runt nurburgring och väldigt trevlig förarmiljö!
Det finns bilar som spöar M5an i alla dessa. Porschen är snabbare runt nurburgring. En mercedes S-klass är bekvämare etc.
Vet inte vad Audi RS4/RS6+ kostar i finland. Skulle inte tro att den är så mkt billigare än M5an faktiskt.